Fitness Seller

Burrito's log

Bezoekers in dit topic

2020-12-11

Rustig aan.

Deadhangs 3x
Squat 3x3x100
Reverse hyper 3x20
Dislocations 3x10
One arm cable row 4x10x19
Rear delt raise 3x10x8
KB pistol curl 3x10x8
 
Laatst bewerkt:
Goed. Trainingen gaan lekker, maar eigenlijk was dit een kutweek:

M'n ritme is helemaal verpest. Laat trainen > laat opstaan > 's ochtends geen tijd voor ontbijt > kcals te laag > compenseren met slecht eten om kcals hoog te houden > slechte gewoontes leiden tot meer luiheid en chaos

Door weinig slaap geen energie > ultra lui > ik loop achter met alles > vergeet zelfs koffie te zetten > nog trager > nog minder productief> nog meer stress door werk > nog minder tijd voor eten en slaap etc.

Door weinig tijd kies ik vooral voor de makkelijke en snelle maaltijden > ongezond en minder lekker > minder eetlust > verder in de neerwaartse spiraal.

Morgen even helemaal resetten. Alles op orde maken en even bijkomen. Doel komende week niet te laat trainen, en vroeg opstaan. Verder weer meer tijd nemen om te eten. Niet elke dag hetzelfde, maar gewoon waar ik zin in heb. Als ik 's ochtends goed ontbijt kom ik ook makkelijk aan de nodige kcals.
 
Vanavond squat en bench maxen. Toch maar eens zien waar ik sta. En voorlopig laatste x in de gym, dus wat kan je anders doen...

Voor komende weken nog even bedenken wat ik ga doen...:(
 
2020-12-14

Toch nog even wat PR's gezet dit jaar :D

Squat
Best spannend want afgelopen maanden niet meer dan 150 gesquat. Ook voor het eerst sinds februari met belt.
5 X 60
5 X 60
2 X 100
2 X 100
1 X 120
1 X 140
1 X 160 PR +5 ez
1 X 170 PR +15 ok ok
1 X 175 PR +20 lol

Bench press
3 X 50
3 X 50
3 X 50
1 X 70
1 X 80
1 X 90 PR +2.5 ez

Had nog meer ingezeten, maar mooi geweest. Onderrug was redelijk op. Zeer tevreden.
 
anders even een 175 squat! :O beescht!
 
donderdag 17 dec. 2020, 20:31

SUPERSET
Kettlebell row
Set 1: 20 kg × 9
Set 2: 20 kg × 9
Set 3: 20 kg × 9
Set 4: 20 kg × 9
Set 5: 20 kg × 9
Set 6: 20 kg × 9
Kettlebell Swing
Set 1: 20 kg × 9
Set 2: 20 kg × 9
Set 3: 20 kg × 9
Set 4: 20 kg × 9
Set 5: 20 kg × 9
Set 6: 20 kg × 9
Push Up
Set 1: 9 reps
Set 2: 9 reps
Set 3: 9 reps
Set 4: 9 reps
Set 5: 9 reps
Set 6: 9 reps

6x max hartslag

Triceps extension (band)
Set 1: 15 kg × 20
Set 2: 15 kg × 20
Set 3: 15 kg × 20

Bicep Curl (Cable)
Set 1: 10 kg × 20
Set 2: 10 kg × 20
Set 3: 10 kg × 20

Unilateral glute bridge
Set 1: 9 reps
Set 2: 7 reps
Set 3: 6 reps

Plank
Set 1: 0:50
Set 2: 0:50
Set 3: 0:50

Alles keurig met 2 min. rust of minder. Goede cardio.

Nog wel wat pijn aan zenuwen/pezen in nek en armen. Zal vooral vermoeidheid zijn na maandag, dus hersteld hopelijk wel in de komende week. Eventueel wat extra high rep werk doen.
 
Trots op je holmes!
 
Thanks. Op dit moment het enige dat ik nog kan doen, hopelijk kan ik krachtverlies minimaliseren.
Qua materiaal bedoel je? Of qua blessures?
 
