XXL Nutrition

bulkschema's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
Na tientallen cutschema's die te vinden zijn in deze sectie zou ik graag eens wat bulkschemas willen zien hier.
Ik heb een maand geleidelijk aan geprobeerd te bulken met onderstaand schema. dit werkte overigens averechts:

6.00
een bord havermout met yoghurt en banaan, 6 eieren waarvan 3 met dooier

8.15
2 sandwiches met elk 50 gram kalkoenfilet en een banaan.

10.30
een kipfilet van ong.200gram met een tweegepofte aardappellen

12.45
een pot magere kwark met een banaan en een boterham met 50 gram kalkoenfilet

15.00
2 sandwiches met elk 50 gram kalkoenfilet en plakjes van elk 1 ei.


17.30 (preworkout)
in de trein 4 boterhammen met 100 gram kalkoenfilet

(Op niet trainingsdagen was t om 18.00 een warme maaltijd bestaande uit kipfilet of tonijn met groentn en/of rijst met een zoete aardappel)

20.00
postworkoutshake. weightgainer promax in combi met eiwitshake promax.

20.45
Kip of tonijn met zoete aardappel en rijst en kidneybonen (en groente)

Het is niet echt een bulkmaaltijd zoals jullie die waarschijnlijk toepassen maar voor mij was dit al veel en ik wou dus geleidelijk meer gaan eten.

Probleem echter was dat ik om de week alles ging opmeten met een meetlint (geen vetmeter want die heb ik niet) en t enige wat in massa toenam was mn buik. de taille nam aardig wat centimeters toe maar mn armen bleven nagenoeg op dezelfde centimeters zitten, namlijk 31 cm met af en toe een schommeling.
mijn gewicht ging wel van 76 naar 80 kilo.
na een maand ging ik dus geleidleijk weer afbouwen.

Ik vrat vrijwel aleen gezonde voedingsmiddelen en in t weekend at ik meer tonijn, kip, aardappelen en groente en minder brood.

Nou wou ik dus van jullie graag weten waar dat aan kan liggen.
plus dat ik benieuwd ben naar jullie bulkschema's.
 
dan zal ik gelijk mn toenmalige traingsschema plaatsen.

zo: armen
barb curl
dumbcurl
conc/preachercrul
smal benchpress
lying ez extenssion
pressdown

di: rug + buik
barbell row/t-bar row
chin up
one armdumbbell row
pulldown

wo:borst (oefeningen kunnen varieren in volgorde)
incline benchpress
benchpress
incline dumbpress
flye/cable crossover

vrij: schouders + buik
milpress
dumbpress
lateral
front raise
shrug

Ik weet t: geen benen!!!, vond ik toen niet van belang. Ik weet nu wel beter. hetzelfde geld voor basisoefeningen als deadlift. ben ik me pas bewust van sinds ik me eigen hier als member kan noemen.:)

Elke oefening bestond uit 3 sets en 10-8-6 reps in piramidesT en nam max. een uur in beslag.
buik bestond uit revers crunch op decine bench met 3 sets en 15 reps. en een crunch met benen op bankje. tevens 3 * 15
 
Laatst bewerkt:
train je wel genoeg? als je niet genoeg traint kan het zijn dat de energie die je binnenkrijgt niet wordt verbruikt en dus wordt opgeslagen als vet om je middel.

miss even je trainschema erbij posten en hoeveel tijd je eraan besteed. t kan miss ook zijn dat je niet hard genoeg traint maar dat is moeilijk te zeggen.. want wanneer train je hard genoeg?


[edit]je hebt je schema net voor mij gepost :P[/edit]
 
hmmm zo te zien trainde je alles op een aparte dag..

iig benen erbij voegen :)
wanneer train je jouw buik?

en miss kan je op een trainingsdag 1 hoofdgroep + een of 2 kleinere spiergroep(en). dus bv:
borst+triceps+buik
rug+biceps+onderarmen
benen+buik
schouders+buik

dit is maar een snel voorbeeld. maar miss kan je ook een bepaalde spiergroep 2x per week trainen als je dat nodig vindt.
 
ik vind je bulkschema goed alleen ik denk dat je wel wat meer kon trainen per week
 
Je buik wordt altijd groter als je meer gaat eten. Komt gewoon door het uitzetten en dat is nog geen vet. Je moet wel geduld hebben met je eetschema om resultaten te zien in spiergroei. Daarnaast neemt je gewicht + buik ook toe door de vochttoename welke veroorzaakt wordt door extra glycogeen. Maar hoeveel kcal zat je boven je kcal. verbruik op een dag? Dat is belangrijker dan wat je eet.
 
Back
Naar boven