MuscleMeat

Bush overwoog atoombom na 9/11

Bezoekers in dit topic

jeanpiston

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
21 mei 2014
Berichten
3.660
Waardering
497
'Bush overwoog atoombom na 9/11'

BERLIJN -
Toenmalig president George W. Bush van de Verenigde Staten overwoog na de aanslagen op het World Trade Center in New York in 2001 om nucleaire wapens in te zetten bij een aanval op Afghanistan.
Dat zegt de voormalig buitenlandadviseur van de Duitse oud-bondskanslier Gerhard Schröder tegen Der Spiegel. Het is voor het eerst dat hij spreekt over de geheime gesprekken met de Amerikaanse regering.
"Volgens de Amerikanen lagen alle opties op tafel," zei deze Michael Steiner op de vraag of Amerika nadacht over een nucleaire aanval. Tijdens een bezoek aan de veiligheidsadviseur van Bush, Condoleezza Rice, werd Steiner duidelijk dat de nucleaire optie geen grootspraak was. "De documenten lagen al klaar. Ze hadden alle scenario's bekeken."
Steiner zegt in het inteview ook dat hij fel tegen de onvoorwaardelijke steun was, die Schröder na de aanslagen aan de Amerikanen beloofde. "Een land mag nooit zulke blanco cheques uitschrijven." Volgens hem was Schröder wel bang voor een onbesuisde actie van de Amerikanen.
De aanslagen op 11 september 2001 betekenden het begin van de Amerikaanse "war on terror."

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24429759/___Bush_dacht_over_atoombom___.html


De Amerikaanse president hield alle opties op tafel, aldus een voormalig buitenlandadviseur van de Duitse oud-bondskanslier Gerhard Schröder.
Direct na de aanslag van 11 september, 2001 liet de toenmalige Amerikaanse president George W. Bush publiekelijk weten dat hij wraak zou nemen voor de duizenden doden. Daarbij vermelde hij dat alle opties op tafel lagen om de vijand – radicale moslims gelieerd aan Al Qaeda en de Taliban – uit te schakelen.
De voormalig buitenlandadviseur van de Duitse oud-bondskanselier Gerhard Schröder, ene Michael Steiner, meende Bush dat. In gesprekken met het Witte Huis werd hem en Schröder namelijk duidelijk dat de president zelfs overwoog om een atoombom in te zetten.
Dat bericht De Telegraaf:
“Volgens de Amerikanen lagen alle opties op tafel,” zei deze Michael Steiner op de vraag of Amerika nadacht over een nucleaire aanval. Tijdens een bezoek aan de veiligheidsadviseur van Bush, Condoleezza Rice, werd Steiner duidelijk dat de nucleaire optie geen grootspraak was. “De documenten lagen al klaar. Ze hadden alle scenario’s bekeken.”
Hoewel Schröder na de aanval onmiddellijk liet weten achter Amerika te staan – het maakte hem niet uit wat Bush precies zou doen – dacht Steiner daar anders over. “Een land mag nooit zulke blanco cheques uitschrijven,” aldus de voormalige adviseur. Het betekende immers dat, als Bush inderdaad massavernietingswapens inzette, Duitsland die beslissing óók zou (moeten) steunen. Dat ging Steiner klaarblijkelijk te ver.
Steiner was daar dus niet blij mee, maar mensen die Bush steunen (of steunden) kunnen daar natuurlijk opzeggen dat een land niets zomaar mag uitsluiten als het aangevallen wordt. Er is een reden dat Amerika nucleaire wapens heeft: in het ergste geval zal het land daar eventueel gebruik van kunnen maken. Als de president de inzet van dat soort wapens van tevoren al uitsluit kan hij het nucleaire arsenaal van zijn land maar beter vernietigen… wat natuurlijk weer catastrofale gevolgen heeft voor de balans van de macht in de wereld en voor Amerika’s positie.
Wellicht is het dus helemaal niet zo gek dat Bush alle opties (letterlijk: hij had de documenten op papier!) op tafel had liggen.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2015/08/george-w-bush-overwoog-atoombom-in-te-zetten-na-911/
 
Kernwapens op een middeleeuwse zandstaat gooien. Wat een waste of money en lives is dat verhaal zeg.
 
Tja, Bush was dan ook en randdebiel.
 
Zo raar is dit nu ook weer niet. Nixon overwoog het ook ten tijde van Vietnam, staat zelfs op band.
 
Laatst bewerkt:
Wat had 9/11 met Afganistan te maken dan?
 
Amerika zei dat dat de afkomst van het boefje was die volgens hun de aanslagen beraamt had.

Oh dus als een Amerikaan een terroristische aanslag pleegt in China dan mag china ook een atoombom op Amerika gooien? :o

Wat een mongool die bush
 
Zo raar is dit nu ook weer niet. Nixon overwoog het ook ten tijde van Vietnam, staat zelfs op band.

jouw laatste seksuele escapade met een 50 jarige man staat ook op band.
 
Helaas leren die Amerikanen niks van die mongolen als Bush aan het roer hebben. Als je geld hebt kun je gewoon presidentskandidaat worden, kijk nu naar die Donald Trump, wat een koekenbakker. Straks weer een of andere achterlijke republikein als president.
 
I just want you to think big henry for christs sake.
 
Helaas leren die Amerikanen niks van die mongolen als Bush aan het roer hebben. Als je geld hebt kun je gewoon presidentskandidaat worden, kijk nu naar die Donald Trump, wat een koekenbakker. Straks weer een of andere achterlijke republikein als president.

True, al word ik van Hillary als president ook niet blij.
 
Vind het toch een beetje vreemd dat de partner van een ex–president ook president kan worden.
 
Clickbait troep
 
Der Spiegel is geen troep gekkie.
 
Het wordt tijd dat ze de hele boel gaan nuken, maar dan bedoel ik ook alles! De wereld lekker opnieuw laten beginnen.
Met de pipo's die nu aan het roer staan wordt de wereld ook niet beter.
 
Het wordt tijd dat ze de hele boel gaan nuken, maar dan bedoel ik ook alles! De wereld lekker opnieuw laten beginnen.
Met de pipo's die nu aan het roer staan wordt de wereld ook niet beter.

Dus ook ons zelf nuken?
 
Het wordt tijd dat ze de hele boel gaan nuken, maar dan bedoel ik ook alles! De wereld lekker opnieuw laten beginnen.
Met de pipo's die nu aan het roer staan wordt de wereld ook niet beter.

Ik lach me eigen kapot als de hele wereld vergaat en we weten het :D
sla ik nog even snel me buurman voor ze KANUS vuile flkkikk...
 
Back
Naar boven