MuscleMeat

Burn that fat;) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Dom!nator
Ja ik heb het gelezen, ik hoop ook veel reacties van mensen gelezen die het er niet mee eens zijn maar ik wil het gewoon zelf uitproberen.

Ik houd denk ik die split van die site aan. Maar als ik 4x per week wil trainen kan ik toch moeilijk die split aanhouden?

Die mensen hebben het niet geprobeerd waarschijnlijk? Vooral mensen die wat langer trainen zullen vaak niet echt positief zijn over dit soort nieuwe concepten. Ze hebben meestal al een basis idee ontwikkeld en dit is 180 graden verschillend. Je moet ook niet alle dagen tot failure gaan trainen. Dan zal HST inderdaad niet werken. Zoals iedere trainingsmethode zal ook deze zijn voor en nadelen hebben. Ik vind dit alleen een van de betere methodes.

Ik zou je eerst gewoon aan die split houden. Die split is misschien niet optimaal, maar je zult het eerst moeten 'leren'. Het zal in het begin best lastig zijn om niet tot failure te gaan bijvoorbeeld.
Als je ervan uitgaat dat de verhoogde activiteiten in de getrainde spiercellen +- 36 uur duren, zou je later wat kunnen gaan puzzelen bijv: ma avond, wo avond, vr avond, zo ochtend. Is gewoon een voorbeeld, ik heb geen idee of dit mogelijk voor je is. Ik train geregeld 2 dagen achter elkaar, maar pas de intensiteit en de duur van de training dan wel iets aan. Dat moet je gewoon gaan aanvoelen.
 
Originally posted by CrocoDillon
Niet tot failure, bedoel je dat je als je 10 herhalingen gaat maken niet het gewicht moet pakken waarmee je maximaal 10 herhalingen kan maken maar net iets minder?

Zo zou je het ongeveer kunnen zien inderdaad.
 
ik ga dat zeker een keer proberen. waarschijnlijk als ik t weer druk met schol krijg en dan minder dagen kan. dus ga ik 3 dagen per week HST doen ipv mijn huidige 4 dagen schema.

zker goed voor de afwisseling
 
slim die split had ik nog niet uitgeprobeerd.

Nu nog alle 1RMs bepalen en daar de gewichten op aanpassen zodat ik niet tot failure train.

Doe je zelf ook cycles van 8 weken. Met 2 weken 15 reps, 2 weken 10 reps, 2 weken 5 reps en 2 weken 5 reps negatieven..?

Nog iets wat ik raar vind ik het HST principe, je bepaald eerst je max voor bv 10 reps. We gaan er vanuit dat we in week 3&4 zitten waarbij we 10 reps doen per set, 3 x per week trainen. Dan heb je dus 6 trainingen met sets van 10 reps die 2 weken. Stel het maximum voor een oefening is 100kg dan haal je er 6x 5 kg vanaf en begin je je eerste training met een gewicht van 70kg. Maar dan eindig je bij het maximum wat je al kon. Hoe wil je dan sterker worden? Nieuwe maximums vaststellen bij je nieuwe cycle na 8 weken? Of eerst bij je maximum 10kg optellen en daar vervolgens 6x5kg afhalen, zodat je op een nieuw record uitkomt.
 
Hmmmm, interesant. Ik heb vorig jaar een paar maanden HIT gedaan, maar m'n lichaam raakte te belast misschien dat HST met de juiste aanpak beter vol te houden is.

I'm gonna give it shot !
 
Originally posted by Dom!nator

Nog iets wat ik raar vind ik het HST principe, je bepaald eerst je max voor bv 10 reps. We gaan er vanuit dat we in week 3&4 zitten waarbij we 10 reps doen per set, 3 x per week trainen. Dan heb je dus 6 trainingen met sets van 10 reps die 2 weken. Stel het maximum voor een oefening is 100kg dan haal je er 6x 5 kg vanaf en begin je je eerste training met een gewicht van 70kg. Maar dan eindig je bij het maximum wat je al kon. Hoe wil je dan sterker worden? Nieuwe maximums vaststellen bij je nieuwe cycle na 8 weken? Of eerst bij je maximum 10kg optellen en daar vervolgens 6x5kg afhalen, zodat je op een nieuw record uitkomt.

Het is de bedoeling dat je nu je eerdere maximum kunt doen zonder daarbij tot failure te gaan. Wanneer dit lukt ben je in principe toch sterker geworden. Na de cycle zou je nieuwe max moeten bepalen en deze zou een stuk hoger moeten liggen.