Als je wil, kan je hier je materiaal noteren, hoevaak je wil trainen en wat je main goal is... Dan wil je best een schema maken :) Doe dit nu aan de lopende band voor veel judoka's namelijk :)
 
Als je wil, kan je hier je materiaal noteren, hoevaak je wil trainen en wat je main goal is... Dan wil je best een schema maken :) Doe dit nu aan de lopende band voor veel judoka's namelijk :)
Thanks voor je aanbod. Misschien na de feestdagen. Op dit moment ben ik ook steeds op een andere plek, waardoor beschikbare materiaal ook varieert... Even kijken wat ik aan materiaal kan verzamelen.
 
zaterdag 19 dec. 2020, 14:06

SUPERSET
Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 9 kg × 12
Set 2: 9 kg × 12
Set 3: 9 kg × 12
Set 4: 9 kg × 12
Set 5: 9 kg × 12
Set 6: 9 kg × 12
Single leg box squat
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps
Set 3: 8 reps
Set 4: 8 reps
Set 5: 8 reps
Set 6: 8 reps

SUPERSET
Pull Up
Set 1: 3 reps
Set 2: 3 reps
Set 3: 3 reps
Set 4: 3 reps
Set 5: 3 reps
Set 6: 3 reps
Hanging Leg Raise
Set 1: 12 reps
Set 2: 12 reps
Set 3: 12 reps
Set 4: 12 reps
Set 5: 12 reps
Set 6: 12 reps

Single leg squat
Set 1: 10 reps
Set 2: 10 reps
Set 3: 10 reps

Triceps push down (band)
Band pull apart
 
maandag 21 dec. 2020, 19:26

Korte workout

SUPERSET
Band pull apart
Set 1: 20 reps
Set 2: 20 reps
Set 3: 20 reps
Side Plank
Set 1: 0:15
Set 2: 0:15
Set 3: 0:15

SUPERSET
Single Leg Bridge
Set 1: 10 reps
Set 2: 10 reps
Set 3: 10 reps
Bent Over Row (Dumbbell)
Set 1: 9 kg × 20
Set 2: 9 kg × 20
Set 3: 9 kg × 20
Push Up
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps

Single leg squat
Set 1: 10 reps
Set 2: 10 reps
Set 3: 10 reps

Triceps extension (band)
Set 1: 15 kg × 30
Set 2: 15 kg × 30
Set 3: 15 kg × 30
 
Korte update:

In de afgelopen weken weinig motivatie om gestructureerd te trainen en dus te loggen. Bovendien afgelopen twee weken ook een terugslag van schouderblessure. Inmiddels bij fysio geweest en het lijkt weer in orde.

Bodyweight: 95kg (kerstgains:D)

Deze week wel weer motivatie gevonden om ondanks de beperkingen wel weer thuis te trainen, ziet er tenslotte nog niet naar uit dat 19 januari de gyms weer open gaan. Doel is vooral om wat balans/bodyweight training te doen. En met lichte gewichten is op hypertrofie trainen ook niet zo'n groot probleem. Merk afgelopen tijd ook wel prima progressie ondanks wat meer vrij trainen.

Materiaal: resistance bands, kettle bells, bfr bands, ab wheel.

Daarnaast 3x per week hardlopen. Doel is 5 km in 30 min.

Vanaf komende week zal ik weer meer consistent zijn en loggen.
 
Je hebt een groot voordeel van het feit dat je een redelijk mannelijk bw hebt. Dat heb ik zelf ook. Een skinny ecto gaat al heel snel op uithouding trainen met bodyweight oefeningen. 20 perfecte push ups of 10 goede pull ups bouwen al best veel als je 95kg weegt.

