MuscleMeat

Bureau Beke wil met jou in gesprek

Bezoekers in dit topic

Ik kan niet oordelen over de motieven van hun opdrachtgever en welke draai die eraan willen geven, maar de twee personen van Bureau Beke die ik heb gesproken kwamen professioneel over en leken niet direct een bepaalde vooringenomen mening hierover te hebben. (Ik heb onder andere de topicstarter hier gesproken.)

Als er iets moet gebeuren is het wel op het vlak van harm reduction, zoals Mainline dat doet. Voorlichten, informeren, en niet in een verdomde hoekje drukken. Dat eerste gebeurt te weinig, en dat laatste gebeurt teveel nu mijns inziens. Dát zal de kwaliteit van leven verbeteren voor AAS-gebruikers.

Ik deel in dezen de mening van Peter; mijn contact met Bureau Beke was ook positief. Zoals ook al aangegeven, is het uiteindelijk echter wel aan de beleidsmakers/politiek welke consequenties aan een rapport verbonden worden. Bijvoorbeeld het rapport "Dopinggebruik in de ongeorganiseerde sport" van de Gezondheidsraad uit 2010 zat goed in elkaar en bevatte concrete beleidsadviezen, zoals het verschillend benaderen van twijfelaars en gebruikers, meer aandacht voor harm reduction, en vergroten van de kennis van artsen over dopingmiddelen. Meer dan 9 jaar later is aan die adviezen nog vrijwel geen uitvoering gegeven.
 
Als jullie mij een kuurtje voorschrijven doe ik met plezier mee.
 
Ik deel in dezen de mening van Peter; mijn contact met Bureau Beke was ook positief. Zoals ook al aangegeven, is het uiteindelijk echter wel aan de beleidsmakers/politiek welke consequenties aan een rapport verbonden worden. Bijvoorbeeld het rapport "Dopinggebruik in de ongeorganiseerde sport" van de Gezondheidsraad uit 2010 zat goed in elkaar en bevatte concrete beleidsadviezen, zoals het verschillend benaderen van twijfelaars en gebruikers, meer aandacht voor harm reduction, en vergroten van de kennis van artsen over dopingmiddelen. Meer dan 9 jaar later is aan die adviezen nog vrijwel geen uitvoering gegeven.

En ik deel de mening van Mainline en Galen in deze! Fijn en (indien je dat wenst een compleet anoniem) gesprek gehad. De vraagstellingen en openheid van het gesprek heb ik als prettig ervaren :thumbs: Ergens een geruststelling dat er niet alleen maar met de "doorsnee-stigma-bodybuilder" wordt gesproken en dat men echt op basis van jouw informatie gewoon de feiten bij elkaar probeert te verzamelen. Daarbij was voor mij ook van belang dat het stuk informatievoorziening en harm reduction, met name onder jongeren de hoogste prioriteit geniet. Het verder weg duwen naar de achtergrond van de samenleving door meer opsporing en vervolging moet daar aan ondergeschikt zijn, maar dat is mijn eigen mening. Voor eenieder die twijfelt zou eens wat reeds gedane onderzoeken op de website van Bureau Beke moeten raadplegen en op basis daarvan de overweging beter kunnen maken om wel of niet in gesprek te gaan.

Ik kijk in elk geval erg uit naar het adviesrapport/boek van het onderzoek.
 
Mainline Galen Vonk

Leuk om te horen dat jullie het gesprek met ons als positief hebben ervaren. Andersom idem: ook wij hebben de gesprekken met jullie als prettig en vooral nuttig ervaren.
En bovendien dragen de gevoerde gesprekken bij aan een gebalanceerd beeld van professionals en ervaringsdeskundigen, wat de rapportage ten goede doet. Dank daarvoor.
 
Back
Naar boven