Fitness Seller

Gestopt Bully90 Massive Cutting Contest Log

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vaak krijg je zon agressieve aanpak dat de coach voor zijn portfolio iemand 10kg wil laten verliezen in 10 weken op de weegschaal. De gemiddelde Nederlander denkt als die op de weegschaal -10kg ziet ie “10 kg vet” is verloren, niet wetend dat de meerderheid gewoon alles behalve vet is vooral als je bf% hoog is kan het echt gigantisch snel gaan en is 10kg in 1 maand niet ondenkbaar.

Vervolgens claimed die coach dat ie pro afval expert is en iedereen magisch 10kg in een maand kan laten afvallen en dat trekt klanten. De algemene kennis is gewoon zeer laag en men gelooft wat men wilt geloven. Niemand van 130kg bw gaat weken/maanden op 2k kcal overleven en 9 vd 10x ga je straks ook nog meemaken dat iemand dan roept “val geen gram af op 2k kcal” met 130kg bw….

Mijn advies aan TS, zoek een andere coach en ga niet eens in overleg met zo iemand aangezien dit al een zinkend schip is met zon coach als kapitein en je beter de boot kan verlaten.

En voor iedereen die roept het kan wel, ja alles kan. Wellicht win je morgen de lotterij, maar realistisch gezien is de aanpak van TS 99.99% kans op falen.

Tuurlijk wel, mits hij naar zijn coach ' luistert ' :knipoog:
Als coach moet je altijd zorgen dat een plan duurzaam is. Dus dat de klant het ook daadwerkelijk kan volgen. Als je direct zo laag in kcal zet, ga je het gewoon simpelweg niet volhouden. En zeker geen klanten die het al zo uit de hand hebben laten lopen. Dat is natuurlijk ook niet voor niks gebeurd.

Zoals 99% hier aangeeft ,met je huidige stats zou ik starten rond de 3000kcal per dag. Ook niet overdrijven met 6x in de week gaan trainen enz.
Start met 3 tot 4x per week fullbody desnoods (en koop een stappen teller. Probeer 8000 stappen per dag te halen (iedere dag, ook weekends)
Cardio kan je er later altijd ingooien wanneer je op een plateau komt.

Ik heb ook de domme fout gemaakt om te laag te starten (oude coach) 2150kcal met 95kg en 35%BF, dit resulteert dat ik nog steeds aan cutten ben
Weliswaar 1 maand op 2700kcal (TDEE) en nu naar 2450kcal waar ik nu nog steeds op afval

tuurlijk klopt het wat u zegt, maar in welk Energiesysteem hij extra calorieën wilt verbranden is niet echt interessant toch? aeroob, anaëroob lactisch of a lactisch hebben hier weinig mee te maken lijkt me. Kan beter kijken wat lekker aanvoelt en je dus het beste volhoud.
Wat lekker aanvoelt is wat hem hier gebracht heeft. En wat lekker aanvoelt is niet per definitie productief. Zoek naar wat werkt en leer ervan te houden. 👍🏼😋

Vaak krijg je zon agressieve aanpak dat de coach voor zijn portfolio iemand 10kg wil laten verliezen in 10 weken op de weegschaal. De gemiddelde Nederlander denkt als die op de weegschaal -10kg ziet ie “10 kg vet” is verloren, niet wetend dat de meerderheid gewoon alles behalve vet is vooral als je bf% hoog is kan het echt gigantisch snel gaan en is 10kg in 1 maand niet ondenkbaar.
Vervolgens claimed die coach dat ie pro afval expert is en iedereen magisch 10kg in een maand kan laten afvallen en dat trekt klanten. De algemene kennis is gewoon zeer laag en men gelooft wat men wilt geloven. Niemand van 130kg bw gaat weken/maanden op 2k kcal overleven en 9 vd 10x ga je straks ook nog meemaken dat iemand dan roept “val geen gram af op 2k kcal” met 130kg bw….

Mijn advies aan TS, zoek een andere coach en ga niet eens in overleg met zo iemand aangezien dit al een zinkend schip is met zon coach als kapitein en je beter de boot kan verlaten.

En voor iedereen die roept het kan wel, ja alles kan. Wellicht win je morgen de lotterij, maar realistisch gezien is de aanpak van TS 99.99% kans op falen.
Hij heeft geen coach !

Wat lekker aanvoelt is wat hem hier gebracht heeft. En wat lekker aanvoelt is niet per definitie productief. Zoek naar wat werkt en leer ervan te houden. 👍🏼😋
Ik ben echt heel slecht in het loggen en dat soort dingen, maar ik heb nu in een kleine week tijd al meer info gekregen waar ik echt wat mee kan. Zoals in de topic start ook gescheven te knop is om, maar ik merk ook wel het moet ook niet te snel want dat is niet houdbaar. Zoals gezegd het is nog steeds een jongensdroom om nog eens aan een contest mee te doen, maar dat is echt voor de lange termijn. Eerst maar weer goed terug naar de basis.
Nope, wel 1 hele serieuze gehad zoals ook gezegd toen rond mijn 18e, die heeft mij ook echt het trainen goed geleerd. Ik heb hem inmiddels weer benaderd, hij zit gewoon hier in de buurt en dat is dan weer 1 keer per week echt meten, en aanpassen. Laat ik het zo zeggen, veel instagram helden, hebben veel geld gekost.

Dat ik de contest niet ga winnen is wel duidelijk ;) Maar het is wel de motivatie geweest om ook serieus weer aan de slag te gaan, en al jullie input wordt echt heel erg gewaardeerd. Op die 2100 KCAL voelde ik me ook echt als een dweil, heel eerlijk gezegd. De puzzel gaat nog even door, maar dat ik er gewoon een jaar de tijd voor moet nemen is mij inmiddels wel duidelijk. Dus de reality check hier was ook wel even nodig. Wat cardio betreft gaat het ook gewoon lopen worden. Die racefiets gaat ook gewoon gebruikt worden, maar dat is ook omdat ik dat ook echt leuk vind, en ik dat samen met wat vrienden doe, dus sociaal ook wel ff lekker. Qua gym ga ik wel wat eigenwijs zijn, en het op 6 keer per week houden, ook omdat ik merk dat mij veel meer structuur geeft.

Hoe gaat het hier?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven