XXL Nutrition

Burn that fat;) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

burn

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
1.407
Waardering
17
Aangezien ik een hekel heb aan vet, zal ik er aan moeten geloven. Ik heb de laatste paar maanden wat gewicht gewonnen en de komende 6 weken moet ik het vet weer zien te verliezen. Het vet zit voornamelijk op de typisch mannelijke plaats: de buikstreek. Eerst maar even mijn stats:
- +- 1.78m
- Begin gewicht + - 52 kilo( I know :()
- 70 kilo(I still know:sad: …)
- Vetpercentage, laat ik snel weer meten
- Train 3 jaar en ben 21 jaar.

Ik ga mijn dieet niet te moeilijk maken. Mijn calorieën behoud is 2300 calorieën. Ik ga daar gewoon 500 cal. onder zitten= 1800 cal. Vaste verhoudingen zal ik me niet aan houden, omdat het aantal calorieën toch het meest belangrijk is. Waarschijnlijk zal de hoeveelheid eiwit hoog liggen, omdat ik het op die manier makkelijker vind om mijn dieet vol te houden. Ik hou er niet van om vetten te eten, maar ik ga het toch proberen om boven de 20% te houden. Mijn laatste maaltijd zal wel altijd bestaan uit eiwit + vet, zodat gedurende de nacht een door het vet vertraagde aanvoer van aminozuren blijft en misschien geniet ik nog wat voordelen van de extra afgifte van gh. Bij de meeste maaltijden zal ik ook wat groente eten. Deze tel ik niet mee in de calorieën. In de weekenden pas ik ‘refeeds’ toe en hanteer +- 3000 calorieën, voornamelijk uit koolhydraten en weinig vet. Dus eigenlijk cut ik 5 dagen en bulk ik 2 dagen. Tijdens de dagen dat ik cut zal ik gebruik maken van efedrine en cafeïne.

Cardio doe ik niet aan, tot de laatste 2 weken. Dit omdat ik uit ervaring weet dat cardio mij spiermassa eerder doet verliezen. Wel zal ik 5 tot 6 keer per week gaan trainen. Onder deze trainingen zullen per week ook 1 of 2 herstel trainingen zitten(veel herhalingen, korte pauzes en verre van failure). Verder train ik volgens het HST systeem, alle spiergroepen per training. Op zondag zal ik een rustdag invoegen, al is het alleen omdat ik zaterdag vaak uitga en dan zondag niet echt actief ben. Waar ik het meest op ga letten is dat mijn kracht niet afneemt. Ik heb al diverse malen behoorlijk wat kracht moeten inleveren, doordat ik te snel ging en door teveel cardio. Hoewel kracht niet alles zegt, vind ik het een redelijk indicatie. Pas de laatste 2 weken zal ik gaan letten op de kleinere dingen zoals insuline. Tegen die tijd hoop ik een beetje bij het hardnekkige vet gekomen te zijn en zal ik ook wat cardio gaan toevoegen. Op dat moment zal mijn dieet ook wat strenger worden.

Al met al is het de bedoeling dat ik rustig gewicht (lees: vet) verlies. Ik denk dat 6 weken genoeg is om een beetje redelijk droog te worden en toch mijn spiermassa te behouden.

Voor en na foto’s van de voorkant van mijn bovenlichaam zal ik posten. De ‘voor’ foto’s van mijn buik(voorkant): http://www.pbase.com/burn747/inbox

Ik probeer mijn voedingsschema hier bij te houden. Vragen en opmerkingen zijn welkom.
 
Hey Burn , leuk om eens een keer jouw verhaal te lezen ipv iedereen advies aan te reiken. mooie fotos man. je ziet er goed uit, maar dit zijn fotos voor je cutfase???

ziet er toch goed uit man, hoe droog wl jij wel niet worden man!?

wat ik me afvraag wat dan echt jouw etschema is, door de weeks dan he.

n t weekend eet je dan minder eiwitten of hoe moet ik dat zien omdat je en ik quote

In de weekenden pas ik ‘refeeds’ toe en hanteer +- 3000 calorieën, voornamelijk uit koolhydraten en weinig vet. Dus eigenlijk cut ik 5 dagen en bulk ik 2 dagen. Tijdens de dagen dat ik cut zal ik gebruik maken van efedrine en cafeïne

maar hoe zit t dan met eiwitten?
 
