AndroidHealthClinic

Nieuws Bush liegt over vooruitgang Irak

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Bush liegt over vooruitgang Irak
Een aantal cijfers dat de Amerikaanse regering gebruikt om vooruitgang aan te tonen in Irak, is ronduit onjuist of misleidend. Dat zegt een rapport van de GAO, het 'Government Accountability Office' of Rekenhof, waarover de New York Times (NYT) bericht. Het gaat over gegevens over economie, politiek en veiligheid.

Veiligheid
Cijfers over het geweld in de maand mei bevestigen de inschatting van de Amerikaanse bevelvoering dat veel van de veiligheidsmaatregelen die in de herfst voor het eerst merkbaar werden, het nog steeds doen, stelt de GAO vast. Van de andere kant is een reeks cijfers, die zijn gebruikt om een meer omvattende verbetering in Irak aan te tonen, of misleidend of gewoon incorrect, zegt het door de NYT aangehaalde officiële rapport.

Overdrijvingen
In het algemeen overdrijven de regeringscijfers de winst op bepaalde gebieden, zoals bijvoorbeeld de mate waarin het Iraakse leger klaar is voor zijn taken, de elektriciteitsproductie en het geld dat Bagdad uittrekt voor de wederopbouw. De vooruitgang op het vlak van veiligheid zelf berust voor een groot deel niet op breedschalige vooruitgang inzake politieke en sociale verzoening en een functionerende Iraakse regering, maar op enkele specifieke verbeteringen die broos blijven. De relatief kalme periode is voornamelijk geënt op de toegenomen Amerikaanse troepensterkte, een wankel bestand uitgeroepen door de milities van de sjiitische leider Moqtada al-Sadr en een door de Amerikanen betaald programma om vroegere rebellen te betalen om de vrede te handhaven, aldus het rapport.

Gebreken
Heel algemeen mankeert het Amerikaanse plan voor een stabiel Irak een strategisch raamwerk dat aansluit op de doelstellingen van de regering Bush. Het verliest voeling met de realiteit op het terrein en omvat serieuze gebreken wat betreft operationele richtlijnen, vindt het Amerikaanse Rekenhof.

Toegevoegd aan het rapport waren ook brieven van onder meer het State Department en het Pentagon die het oneens zijn met vele van de centrale bevindingen, aldus de NYT. (belga/sam)
Oprotten met die vent, heeft nog niets anders gedaan dan de bevolking voorgelogen.
 
Vooruitgang zal er indd niet zijn als er elke dag bommen worden gedropt en bevolking sterft.Doelen wat hij voor ogen heeft zijn niet of bijna niet mogelijk.


Moeilijke situatie dus.Ook kunnen wij hier niet veel over zeggen omdat we er totaal niet in zitten.
 
Moeilijke situatie dus.Ook kunnen wij hier niet veel over zeggen omdat we er totaal niet in zitten.

Dan kan je beter overal zwijgen, want jij weet nergens het fijne van?

Het einde van Arnoldfan, thx!
 
wat is nou niet gelogen door Bush de afgelopen jaren:roflol:
 
kun je een persoon die valse informatie doorgespeelt krijgt, en dit dan vertelt in de veronderstelling dat dit de waarheid is een leugenaar noemen?

naief en dom is in zo'n situatie denk ik een betere omschrijving. een leugenaar is in mijn ogen iemand die moedwillig de waarheid manipuleert.
 
al die jonge amerikanen die gesneuveld zijn en de familie maar denken dat ze voor hun land gestorven zijn ik vind het echt triest
 
Het word nog mooier als ie op gevolgd word door McCain
 
al die jonge amerikanen die gesneuveld zijn en de familie maar denken dat ze voor hun land gestorven zijn ik vind het echt triest
is er eigenlijk nog dienstplicht in amerika? voor deze mensen vind ik het idd triest. voor de mensen die er zelf voor gekozen hebben, sja je weet waar je aan begint.
 
kun je een persoon die valse informatie doorgespeelt krijgt, en dit dan vertelt in de veronderstelling dat dit de waarheid is een leugenaar noemen?

naief en dom is in zo'n situatie denk ik een betere omschrijving. een leugenaar is in mijn ogen iemand die moedwillig de waarheid manipuleert.
Waaruit maak jij op dat Bush niet op de hoogte was? Als opperbevelhebber krijgt hij echt wel alle juiste informatie doorgespeeld. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor wat de regering publiceert want hij moet er telkens zijn handtekening onder plaatsen.
 
