Fitness Seller

Bullshit: Glycemische index - suikers tegenover complexe carbs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kommaar op maat, durf voorzichtig te stellen dat ik droger sta dan jij, en je kan mn voedingsschema checken in mn log. Ik eet al een jaartje of 4 op deze manier.

En ik maar denken dat al die winnende amateur en prof wedstrijdatleten goed bezig waren met hun clean food schema's bestaande uit alleen maar magere vis en complexe carbs. Ze moesten gewoon naar de Mc gegaan zijn dan waren ze allemaal 2x zo groot en droog geweest. Ik ga morgen ook gelijk bij de banketbakker langs man, al dat lekkers jaren moeten laten staan, maar dankzij dit topic kan ik me weer helemaal laten gaan, want er is immers geen verschil! En gezondheid? Overgewaardeerd man haal je vitamine B gewoon bij de kroeg om de hoek, de rest chemisch aanvullen. Junkfood + AAS = win. :D
 
Heeft gij dit al gelezen?

'Lower GI foods can also result in higher muscle glycogen levels (storing more carbs in the muscle), and less chance of storing the extra glucose as fat. You see elevated insulin levels can turn on your fat storing mechanisms.'

Wat betekent, een lagere GI is voor de spieren beter -> je hebt een beter herstel dan wanneer je hoog in GI zit, wat uiteindelijk resulteert in meer massa.
 
En ik maar denken dat al die winnende amateur en prof wedstrijdatleten goed bezig waren met hun clean food schema's bestaande uit alleen maar magere vis en complexe carbs. Ze moesten gewoon naar de Mc gegaan zijn dan waren ze allemaal 2x zo groot en droog geweest. Ik ga morgen ook gelijk bij de banketbakker langs man, al dat lekkers jaren moeten laten staan, maar dankzij dit topic kan ik me weer helemaal laten gaan, want er is immers geen verschil! En gezondheid? Overgewaardeerd man haal je vitamine B gewoon bij de kroeg om de hoek, de rest chemisch aanvullen. Junkfood + AAS = win. :D
Jij snapt er helemaal niks van he? Er wordt hier in dit topic duidelijk vermeld dat men wel aan de vezelbehoefte, macro- en micronutriënten moet voldoen. Als je daaraan voldoet, kun je zonder problemen af en toe naar de Mac. Niemand zegt hier dat je 's ochtends, 's middags en 's avonds taart kan blijven vreten zonder gevolgen.
 
En ik maar denken dat al die winnende amateur en prof wedstrijdatleten goed bezig waren met hun clean food schema's bestaande uit alleen maar magere vis en complexe carbs. Ze moesten gewoon naar de Mc gegaan zijn dan waren ze allemaal 2x zo groot en droog geweest. Ik ga morgen ook gelijk bij de banketbakker langs man, al dat lekkers jaren moeten laten staan, maar dankzij dit topic kan ik me weer helemaal laten gaan, want er is immers geen verschil! En gezondheid? Overgewaardeerd man haal je vitamine B gewoon bij de kroeg om de hoek, de rest chemisch aanvullen. Junkfood + AAS = win. :D

Ja, want een tussenweg bestaat niet! Wij bodaybuilders zijn allemaal, zonder uitzondering, zeer compulsief en het is OF het een OF het ander, zelf nadenken doen we niet aan!
ad8ec44f4f709905ebff2904b3ad.jpg
 
'Lower GI foods can also result in higher muscle glycogen levels (storing more carbs in the muscle), and less chance of storing the extra glucose as fat. You see elevated insulin levels can turn on your fat storing mechanisms.'

Wat betekent, een lagere GI is voor de spieren beter -> je hebt een beter herstel dan wanneer je hoog in GI zit, wat uiteindelijk resulteert in meer massa.

sorry bro, ik zal ff reageren.
In mijn ogen boeit dit niet zoveel. Glycogeenlevels zullen na een krachttraining vrijwel NOOIT laag zijn, laat staan dat je spieren depleted zullen zijn, ookal train je anderhalf uur.
Daarbij, zelfs ALS je glycogeenvoorraad in de desbetreffende spier uitgeput is aan het einde van je training.. so what? Waarom moet die meteen worden aangevuld? Tenzij je diezelfde dag desbetreffende spier weer volop wil gaan utiliseren, is het helemaal niet nodig om die glycogeenvoorraad zo snel mogelijk aan te vullen.
 
Waar het om gaat is dat snelle koolhydraten snel in vet wordt opgeslagen en nauwelijks in de spieren. Bij trage koolhydraten gaat eerst alles naar de spieren waardoor je een beter herstel hebt (en eventueel later slaat ie het op als vet, indien je het niet gebruikt). Al geloof ik niet dat het een wereld van verschil maakt, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
 
Laatst bewerkt:
Waar het om gaat is dat snelle koolhydraten snel in vet opslaan en nauwelijks in de spieren. Bij trage koolhydraten gaat eerst alles naar de spieren waardoor je een beter herstel heb. Al geloof ik niet dat het een wereld van verschil maakt, maar het is wel iets om rekening mee te houden.

maar vetopslag blijft een kwestie van kcal in > kcal out.
Dus misschien dat het een effect heeft op de snelheid waarmee je je musclegl aanvult, maar uiteindelijk zullen beide carbbronnen musclegl aanvullen (of zie ik dat verkeerd). Daarbij, iedereen, ZELFS IK, krijgt complexe carbs binnen. Dus wanneer musclegl aangevuld is, zullen ook complexe carbs als vet worden opgeslagen bij een kcal overschot.