Originally posted by dandyman
Hey Burn , leuk om eens een keer jouw verhaal te lezen ipv iedereen advies aan te reiken. mooie fotos man. je ziet er goed uit, maar dit zijn fotos voor je cutfase???
Als ik er zo uitzag zou ik niet eens de moeite doen om te gaan cutten :D
 
Originally posted by dandyman
Hey Burn , leuk om eens een keer jouw verhaal te lezen ipv iedereen advies aan te reiken. mooie fotos man. je ziet er goed uit, maar dit zijn fotos voor je cutfase???

ziet er toch goed uit man, hoe droog wl jij wel niet worden man!?

wat ik me afvraag wat dan echt jouw etschema is, door de weeks dan he.

n t weekend eet je dan minder eiwitten of hoe moet ik dat zien omdat je en ik quote



maar hoe zit t dan met eiwitten?

Dit is voor het cutten ja, maar ik laat mijn vet% nooit echt heel hoog oplopen. Vind het zo wel hoog genoeg. En ik ga ook maar 6 weken cutten en helemaal niet drastisch. 2 dagen 'bulk' ik zelfs nog.
Door de weeks zal ik gewoon letten op het aantal cal. Ik heb niet echt een vast schema. Meeste maaltijden zullen weinig koolhydraten en wat meer eiwitten en vetten bevatten. Af en toe verhoog ik in een maaltijd de koolhydraten wat en verlaag dan de vetten etc..

Eiwitten blijven tijdens een refeed ongeveer hetzelfde, boven de 2 gram per VVM. Het grote deel van mijn cal. zal dan van koolhydraten komen en weinig van vet. Ik probeer zo weer mijn leptine 'niveau' wat te verhogen. Ook zorgt het ervoor dat het glycogeen weer is aangevuld en kan ik weer meer intensief trainen.
 
Weet je burn, ik vind je echt een *** dat je zo'n thread start :P

Nee j/k bro, maar ik zou als ik jou was helemaal niet cutten man. Je ziet er toch goed uit zo. Enig idee wat ik moet doen voor ik zo droog ben ??? Pff.... Stiekem btje jaloers ;)

Maar 6 weken iets strakker komen lijkt me opzich niet zo'n slecht idee.
Je "plan" ziet er toch goed uit.
 
WTF??? cutten ??? Burn... luister.. ziet er super uit zo man! Ik zou dit niet op het spel gaan zetten (mogelijk verlies aan spiermassa) om nu al te cutten.
 
Originally posted by KaLe
WTF??? cutten ??? Burn... luister.. ziet er super uit zo man! Ik zou dit niet op het spel gaan zetten (mogelijk verlies aan spiermassa) om nu al te cutten.

Ag ik het vaker gedaan hoor. Ik ben ook niet van plan om spiermassa te verliezen. Het is ook een uitdaging en je leert ervan.
Genoeg tijd komt er om nog wat massa te winnen. Toch bedankt voor je compliment en je bezorgdheid;)
 
in welke vorm de caffeine/efedrine puur of een fatburner en hoe en wanneer ga je het innemen, wil nl zelf ook mbv e/c de laastste % eraf halen in de komende weken, en volg ong hetzelfde 'plan' mbt de 5/2 dagen en het aant cal
 
Niet veel: 1 x per dag 20 mg efedrine en 200 mg caffeine.
 
he burn, plaats je foto's ff in de fotosectie joh!
 
Nee liever niet. Ik heb deze geplaatst om te kijken naar de voorruitgang. Zullen gewoon als vergelijkingsfoto's dienen. Ik had ze ook later kunnen posten.... Anyway het gaat om het dieet en de resultaten.
 
Originally posted by burn
Niet veel: 1 x per dag 20 mg efedrine en 200 mg caffeine.

1 keer per dag ???

Ik begin zelf met 2 keer per dag, en ga tot 3 keer per dag dit.

Neem overigens van ma huang wel iets meer, anders merk ik niks.

btw: denk niet dat jij dat overigens nodig hebt...
 
Originally posted by matthieu


1 keer per dag ???

Ik begin zelf met 2 keer per dag, en ga tot 3 keer per dag dit.

Neem overigens van ma huang wel iets meer, anders merk ik niks.

btw: denk niet dat jij dat overigens nodig hebt...

Met die ene keer per dag hou ik me dieet makkelijk vol, zonder ook maar moe te zijn en kan ik met een goede intensiteit trainen. Verder zie ik er toch weinig voordeel in om meer te nemen. Het gaat toch om het calorieen tekort dat je creeert.
 
Ik reply eigenlijk nooit als anderen iets al 10 keer gezegd hebben, maar toch doe ik het !!!

Ga zwaar bulken ! Je hebt zo'n depri-smilie achter je 70 kilo. Dus je wilt zwaarder worden, nou qua vet kan je bijna niet meer omlaag. Je zit al op 8 a 9 %, schat ik.

Je hebt wel een mooi fysiek voor jouw leeftijd !!
 
Originally posted by burn


Met die ene keer per dag hou ik me dieet makkelijk vol, zonder ook maar moe te zijn en kan ik met een goede intensiteit trainen. Verder zie ik er toch weinig voordeel in om meer te nemen. Het gaat toch om het calorieen tekort dat je creeert.

Ja dat is wel zo, maar toch scheelt het wel een hoop. Als ik het 1 keer per dag neem, dan merk ik er niet veel van. Bij 3 keer gelukkig wel.

Maar ik denk dat mijn stofwisseling zoiezo een stuk lager is dan de jouwe, gezien je progressie en het bf wat daarbij is gekomen toch wel nihil is.
 
Originally posted by matthieu


Ja dat is wel zo, maar toch scheelt het wel een hoop. Als ik het 1 keer per dag neem, dan merk ik er niet veel van. Bij 3 keer gelukkig wel.

Maar ik denk dat mijn stofwisseling zoiezo een stuk lager is dan de jouwe, gezien je progressie en het bf wat daarbij is gekomen toch wel nihil is.

Zo zie je maar dat iedereen er ook anders op reageert. 1 dosis merk ik duidelijk.

Mijn stofwisseling is trouwens ook niet zo snel. Ook heb ik een grote eetlust. Mijn bf is niet zo hoog omdat ik dat niet laat gebeuren. Zelfs wanneer ik bulk moet ik mij vaak inhouden om niet teveel te eten. Ik kan gemakkelijk 5000 cal. wegstoppen, maar ik zorg gewoon dat ik altijd 20% meer eet dan mijn onderhouds niveau. Heb voorheen wel hoger gezeten, maar dan zet ik veel te snel vet aan. Zoals bijna iedereen overigens.
 
pics zien er ok uit man!!!
goede vooruitgang geboekt!

luca
 
haha Burn...mooie sig. Nu hoef je enkel een post aan te maken zonder wat zinnigs erbij te zetten:thumb:
 
ey burn ook net ff die foto's bekeken zijn er echt goed uit man ! ook mooi droog :)
Maar die efedrine en caffeine breek je daar nu ook spier mee af of is dit enkel en alleen voor vetverbranding ?
miss domme vraag maar ik vroeg het me al een tijdje af ?
en laatste Domme vraag ! die efedrine vind je dat lang in je bloed want ik moet binnen 2 weken men ingangstesten voor het leger gaan doen en ook medische testen vinden ze zoiets in je bloed ?
 
Originally posted by kenneth
ey burn ook net ff die foto's bekeken zijn er echt goed uit man ! ook mooi droog :)
Maar die efedrine en caffeine breek je daar nu ook spier mee af of is dit enkel en alleen voor vetverbranding ?
miss domme vraag maar ik vroeg het me al een tijdje af ?
en laatste Domme vraag ! die efedrine vind je dat lang in je bloed want ik moet binnen 2 weken men ingangstesten voor het leger gaan doen en ook medische testen vinden ze zoiets in je bloed ?

De efedrine en caf. neem ik meer omdat het de honger laat afnemen en wat energie geeft. Ook verhoogd het de stofwisseling en vetverbranding iets. Doordat het ervoor zorgt dat er meer vrije vetzuren in het bloed komen, is het makkelijker om vet als energiebron te gebruiken. Toch blijft het dieet gewoon het meest belangrijk.

Die efedrine kun je wel in je bloed vinden voor een tijd. Als ze erop testen dan vinden ze het.
 
Back
Naar boven