MuscleMeat

Nieuws Bush gaf persoonlijke goedkeuring voor waterboarding en zou het opnieuw doen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De voormalige Amerikaanse president George W. Bush heeft in zijn memoires toegegeven dat hij aan CIA-agenten zijn persoonlijke goedkeuring gaf voor het gebruik van waterboarding (gesimuleerde verdrinking) bij Khaled Sheikh Mohammed.

De man wordt beschouwd als het brein achter de aanslagen van 11 september 2001. Dat meldt de Amerikaanse krant The Washington Post. "Ja natuurlijk", aldus Bush op de vraag van CIA-agenten of ze de ondervragingstechniek in kwestie mochten gebruiken. Het boek van Bush, "Decision Points", zal volgende week verschijnen.

Volgens de ex-president was hij ervan overtuigd dat het brein achter de aanslagen van 11 september over belangrijke informatie beschikte in verband met terroristische complotten tegen de VS. Bush verklaarde daarnaast dat hij opnieuw dezelfde beslissing zou nemen als die levens van Amerikanen zou redden.

Onder het bewind van zijn opvolger Barack Obama en de nieuwe minister van Justitie, Eric Holder, werd de ondervragingsmethode gekwalificeerd als foltermethode. (belga/gb)
Bron: demorgen.be
 
Tja, was wel te verwachten dat hij dit had toegezegd... Bush is stiekem echt een viezerik.

Maar praten deden ze :)
 
als je verantwoordelijk bent voor 9/11 dan maakt het toch ook niet meer uit of je gemarteld word of niet dan verdien je het
 
Is iig geen grote verrassing, als belangrijke verdachten niet willen praten worden ze wat harder aangepakt. Is toch overal zo en zeker niet enkel in de USA.
 
als je verantwoordelijk bent voor 9/11 dan maakt het toch ook niet meer uit of je gemarteld word of niet dan verdien je het
De mensen die verantwoordelijk waren waren al dood.
of je moet Bush martelen met zn conspiracy theories
 
als je verantwoordelijk bent voor 9/11 dan maakt het toch ook niet meer uit of je gemarteld word of niet dan verdien je het

Er staat nergens dat hij wel degelijk schuldig is/was?
 
Bush +1, goed voor zijn volk.
 
Ik zou het gevoel wel eens willen meemaken dat waterboarding.
 
9/11 was an inside job. :trollface:
 
Ik zou het gevoel wel eens willen meemaken dat waterboarding.

moeten we eens afspreken:)

ot: maar bush was toch zelf verantwoordelijk voor 9/11:dunno:
 
iemand is in principe onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.... en dat waterboarding is ook niet echt een goede methode om een bekentenis af te dwingen. Als ze dat bij mij hadden gedaan had ik ook bekend waarschijnlijk... Denk dat je dan zo gek wordt dat je alles toe zou geven... ookal heb je het nieteens gedaan....
 
iemand is in principe onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.... en dat waterboarding is ook niet echt een goede methode om een bekentenis af te dwingen. Als ze dat bij mij hadden gedaan had ik ook bekend waarschijnlijk... Denk dat je dan zo gek wordt dat je alles toe zou geven... ookal heb je het nieteens gedaan....

Ook zo'n handig argument, ik gaf het toe onder benarde omstandigheden maar nu neem ik het terug:rolleyes: maw je liegt dus sowieso.
 
Ook zo'n handig argument, ik gaf het toe onder benarde omstandigheden maar nu neem ik het terug:rolleyes: maw je liegt dus sowieso.

Ja jij zou liever gemarteld worden :rolleyes:
 
Ook zo'n handig argument, ik gaf het toe onder benarde omstandigheden maar nu neem ik het terug:rolleyes: maw je liegt dus sowieso.


Wil je hiermee zeggen dat die heksen in de Middeleeuwen die n.a.v. martelingen toegaven dat ze inderdaad konden toveren dus echt konden toveren?

:roflol:
 
Laatst bewerkt:
Wil je hiermee zeggen dat die heksen in de Middeleeuwen die n.a.v. martelingen toegaven dat ze inderdaad konden toveren dus echt konden toveren?

:roflol:

Dan zeggen ze eerst A, tijdens marteling B, na de marteling dat het niet B maar A is. Dan liegen ze dus ergens in het proces, misschien dus al vooraf misschien wel tijdens de marteling.
 
Back
Naar boven