Zou best kunnen dat dit interessant wordt bij een agressieve cut, maar verder denk ik niet dat het een significante rol speelt, bij een bulk al helemaal niet.
 
Achja snotneuzen van 21 en 23 die plots denken dat ze het wiel hebben uitgevonden. 18 jaar training en meerdere wedstrijden gedaan hebben en bewezen regels volgen telt niet meer want dan snap je het niet. Vind je het gek dat Nederland nauwelijks nog talent kan sturen naar de Olympia.
 
Achja snotneuzen van 21 en 23 die plots denken dat ze het wiel hebben uitgevonden. 18 jaar training en meerdere wedstrijden gedaan hebben en bewezen regels volgen telt niet meer want dan snap je het niet. Vind je het gek dat Nederland nauwelijks nog talent kan sturen naar de Olympia.
Luister je wel naar de redenatie? Jij komt met geen enkel sterk tegenargument dus ja, op dit moment weet jij in onze ogen helemaal niks. Het enige wat je doet is op een kleutermanier laten merken dat jij het wel even beter weet.
 
Achja snotneuzen van 21 en 23 die plots denken dat ze het wiel hebben uitgevonden. 18 jaar training en meerdere wedstrijden gedaan hebben en bewezen regels volgen telt niet meer want dan snap je het niet. Vind je het gek dat Nederland nauwelijks nog talent kan sturen naar de Olympia.

Jij eet zeker ook nog 6 tot 8 maaltijden per dag
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Achja snotneuzen van 21 en 23 die plots denken dat ze het wiel hebben uitgevonden. 18 jaar training en meerdere wedstrijden gedaan hebben en bewezen regels volgen telt niet meer want dan snap je het niet. Vind je het gek dat Nederland nauwelijks nog talent kan sturen naar de Olympia.


Holy ****ing shit dude, is dit als serieuze reactie bedoeld? Wat een dom kalf ben jij. Nergens onderbouwing of wat dan ook, je grijpt terug op methodes uit het verleden die blijkbaar hebben gewerkt, maar dat maakt ze niet de enige methodes die werken.
Als iedereen op jouw manier redeneerde doeten we nog met geitendarmen, met of zonder geit eromheen, in plaats van condooms, want die werkten ook prima als voorbehoedsmiddel.

Wees blij dat onze generatie onderzoek doet en niet zomaar dingen voor waar aan neemt, hoe stoer en hardcore de bron van deze informatie ook is.

Maar, ik vind je wel echt ****ing tof. Als je hier even heenkomt en je broek naar beneden trekt zal ik een paar mooie veren in je hol steken.
 
Achja snotneuzen van 21 en 23 die plots denken dat ze het wiel hebben uitgevonden. 18 jaar training en meerdere wedstrijden gedaan hebben en bewezen regels volgen telt niet meer want dan snap je het niet. Vind je het gek dat Nederland nauwelijks nog talent kan sturen naar de Olympia.

Wat een kortzichtige reactie. Jij bent zeker nog erg van de broscience? Denkende dat je 6 maaltijden moet, dat ontbijt de belangrijkste maaltijd is, geen koolhydraten na 8 uur en zo? Als je iets verder kijkt dan je neus lang is kan je zien dat veel reacties in dit topic wetenschappelijk onderbouwd zijn en van mensen komen die a.d.v. wetenschap redeneren. Jij daarentegen onderbouwt niets.

En die pic hierboven is altijd :o
edit: hele post is eigenlijk wel leuk.
 
Heb je voedingsschema gezien. Waar is je fruit en groenten? Is niet omdat je multivit neemt dat je alles binnen hebt. Voeding bestaat uit meer dan dat.

Je gezonde vetten zijn ook heel beperkt. Een heel verhaal over suiker en dan zo laag in vetten zitten. Misschien wat noten en vis erbij? En die dextrose eruit?

Je gaat weer naar een heel ander uiterste zo. Af en toe iets met wat suiker in net zoals wat vetten kan inderdaad geen kwaad, maar je moet wel een constante gezonde basis hebben dan.
 
Laatst bewerkt:
Waar het om gaat is dat snelle koolhydraten snel in vet wordt opgeslagen en nauwelijks in de spieren. Bij trage koolhydraten gaat eerst alles naar de spieren waardoor je een beter herstel hebt (en eventueel later slaat ie het op als vet, indien je het niet gebruikt). Al geloof ik niet dat het een wereld van verschil maakt, maar het is wel iets om rekening mee te houden.


ik vraag me af in hoeverre dit waar is. Wat ik heb begrepen is dat omzetting van koolhydraten naar vetten zelden gebeurt (muv fructose). enkel wanneer de vetinname te laag is (minder dan 10% van totaal kcal inname, aangenomen dat de laatste niet extreem laag is) of bij massive carb overfeeding, 700-900 gr p/d. Vetopslag zou dan komen omdat bij een kcal overschot het vet dat je binnenkrijgt zou worden opgeslagen.
 
Door schommelingen in je insulinespiegel heb je een hogere opslag van vet.
 
Door schommelingen in je insulinespiegel heb je een hogere opslag van vet.

en ook aanmaak van spierweefsel. Insuline is hartstikke anabool.




En daarbij, die schommelingen kan je alleen voorkomen door helemaal niets te eten, want eiwitten geven ook insulinespikes, en zelfs vetten verhogen insuline als ik het goed heb.
 
laat me even weten wat je bevindingen zijn over verzadigd vet :D ZEER!!! benieuwd naar.

Het maakt allemaal niks uit of je koolhydraten, verzadigd vet, of onverzadigd vet eet. Dat is zo'n beetje de eindconclusie die ik aan een groep cardiologen en diëtisten heb mogen presenteren. Toch nog een beetje tot mijn eigen verbazing.

Waarschijnlijk gaat dit terugkomen in de advisering van de diëtisten. Dus dat heb ik dan toch maar alvast bereikt.

schouder is up en down.. ik train er deels omheen, en loop nu bij fysio. Zijn dagen dat ik echt denk van KUUUHTT, en ook dagen dat ik denk dat t wel meevalt.

Zuur dat er nog steeds geen duidelijke stijgende lijn in zit. Dat duurt nu zo lang dat het woordje chronisch wel op zijn plaats lijkt.

Ik zit nu in mn eerste jaar voeding en gezondheid in wageningen. Gaat prima tot nu toe. Vind t wel een heel stuk interessanter dan V&D. Dat jaar ertussenuit heeft me iig goed gedaan

Nice!! Mooi dat je daar misschien je draai hebt gevonden. Ik ben benieuwd welke kant je uiteindelijk op gaat.
 
Het maakt allemaal niks uit of je koolhydraten, verzadigd vet, of onverzadigd vet eet. Dat is zo'n beetje de eindconclusie die ik aan een groep cardiologen en diëtisten heb mogen presenteren. Toch nog een beetje tot mijn eigen verbazing.

Waarschijnlijk gaat dit terugkomen in de advisering van de diëtisten. Dus dat heb ik dan toch maar alvast bereikt.



Zuur dat er nog steeds geen duidelijke stijgende lijn in zit. Dat duurt nu zo lang dat het woordje chronisch wel op zijn plaats lijkt.



Nice!! Mooi dat je daar misschien je draai hebt gevonden. Ik ben benieuwd welke kant je uiteindelijk op gaat.

Welke voedingsmiddelen hebben dan wel een duidelijk negatief dan wel postief effect op hart en vaatziektes.
Ik herinner me nog die tabel die we samen hadden gevonden in een of ander rapport dat het vervangen van verzadigd vet door koolhydraten juist een negatief effect op LDL:HDL (oid) had.
Het toevoegen van vezels is wel van duidelijke invloed op cholesterol toch? Is er verder (bijna) niks dat je met voeding kan doen?

Is er dan te stellen dat overgewicht de kans op hart en vaatziektes vergroot, en dat wanneer je op gezond gewicht zit het eigenlijk geen reet uit maakt wat je eet, mits je je micronutrienten haalt en voldoende vezels binnen krijgt?
 
Er bestaat dan ook niet zoiets als een gezond voedingsproduct, maar alleen een gezond voedingspatroon / dieet.

Daar kunnen wetenchappelijk gezien nog onvoldoende uitspraken over worden gedaan.
Onderzoeken over voedingspatronen zijn ook maar gebaseerd op een verzameling voedingsmiddelen/voedingsgroepen waaruit wetenschappers een bepaald effect verwachtten. Niet op die voedingsmiddelen/voedingsgroepen waarvan daadwerkelijk consistente effecten zijn gevonden in de literatuur.

Stel je eet 4000 kcal, en je haalt met 3000 kcal al je benodigde eiwitten/kh/vetten en micronutrienten. Als je die laatste 1000 kcal uit snoep, cake, m&m's, pizza, patat en pannenkoeken haalt, is dat dan ongezond? Natuurlijk niet.

Maar wat als je ouder wordt, of minder gaat trainen, en je lichaam nog maar 2.500-3.000 kcal. nodig heeft? Je zult waarschijnlijk blijven eten wat je gewend bent. En zie de lekkernijen dan maar eens te halveren.

Ik denk dat je het jezelf op de lange termijn een stuk gemakkelijker maakt door in ieder geval een X aantal gezonde producten in je dieet te knallen.
 
Back
Naar boven