Als je gaat rennen erbij, zou ik altijd fullbody trainen. Dit omdat je een "echte legday" niet trekt als je ervoor of erna moet rennen. Wat ik zou doen is iets in de trend van:

Dag 1
- Warming up
- Handstand push ups (evt. beginnen met gewone handstand en dan holds)
- Lunges/bulgarian squats
- rows met bands/kb
- ab wheel

Dag 2
- Warming up
- push up variant
- 1 leg squats oefenen
- upperback werk met bands
- kb get ups

Dag 3
- warming up
- jump variant
- high rep push up variant
- upperback werk met bands
- ab wheel

Sets/reps gewoon kijken wat de dag brengt. Bij redelijk moeilijke bw oefeningen zou ik trouwens ver van falen afblijven en meer sets maken. Dan oefen je veel meer de "skill". Ook zou ik veel dingen lezen/kijken van Pavel (bijv. Power to the people). Bij dit soort oefeningen helpt aanspannen van alles (core, glutes, onderarmen) nog veel meer dan bij normale oefeningen. Dit is misschien een goed moment om die "fullbody tension" echt aan te leren. Dit gaat sowieso veel carry over hebben naar barbell oefeningen straks en al helemaal naar als je ooit een andere krachtsport wil doen (bijv. strongman of highland games)
 
Je hebt een groot voordeel van het feit dat je een redelijk mannelijk bw hebt. Dat heb ik zelf ook. Een skinny ecto gaat al heel snel op uithouding trainen met bodyweight oefeningen. 20 perfecte push ups of 10 goede pull ups bouwen al best veel als je 95kg weegt.

Als je gaat rennen erbij, zou ik altijd fullbody trainen. Dit omdat je een "echte legday" niet trekt als je ervoor of erna moet rennen. Wat ik zou doen is iets in de trend van:

Dag 1
- Warming up
- Handstand push ups (evt. beginnen met gewone handstand en dan holds)
- Lunges/bulgarian squats
- rows met bands/kb
- ab wheel

Dag 2
- Warming up
- push up variant
- 1 leg squats oefenen
- upperback werk met bands
- kb get ups

Dag 3
- warming up
- jump variant
- high rep push up variant
- upperback werk met bands
- ab wheel

Sets/reps gewoon kijken wat de dag brengt. Bij redelijk moeilijke bw oefeningen zou ik trouwens ver van falen afblijven en meer sets maken. Dan oefen je veel meer de "skill". Ook zou ik veel dingen lezen/kijken van Pavel (bijv. Power to the people). Bij dit soort oefeningen helpt aanspannen van alles (core, glutes, onderarmen) nog veel meer dan bij normale oefeningen. Dit is misschien een goed moment om die "fullbody tension" echt aan te leren. Dit gaat sowieso veel carry over hebben naar barbell oefeningen straks en al helemaal naar als je ooit een andere krachtsport wil doen (bijv. strongman of highland games)
Thanks!!

Ja bodyweight oefeningen zijn al zwaar genoeg:emo:

Is een mooie opzet, en zeker bruikbaar. Ik kies voorlopig wel voor een ub/lb split. Zonder echt zwaar te kunnen trainen haal ik weinig voldoening uit full body trainingen. En hardlopen is geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
maandag 11 jan. 2021

Push Up
Set 1: 20 reps
Set 2: 18 reps
Set 3: 15 reps
Set 4: 15 reps
Set 5: 12 reps

Kettlebell row
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 20 kg × 10
Set 3: 20 kg × 10
Set 4: 20 kg × 10

SUPERSET
Upside Down Kettlebell OHP
Set 1: 8 kg × 8
Set 2: 8 kg × 9
Set 3: 8 kg × 9
Set 4: 8 kg × 9
Band pull apart
Set 1: 15 reps
Set 2: 15 reps
Set 3: 15 reps
Set 4: 15 reps

Kettlebell Skullcrusher
Set 1: 8 kg × 15
Set 2: 8 kg × 10
Set 3: 8 kg × 10

Kettlebell Pistol Curl
Set 1: 8 kg × 10
Set 2: 8 kg × 10
Set 3: 8 kg × 10
 
Doe je de kb row 2 tegelijk of zoals 1 arm db row? Anders moet je een keer unsupported 1 arm rows doen met de kb, ook een killer voor je core! :)
 
Doe je de kb row 2 tegelijk of zoals 1 arm db row? Anders moet je een keer unsupported 1 arm rows doen met de kb, ook een killer voor je core! :)
Ja, 1 arm. En meestal ook unsupported, maar soms toch supported om betere form te houden
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven