Fitness Seller

bult na injectie test e

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelf een opleiding gedaan in de verpleging en mijn ex werkte op de eerste hulp.
Gewoon geleerd om altijd te aspireren.
Ik snap dat een OK assistente dat niet hoeft aangezien die voornamelijk infuus zetten.....

Bij alles wat wij in de spier moesten zetten deden we een controle.
Misschien is dat tegenwoordig anders, ben er al ruim 15 jaar uit.


Blijkbaar leren ze beginners hier om die naald er meteen in te raggen en meteen te injecteren, jammer. Eenmaal ervaren dan heb je een gevoel voor de naald waardoor je weet wanneer je goed of fout zit. Zelfde als auto rijden dit is ook dat soort gevoel zodra er iets vreemds aan je stuur voelt tijdens rijden dan weet je dat het fout is..
 
Blijkbaar leren ze beginners hier om die naald er meteen in te raggen en meteen te injecteren, jammer. Eenmaal ervaren dan heb je een gevoel voor de naald waardoor je weet wanneer je goed of fout zit. Zelfde als auto rijden dit is ook dat soort gevoel zodra er iets vreemds aan je stuur voelt tijdens rijden dan weet je dat het fout is..
Ik heb een tijd in het ziekenhuis gelegen en meerdere injecties in Mn quads gehad, geen 1 keer werd er geaspireerd, ook bij de vaccinatie die pas geleden kreeg werd niet geaspireerd.
 
Ik heb een tijd in het ziekenhuis gelegen en meerdere injecties in Mn quads gehad, geen 1 keer werd er geaspireerd, ook bij de vaccinatie die pas geleden kreeg werd niet geaspireerd.

Ervaring baart kunst
 
Ik heb een tijd in het ziekenhuis gelegen en meerdere injecties in Mn quads gehad, geen 1 keer werd er geaspireerd, ook bij de vaccinatie die pas geleden kreeg werd niet geaspireerd.

Ik heb ook regelmatig meegemaakt met aspireren dat er een rood sliertje in de spuit zat.........
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190917-150356_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190917-150356_Samsung Internet.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 185
Geld ook voor dagelijks injecteren Mr. Galen, Als je al jou kennis in bodybuilding stak zou je een grote wijze betrouwbare bodybuilding guru kunnen worden maar we weten beiden je raakt nauwlijks een dumbell of naald aan, hier is geen ervaring te spreken alleen maar kennis.
:aai: Grote jongen, kan helemaal zelfstandig naaldjes in z'n kont prikken.
 
Ik heb tijdens mijn opleiding verpleegkunde ook geleerd altijd te aspireren. Ondertussen is dat advies veranderd vanwege het verschuiven van de naald.
(Zoals hier al verschillende keren gezegd is :idee:)
 
Hallo Allemaal,

Kwam dit oudere topic toevallig tegen.
Ik zie dat er tegenwoordig nogal veel wordt afgeraden om te aspireren...

Toevallig heb ik mijn laatste 2 injects in mijn linker bovenbeen, 2 keer bloed geaspirireerd.
2 keer opnieuw een spuit klaargemaakt en ergens anders gezet.
De 2e keer kwam er ook een hoop bloed uit het gaatje, en werd mijn been redelijk dik.
Dat trok later weer deels weg.

Been en Bil met blauwe 30mm naald 0.6 dik.

Het blijft toch een groot risico om in een ader te injecteren?
Waarom wordt aspireren eigenlijk door vele overgeslagen dan?

Met Vriendelijke Groet
 
Hallo Allemaal,

Kwam dit oudere topic toevallig tegen.
Ik zie dat er tegenwoordig nogal veel wordt afgeraden om te aspireren...

Toevallig heb ik mijn laatste 2 injects in mijn linker bovenbeen, 2 keer bloed geaspirireerd.
2 keer opnieuw een spuit klaargemaakt en ergens anders gezet.
De 2e keer kwam er ook een hoop bloed uit het gaatje, en werd mijn been redelijk dik.
Dat trok later weer deels weg.

Been en Bil met blauwe 30mm naald 0.6 dik.

Het blijft toch een groot risico om in een ader te injecteren?
Waarom wordt aspireren eigenlijk door vele overgeslagen dan?

Met Vriendelijke Groet
Doordat aspireren een moment is en al schuif je daarna een mm je al raak kan hebben. Dat bloed wat eruit komt kan geen kwaad, soms heb je veel en soms 0.0.
Bult kan zijn doordat je te snel/veel erin duwt of niet diep genoeg prikt.
Pip (post injection pain) kan van alles zijn, nieuwe prik plek, niet lekker geprikt, verkeerde naalden etc etc. Ook dit zal snel minderen als je vaker prikt en het juiste materiaal gebruikt.
 
Doordat aspireren een moment is en al schuif je daarna een mm je al raak kan hebben. Dat bloed wat eruit komt kan geen kwaad, soms heb je veel en soms 0.0.
Bult kan zijn doordat je te snel/veel erin duwt of niet diep genoeg prikt.
Pip (post injection pain) kan van alles zijn, nieuwe prik plek, niet lekker geprikt, verkeerde naalden etc etc. Ook dit zal snel minderen als je vaker prikt en het juiste materiaal gebruikt.
Maar zonder te aspireren waren mijn afgelopen 2 injectie dus waarschijnlijk fout gegaan.
In je bovenbeen heb je ook gewoon meer kans om in een ader terecht te komen volgens mij.
Ik zou eerder denken, altijd het zeker voor het onzekere.
Ookal kan je bewegen met aspireren en weet je het nooit 100% zeker.

Als ik bij een ander injecteer beweeg ik vrij minimaal tot niet
 
Maar zonder te aspireren waren mijn afgelopen 2 injectie dus waarschijnlijk fout gegaan.
In je bovenbeen heb je ook gewoon meer kans om in een ader terecht te komen volgens mij.
Ik zou eerder denken, altijd het zeker voor het onzekere.
Ookal kan je bewegen met aspireren en weet je het nooit 100% zeker.

Als ik bij een ander injecteer beweeg ik vrij minimaal tot niet
als je onzeker bent, gewoon aspireren en en al je vol bloed optrekt zit je in een ader. Beetje bloed is niks noemenswaardigs.
We kunnen lullen wat we willen, maar het gaat er om hoe jij het ervaart.
 
Jay1992 als je nog met vragen zit stel ik voor dat je een nieuw topic opent, want ze kunnen hier weer niet normaal doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven