XXL Nutrition

Breaking News Buurman bekent dubbele moord

  • Topic starter BeUrt
  • Startdatum
  • Reacties 189
  • Weergaven 11K
  • Volgers 10

Bezoekers in dit topic

BeUrt

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 sep 2008
Berichten
5.822
Waardering
336
Lengte
1m82
Massa
84kg
Buurman bekent dubbele moord Halen

media_xl_3360374.jpg

HLN breaking news Na urenlange ondervragingen heeft de 38-jarige buurman van Shana Appeltans de dubbele moord op het 18-jarige meisje en haar vriend Kevin Paulus (22) bekend. Ronald J. zit sinds dinsdagochtend in de cel. Het parket van Hasselt geeft straks meer uitleg op een persconferentie.
media_l_3360685.jpg

media_l_3360689.jpg

Johan Appeltans (groene vest) en Peggy Bellen, de ouders van Shana, aangeslagen.


De 38-jarige leerkracht Ronald J. uit Loksbergen heeft de dubbele moord op Shana Appeltans en Kevin Paulus bekend. Dat wordt bevestigd door directeur Ludo Appeltans van de campus Amandina van de Sint-Martinusscholen in Herk-De-Stad, waar de man lesgaf. "Tijdens een crisisvergadering vanmorgen rond 8.45 uur werden we ingelicht door het Hasseltse gerecht dat een collega van ons de dubbele moord bekend heeft. De verslagenheid in onze school is groot", aldus directeur Appeltans.

Zware klap
"We hebben meteen de directeurs van al onze scholen ingelicht, zodat die voordat de lessen om 8.55 uur begonnen alle leerkrachten op de hoogte konden brengen", vervolgt Appeltans. "De leerkrachten mochten dan bij het begin van het eerste lesuur de uitleg doen over de bekentenissen van de leraar. Het was niet verplicht om les te geven. Mensen van onze leerlingenbegeleiding zijn ingeschakeld met medewerkers van het CLB en slachtofferhulp om indien nodig leerlingen bij te staan. Tot nu toe is er nog niet veel gebruik van gemaakt. Dit is een zware klap voor onze school en daarom hebben we beslist de nieuwjaarsreceptie van komende maandag af te gelasten. We plannen ook een huisbezoek aan de ouders van Shana Appeltans, maar daarvoor moeten we nog contact opnemen."

Grote middelen
Gisteren doorzocht het parket van Hasselt met grote middelen het huis en de tuin van de leraar technisch tekenen. Ook het DVI (Disaster Victim Identificationteam) en de civiele bescherming kwamen ter plaatse om te helpen zoeken naar sporen, zoals recente graafwerken. Bij die zoektocht zouden enkele wapens gevonden zijn, maar het moordwapen zou daar nog niet bij zijn.

Burenruzietjes
Het is onduidelijk waarom Ronald J., een man zonder strafblad, in de loop van deze nacht bekend heeft en wat zijn motief voor de moord op het jonge koppel is. Meer dan een paar burenruzietjes zouden er niet geweest zijn tussen hem en de familie Appeltans. Momenteel wordt de huiszoeking verdergezet. Rond 9 uur kwamen het parket, het DVI en de civiele bescherming opnieuw ter plaatse. Het is niet duidelijk of de buurman gaat helpen met de reconstructie van de moord en de zoektocht naar het moordwapen.

Buurtonderzoek
Blijkbaar werd de buurman voor het parket pas verdacht na het buurtonderzoek. Buren vonden zijn gedrag na de vondst van de lichamen 'raar'. Terwijl iedereen over de zaak aan het spreken was, bleef Ronald J. stil. Hij stond bovendien bekend als een eenzaat, die vaak 's nachts actief was en veel in zijn kelder zat. Maandag was hij wel nog gewoon gaan lesgeven en dinsdag bracht hij vlak voor zijn arrestatie zijn kinderen nog naar school.

Doodgeschoten en verbrand
Zaterdagochtend werd de uitgebrande auto van Paulus gevonden op een landweggetje vlakbij de E314 in Halen. Hij lag verkoold in de koffer van de wagen, zijn vriendin op de achterbank. Na de autopsie bleek dat hij drie keer in het hoofd geschoten was en zij één keer in de buik en één keer in de nek. Daarna werd zijn Opel Corsa in brand gestoken. Het koppel had die avond op café gezeten met haar ouders en was op weg naar het ouderlijke huis, enkele honderden meters verder. (belga/adb/lpb)
media_xl_3360499.jpg

media_xl_3360500.jpg

media_xl_3360504.jpg



bron: hln.be
 
Nekschot!

Anders loopt hij hier over een paar jaar toch weer vrij rond of word hij vertroeteld in de bak
 
Nekschot!

Anders loopt hij hier over een paar jaar toch weer vrij rond of word hij vertroeteld in de bak

Het is een koelbloedige proffesionele moord op twee onschuldige tieners. Ik denk en hoop dat hij niet snel vrijkomt.
 
Het is een koelbloedige proffesionele moord op twee onschuldige tieners. Ik denk en hoop dat hij niet snel vrijkomt.

Dat dacht ik ook altijd...

Een maat van me heeft overlaatst moeten meezitten in een volksjury ivm een moord met een kapotgeslagen biermesje, die kerel was hennig toegetakeld, zelfs zn geicht was eraf gesneden en alle muren hingen vol bloed, de dader kreeg na 3 processen (lang leve procédurefouten) 15 jaar

Lijkt me dat hij die 15 jaar noway helemaal hoeft uittezitten
 
Zal link ook hier posten.
Persconferentie is hier te volgen: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100107_016

12u30: Er is veel volk afgekomen op de persconferentie. Het blijft voorlopig wachten op de mensen van het parket.

12u33: Het parket meldt dat er een belangrijke doorbraak is. De verdachte, de buurman van Shana, moet voor de raadkamer komen.

12u35: De procureur bevestigt niet dat de man bekentenissen heeft afgelegd, enkel dat er een doorbraak is in de zaak die tot een oplossing kan leiden.

De bekentenissen zouden een gerucht zijn. Het parket deelt momenteel meer mee aan de familie van de vermoorde jongeren, details die het niet verspreid wil zien in de media.

12u37: Vandaag wordt geen nieuwe informatie meer verspreid.




Thanks for nothing!

:p
 
Ik heb de persconferentie niet geleid, he. :p
 
12u30: Er is veel volk afgekomen op de persconferentie. Het blijft voorlopig wachten op de mensen van het parket.

12u33: Het parket meldt dat er een belangrijke doorbraak is. De verdachte, de buurman van Shana, moet voor de raadkamer komen.

12u35: De procureur bevestigt niet dat de man bekentenissen heeft afgelegd, enkel dat er een doorbraak is in de zaak die tot een oplossing kan leiden.

De bekentenissen zouden een gerucht zijn. Het parket deelt momenteel meer mee aan de familie van de vermoorde jongeren, details die het niet verspreid wil zien in de media.


12u37: Vandaag wordt geen nieuwe informatie meer verspreid.




Thanks for nothing!

:p

****ing pers altijd, zonder bewijzen ofzo meteen geruchten als feiten de wereld insturen.
 
Ben benieuwd naar zn motief..
 
****ing pers altijd, zonder bewijzen ofzo meteen geruchten als feiten de wereld insturen.

Ja ik denk dat de procureur gewoon voorzichtig is met zijn uitspraken. Maar als er na dagen ondervraging van de buurman opeens een doorbraak is, is alles wel duidelijk niet?

Er werd net op het nieuws gezegd dat de buurman ruzie maakte met het koppel en hen later met een wapen in de auto dwong. Naast de snelweg heeft hij de jongen vermoord en het meisje proberen verkrachten. Het meisje geraakte weg, maar kreeg een kogel in de rug.
 
Burenruzie? Overlast? Jaloezie? Ben benieuwd naar het motief en of hij een gek is of gewoon een koelbloedige moordenaar. Hoe dan ook dit mag gerust levenslang worden.
 
Zal wel 5 jaar verblijf in een 2 sterren hotel worden maarja...
 
Burenruzie? Overlast? Jaloezie? Ben benieuwd naar het motief en of hij een gek is of gewoon een koelbloedige moordenaar. Hoe dan ook dit mag gerust levenslang worden.

Ik zeg: Seriemoordenaar

Wel vaag dat hij het buurmeisje vermoord, mss wou hij gepakt worden?
 
Wel vaag dat hij het buurmeisje vermoord, mss wou hij gepakt worden?

En de kans om gepakt te worden wordt minder groot als je haar laat leven zodat zij haar verhaal bij de politie kan doen? :p
 
En de kans om gepakt te worden wordt minder groot als je haar laat leven zodat zij haar verhaal bij de politie kan doen? :p

Whut ???

Ik bedoel dat het niet erg slim is. :dunno: Hoezo dacht hij hiermee weg te kunnen komen. :o
 
Laatst bewerkt:
Uit de hand gelopen triotje met de buurman?
 
Heeft ie dan die 2 andere personen die in de auto waren ook vermoord, en dat ander meisje op haar fiets? Lijkt me nog veel onduidelijk.

Edit: ok, dat zijn dus al zeker 4 moorden.
 
Laatst bewerkt:
Heeft ie dan die 2 andere personen die in de auto waren ook vermoord, en dat ander meisje op haar fiets? Lijkt me nog veel onduidelijk.

Edit: ok, dat zijn dus al zeker 4 moorden.

vier?
 
Back
Naar boven