MuscleMeat

Bulkschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MikeS

Novice
Lid geworden
9 aug 2011
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m70
Hallo,

Ik train nu 1,5 jaar en na een langere tijd geringe vooruitgang wil ik nu wel eens echt gaan groeien. Voor m'n gevoel hebben we de zomer dit jaar overgeslagen dus wil ik nu wel beginnen met bulken. Na een tijd van stickys en handleidingen te hebben gelezen heb ik een bulkschema in elkaar geflanst. Het avondeten heb ik niet meegerekend omdat ik nog thuis woon en dit nog wel eens varieert.
Ik train zo'n 4 tot 6 keer per week en zit op een opleiding waar ik 3 x per week sport, variërend van hardlopen, zelfverdediging of voetbal o.i.d.
Het moment dat ik train kan nog wel eens veranderen i.v.m met werk en school. Doordeweeks is dit dus of in de avond na het eten of in de middag voor het eten.

Stats:
1,70 kort
66 kg
vetpercentage van 13,9 (bij sportschool laten meten)

Zouden jullie het schema kunnen beoordelen en eventueel punten van kritiek kunnen geven?
Ik heb nu nog zomervakantie maar als de school weer begint ben ik elke maand 5 dagen op stage. Ik zit dan op een kazerne waar de voeding voor ons geregeld wordt en waardoor ik me dus ook niet aan me schema kan houden. Is dit heel erg?

Bedankt,
Gr Mike
 

Bijlagen

  • Bulkschema.xls
    15,5 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Uhm ik heb even snel naar je schema gekeken, waar koop jij je kwark? Bij mij is 500 gram magere kwark gelijk aan zo'n 250~ kCal waarvan 45 gram eiwitten.. jij rekent daar 500 voor, maar wel maar 8,5 gram eiwitten en 15 gram koolhydraten? Volgens mij heb je hier nogal een rekenfoutje gemaakt..
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt indd niet helemaal zie ik, zal het aanpassen bedankt.
Verder nog aanmerkingen?
 
Met de info die je geeft ga ik er vanuit dat je nog 3 weken vakantie hebt, en dat je met 6 keer per week trainen, krachttraining bedoelt. Dat je bij je opleiding 3x per week aan sport doet, is dus de komende 3 weken niet van toepassing?

Als dat zo is denk ik dat je (met avondeten er nog eens bij gerekend, 700~ calorieen dan denk ik gemiddeld) wel vrij hoog in de calorieen zit voor je stats. Als je inderdaad niet sport de komende 3 weken, zit je met deze stats vrij hoog. Hierdoor zul je naast spiermassa, ook veel vet aankomen. Het is gemakkelijker om iets lager in je calorieen te zitten, dat je naar verhouding meer spieren dan vet aantrekt. Daarnaast hoef je dan ook niet elke keer met zo'n zuur gevoel naar het avondmaal te kijken als je moeder een keer iets lekkers heeft gekookt en dus ook af en toe een extra lepel kan opscheppen.

De verhoudingen etc. zijn prima, alleen voor een goede bulk hoef je met jou stats echt niet zo hoog te zitten. Het makkelijkste is dan om je 15.00 maaltijd bijvoorbeeld in plaats van brood met tonijn, wat sla/tomaat/komkommer in een schaal met tonijn. Veel minder koolhydraten + groenten is altijd een +
 
Ik heb indd ong. nog 3 weken vakantie en met 6 keer trainen bedoel ik krachttraining ja. Heb heb het schema even aangepast hoe lijkt het nu?

Gr, Mike
 

Bijlagen

  • Bulkschema.xls
    15,5 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, wellicht tonijn in olie veranderen in tonijn in water (je krijgt al genoeg vetten binnen zonder je avondeten meegeteld), voor de rest ziet het er naar mijn mening prima uit voor de komende 3 weken in ieder geval (als je straks weer gaat sporten kun je weer die calorieen iets omhoog schuiven)
 
Back
Naar boven