Waaruit maak jij op dat Bush niet op de hoogte was? Als opperbevelhebber krijgt hij echt wel alle juiste informatie doorgespeeld. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor wat de regering publiceert want hij moet er telkens zijn handtekening onder plaatsen.
valt wel mee, ik ga even de bronnen voor je opzoeken.

hier geeft cheney toe foutieve informatie te hebben ontvangen (cheney was een van de belangrijkste schakels in de rechtvaardiging voor de irak oorlog)
http://www.mtholyoke.edu/acad/intrel/bush/cheneymeetthepress.htm

deze uitzending van tegenlicht gaat ook een beetje over de verkoop van de oorlog en de gemaakte fouten
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/39309198/media/39382530/

heb toevallig net een onderzoeksopzet gemaakt over het onderwerp en dan zie je dat Bush zich eigenlijk vooral beroept op realistische argumenten als aanvallen om zelf niet aan te vallen etc. tewijl er geen concrete dreiging was van oorlog.

uiteraard is bush verantwoordelijk, maar dat betekent niet dat hij ook alles weet en alle stukken doorneemt, als je kijkt naar hoeveel documenten een leider van een land moet ondertekenen per dag dan vind je het al raar dat zo iemand uberhaupt de tijd heeft om een paar honderd handtekeningen te zetten per dag. bovendien zijn ze feitelijk wel verantwoordelijk voor het ondertekenen maar tekenen veel ondergeschikten uit naam van bush.
 
Laatst bewerkt:
Zulke belangrijke zaken hoort hij te weten, dit gaat over een verslag van de vooruitgang in Irak, als dat nog niet 100% moet kloppen en nagecheckt moet worden door zijn administratie en hemzelf dan weet ik het niet meer.

Als ze hem valse informatie zouden hebben gegeven dan had hij die personen ook wel ontslaan, je mag helemaal geen foute info doorspelen aan de president/opperbevelhebber. Hij wil gewoon positief eindigen als president en daarom prutst hij nu met de stats ;)
 
Zulke belangrijke zaken hoort hij te weten, dit gaat over een verslag van de vooruitgang in Irak, als dat nog niet 100% moet kloppen en nagecheckt moet worden door zijn administratie en hemzelf dan weet ik het niet meer.

Als ze hem valse informatie zouden hebben gegeven dan had hij die personen ook wel ontslaan, je mag helemaal geen foute info doorspelen aan de president/opperbevelhebber. Hij wil gewoon positief eindigen als president en daarom prutst hij nu met de stats ;)
ik gaf dit slechts aan als voorbeeld dat de amerikaanse regering wel degelijk voorgelogen wordt. het is idd geen bewijs dat ze nu voorgelogen zijn oid, maar het is best mogelijk. bush is zeker niet de machtigste man, bovendien zijn dit soort mensen erg afhankelijk van de ambtenaren die het werk voor ze doen.
 
hij wil zijn poot stijf houden en niet toegeven dat die hele oorlog een verkeerd idee was
misschien wel deels terecht want de familie van alle overledenen betrokken zouden natuurlijk giftig worden als ze hoorden dat hun zoons voor jan lul zijn dood gegaan en ook ligt het land nu in puin dus wat mij betreft moeten ze daar de boel terug opbouwen
 
is er eigenlijk nog dienstplicht in amerika? voor deze mensen vind ik het idd triest. voor de mensen die er zelf voor gekozen hebben, sja je weet waar je aan begint.

Deze mensen kiezen er nog niet voor. Deze mensen komen uit hele verrotte buurten zonder vooruitzichten en kunnen geen opleiding betalen. Dan komen er mannetjes langs die ze gaan ronselen voor het leger, en dat ze dan opleidingen kunnen volgen enzo. Maarja, voor ze ook maar aan een opleiding kunnen beginnen zitten ze al in Irak.
 
kun je een persoon die valse informatie doorgespeelt krijgt, en dit dan vertelt in de veronderstelling dat dit de waarheid is een leugenaar noemen?

naief en dom is in zo'n situatie denk ik een betere omschrijving. een leugenaar is in mijn ogen iemand die moedwillig de waarheid manipuleert.



Ik ben er zeker van dat Bush in het plaatje van de leugenaar past. Hij niet alleen natuurlijk maar de ganse meute die hem omringt zijn leugenaars, manipulators en oorlogstokers.
 
Ik ben er zeker van dat Bush in het plaatje van de leugenaar past. Hij niet alleen natuurlijk maar de ganse meute die hem omringt zijn leugenaars, manipulators en oorlogstokers.

+1
 
Back
Naar boven