AndroidHealthClinic

Bureau Beke wil met jou in gesprek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bureau Beke

Novice
Lid geworden
20 aug 2019
Berichten
7
Waardering
6
Beste sporters,

Wij zijn Bureau Beke en doen onderzoek naar doping in Nederland. Voor meer informatie kun je een kijkje nemen op onze website: https://bureaubeke.nl/

Gebruik jij wel eens dopingmiddelen of heb je dat in het verleden gedaan dan willen we graag met jou in gesprek! We zijn geïnteresseerd in je ervaringen met het gebruik en alles wat daarbij komt kijken. Vanzelfsprekend is een gesprek vertrouwelijk en anoniem.

Bij interesse of vragen, kun je mailen naar r.rijnink [at] beke.nl. Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is jullie (+ VU?) opdrachtgever het Ministerie van VWS?
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Wat is het doel van het onderzoek?
 
Bijna niemand gebruikt doping, zou lekker een ander onderwerp kiezen. Narcotica zijn een veel groter probleem in Nederland, ga lekker het meth gebruik in kaart brengen, dat zal over 10 jaar voor meer schade zorgen dan die paar anabolen henkies hier hoor :wave:
 
Bijna niemand gebruikt doping, zou lekker een ander onderwerp kiezen. Narcotica zijn een veel groter probleem in Nederland, ga lekker het meth gebruik in kaart brengen, dat zal over 10 jaar voor meer schade zorgen dan die paar anabolen henkies hier hoor :wave:

Wij kijken ook of het een probleem is of niet, het onderzoek zal dit uitwijzen. Wij hebben hier geen oordeel over.
 
Wij kijken ook of het een probleem is of niet, het onderzoek zal dit uitwijzen. Wij hebben hier geen oordeel over.

Snap ik en onderzoeken zijn goed, het is alleen jammer dat ze vaak verkeerd geïnterpreteerd worden door mensen die er geen verstand van hebben. Maar even zonder gekheid, wordt jullie onderzoek of een deel van jullie bevindingen ook gepubliceerd eigenlijk? Serieuze interesse :)
 
Snap ik en onderzoeken zijn goed, het is alleen jammer dat ze vaak verkeerd geïnterpreteerd worden door mensen die er geen verstand van hebben. Maar even zonder gekheid, wordt jullie onderzoek of een deel van jullie bevindingen ook gepubliceerd eigenlijk? Serieuze interesse :)
Ik hoop daar ook een correcte draai aan te hebben gegeven. Ik heb vanuit mijn expertise over de middelen gesproken met Bureau Beke en heb hier ook wel aangegeven wat jij hierboven aanhaalt (weliswaar niet met die bewoording).
 
Ik hoop daar ook een correcte draai aan te hebben gegeven. Ik heb vanuit mijn expertise over de middelen gesproken met Bureau Beke en heb hier ook wel aangegeven wat jij hierboven aanhaalt (weliswaar niet met die bewoording).

Ja sorry ik ben soms wat direct, het is immers ook suicide tuesday.

Als jij daar een goed gevoel aan over hebt gehouden dan ben ik ook wel bereid om mijn steentje bij te dragen :)
 
Snap ik en onderzoeken zijn goed, het is alleen jammer dat ze vaak verkeerd geïnterpreteerd worden door mensen die er geen verstand van hebben. Maar even zonder gekheid, wordt jullie onderzoek of een deel van jullie bevindingen ook gepubliceerd eigenlijk? Serieuze interesse :)

Het is een openbare rapportage, maar waarin geanonimiseerde informatie is verwerkt. Je kunt onze website in de gaten houden voor de rapportage, op dit moment is het onderzoek nog lopend.

Om een gebalanceerd beeld te geven in de rapportage, willen we zowel professionals als ervaringsdeskundigen spreken. Dus vandaar deze oproep.
 
Het is een openbare rapportage, maar waarin geanonimiseerde informatie is verwerkt. Je kunt onze website in de gaten houden voor de rapportage, op dit moment is het onderzoek nog lopen.

Om een gebalanceerd beeld te geven in de rapportage, willen we zowel professionals als ervaringsdeskundigen spreken. Dus vandaar deze oproep.

Ik heb jullie een mailtje gestuurd inmiddels.
 
Ja sorry ik ben soms wat direct, het is immers ook suicide tuesday.

Als jij daar een goed gevoel aan over hebt gehouden dan ben ik ook wel bereid om mijn steentje bij te dragen :)

Als het maar geen gevalletje eigen ruiten ingooien is wil ik er ook best aan bijdragen. Door ons perspectief te geven kunnen we wellicht wat taboe wegnemen en anderen laten inzien dat er geen noemenswaardig problematiek is.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ja sorry ik ben soms wat direct, het is immers ook suicide tuesday.

Als jij daar een goed gevoel aan over hebt gehouden dan ben ik ook wel bereid om mijn steentje bij te dragen :)
Ik kan niet oordelen over de motieven van hun opdrachtgever en welke draai die eraan willen geven, maar de twee personen van Bureau Beke die ik heb gesproken kwamen professioneel over en leken niet direct een bepaalde vooringenomen mening hierover te hebben. (Ik heb onder andere de topicstarter hier gesproken.)

Het lijkt me belangrijk dat duidelijk wordt dat er een belangrijk onderscheid is tussen drugsgebruik en -handel en AAS-gebruik en -handel. Niet in de minste plaats de reden die jij ook aanhaalt. AAS-gebruik hebben anderen écht geen last van, en de schade aan de gezondheid van het individu is redelijk beperkt, zeker t.o.v. sommige drugs. En daarbij dat de handel in AAS toch wel van een andere slag is dan de handel in drugs. Mocht daar prioriteit aan gegeven worden vanuit justitie en politie, dan vrees ik dat dat alleen maar dezelfde kant uitgaat als drugshandel. Meer risico op dat vlak zal er voor zorgen dat alleen de 'doorgewinterde' criminelen overblijven, en dat zal weinig ten goede doen aan dat wereldje (of aan de kwaliteit van de AAS).

Als er iets moet gebeuren is het wel op het vlak van harm reduction, zoals Mainline dat doet. Voorlichten, informeren, en niet in een verdomde hoekje drukken. Dat eerste gebeurt te weinig, en dat laatste gebeurt teveel nu mijns inziens. Dát zal de kwaliteit van leven verbeteren voor AAS-gebruikers.
 
In welke vorm vind dit gesprek plaats?
 
In welke vorm vind dit gesprek plaats?

We willen inderdaad meerdere perspectieven laten zien in het onderzoek. Mocht je ervoor open staan, dan willen we graag wat vragen stellen en met je in gesprek gaan.
Je kunt dan een mail sturen naar r.rijnink [at] beke.nl.

Dit kan telefonisch, maar we zouden ook ergens kunnen afspreken en het gesprek face-to-face aangaan.


Bovenstaande geldt voor iedereen die een bijdrage zou willen leveren: een telefonisch gesprek of een face-to-face gesprek.
 
Back
Naar boven