Ik denk dat hoe jij het aangeeft ook een goed idee kan zijn. Alleen 10 kilo erbij optellen is misschien teveel, waardoor je te dicht bij failure komt. Ik weet het niet, het zou kunnen werken. Ik zou dan eerder voor 2,5 of max 5 kilo kiezen.
Je kunt het ook op gevoel doen en zolang je merkt dat je nog veel meer over hebt kun je de reps of het gewicht iets verhogen. Op die manier train je niet tot failure en kun je al meteen progressie zien.
Maar misschien is het een goed idee om het eerst volgens het schema te doen. Als het je bevalt dan zul je het vanzelf gaan aanpassen aan je eigen ideeen.
 
Maar is het een voorwaarde dat je geen enkele training tot failure gaat dan? Of mag je dat bij de laatste training van een 2 weken blok wel.

En een persoonlijk vraagje met hoeveel laat jij het gewicht toenemen per training? 5 kg of 5 lbs?
 
Originally posted by Dom!nator
Maar is het een voorwaarde dat je geen enkele training tot failure gaat dan? Of mag je dat bij de laatste training van een 2 weken blok wel.

En een persoonlijk vraagje met hoeveel laat jij het gewicht toenemen per training? 5 kg of 5 lbs?

Het kan inderdaad voorkomen dat je wel tot failure moet gaan in de laatste weken. Maar het is daar niet op gericht.

Hoeveel je het gewicht laat toenemen is afhankelijk van de oefening. Wanneer je een oefening met een hoog gewicht doet dan kun je deze ook meer laten toenemen/ afnemen. Bij oefeningen waar je weinig gewicht pakt zul je al moeten kiezen voor 1 kg toename.
 
Dit weekend mijn eerste refeed gehad. Zaterdagochtend voordat ik aan de refeed zou beginnen zou ik me nog even wegen. Ik zei nog tegen mezelf niet schrikken, maar dat hielp niet. Ik woog bijna 3 kilo lichter. Hoewel ik weet dat glycogeen + vocht een aantal kilo's kan schelen, ga je toch even nadenken.
Vanochtend bij het wegen was ik weer ruim 2 kilo zwaarder dan voor de refeed, dus het was duidelijk vocht. Toch ben ik nu een ruime halve kilo kwijt.
Ook merk ik duidelijk dat mijn broeken losser zitten en zolang mijn taille slinkt is dat een goed teken.

Ik moet zeggen dat ook de refeed zelf toch niet gemakkelijk was. Hoewel je heel gevoelig zou moeten zijn na een week relatief weinig koolhydraten, merk je toch dat de insuline gevoeligheid in het begin toch niet zo goed is.
Doordat je weinig koolhydraten eet neemt het aantal insuline receptoren duidelijk merkbaar af(om glucose voor de hersenen te sparen). Hierdoor merkte ik dat ik de hele dag door honger had. Nu mocht ik dan ook wel aardig wat eten, maar de planning was eigenlijk een 3000/ 3500 kcal. Ik denk dat ik dichter tegen de 4000 aan zat op het einde van de eerste dag. Voornamelijk aan krentenbollen, (witte)rijst, pasta's etc.
De tweede dag ging een stuk makkelijker . Ik heb beide dagen de vetten zeer laag gehouden(onder de 10%).
Mijn spieren zijn duidelijk veel voller dan voor de refeed.
 
shit je ziet er echt droog uit, ik heb nog een lange weg te cutten :(
 
Kleine update:

Vandaag was de eerste training na de refeed en werd een zeer goede training. De laatste training op zaterdag was vrij zwaar, maar de refeed heeft mij duidelijk goed gedaan. Totaal geen krachtafname, sterker nog ik had vandaag zelfs wat over.
Dieet was vandaag ook extreem makkelijk. Ik heb geeneens ephedrine genomen, omdat ik merkte dat ik het absoluut niet nodig had. Dat was op de laatste dagen van de vorige week wel anders. Mijn leptine is dus duidelijk in het weekend toegenomen.
So far so good.
 
burn kerel houden zo :thumbup: :thumb: :clap:
ben sinds gisteren ook begonnen met mijn cutsschema en dit gaat ook goed ! alleen klote die ephedrine staat dus wEL op de verboden lijst, en mag ik dus niet gebruiken want als ik men ingangstest voor het leger ! ben ik niet in orde voor de medische controle ( dit zegt de trainer van bij ons op de fitnis --> ex paracommando) dus ik denk dat ik er beter afblijf hé ?
 
Dan zou ik er zeker vanaf blijven. Je hebt het ook helemaal niet nodig. Succes met je dieet.
 
ja ga ik ook doen!
maar zou het echt een groot verschil zijn met of zonder vetverbranders ? ???
 
Jah, ik krijg het nauwelijks voor elkaar zonder, misschien gebrek aan discipline... misschien verkeerd cutvoedingsschema...
 
he burn,
nou nog even over de calorie inname, zit nu op 2100 en ga de komende 3 weken heel laag, ik begin op mndag dan met 2100 en dan vrijdag op 1600 en dan zaterdag loaden en zondag onderhoud, ga vooral laag in de carbs en eitwitten ronde de 280/300 (ben nu 90 kg)
ik ga dit zoals je weet met e/c doen, wild eerst clen doen(waar ik dit vandaan heb zegmaar) maar dat is hier moeijl verkrijgbaar,
denk je dat het zal werken om nog die laatste % naar beneden te gaan?????
zit nu op 9.5 bij 90 kg en kom van ver 110 bij 22%
bedankt!!
 
Originally posted by exarchos
he burn,
nou nog even over de calorie inname, zit nu op 2100 en ga de komende 3 weken heel laag, ik begin op mndag dan met 2100 en dan vrijdag op 1600 en dan zaterdag loaden en zondag onderhoud, ga vooral laag in de carbs en eitwitten ronde de 280/300 (ben nu 90 kg)
ik ga dit zoals je weet met e/c doen, wild eerst clen doen(waar ik dit vandaan heb zegmaar) maar dat is hier moeijl verkrijgbaar,
denk je dat het zal werken om nog die laatste % naar beneden te gaan?????
zit nu op 9.5 bij 90 kg en kom van ver 110 bij 22%
bedankt!!

Je zult ook moeten kijken naar je voorruitgang. Op hoeveel cal. zit je nu en hoe snel val je af?
Zoals het overkomt wil je heel laag in je cal. gaan en dat is niet verstandig. Niet alleen verlies je op die manier spiermassa, ook zal je stofwisseling sneller vertragen. Dan kom je al snel op een plateau.
Als je e/c gebruikt zou ik inderdaad zeker de koolhydraten laag houden, dat heeft een beter effect. Let ook op dat eiwitten, vooral bij een hoge inname, voor een groot deel naar glucose omzetten. Daarom is het soms beter om je vetten te verhogen.

Een dag carbloaden is zeker aan te raden. Ik denk wel dat je een stuk lager moet kunnen in je vet%. Probeer het alleen niet te drastisch te doen.
 
Met het dieet gaat het nog steeds perfect.
Begin er met de dag droger uit te zien. Sinds deze week ben ik wel gestopt met ephedrine en caffeine, omdat ik me er niet lekker bij voel. Het effect zelf vind ik wel lekker, maar de dagen dat ik niet gebruik merk ik dat ik meer honger heb juist. Zijn er trouwens meer mensen die meer honger ervaren in de dagen dat ze met ephedrine stoppen?
Ik heb er wat onderzoeken gelezen en het moet verooraakt worden door een vermindering van de dopamine receptoren.
Nu hou ik me dieet nog steeds gemakkelijk vol zonder. De laatste 2 weken zal ik het waarschijnlijk nog gaan gebruiken, omdat het dan zwaarder zal worden. Ook denk ik dat e/c meer voordeel heeft wanneer je de koolhydraten echt beperkt.

Verder gaat de training erg goed. Ben eerder sterker geworden dan dat ik kracht heb verloren. Zit nog steeds op een dieet van 1800 cal. en zonder cardio. Het gaat beter dan verwacht eigenlijk.
 
Ben nog trotser op ej Burn. gaat de goede kant op
Begin er met de dag droger uit te zien

kan me niet voorstellen:D krijgen we nog nafotootjes te zien?
 
Originally posted by dandyman
Ben nog trotser op ej Burn. gaat de goede kant op


kan me niet voorstellen:D krijgen we nog nafotootjes te zien?

tnx;) En ik zal zeker nafotootjes maken.

Vandaag is wel een iets mindere dag. Vandaag naar het strand gegaan en vanavond ga ik uit. Soms moet je ook een sociaal leven leiden/ lijden. Ik zal me gewoon richten op het aantal cal. en dan komt het wel goed. Het is dus niet allemaal schoon wat ik eet. Cal. zullen wel iets boven de 2000 uitkomen, omdat het toch een drukke en lange dag wordt.
Morgen laatste dag op 'dieet' en dan weer 2 dagen koolhydraat laden. Morgen zal ik wel erg laag in mijn koolhydraten gaan om deze dag wat te compenseren, zodat ik zaterdag weinig glycogeen opgeslagen heb.
 
Back
Naar boven