AndroidHealthClinic

C, B en A nivo in NL, mijn visie. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik ben het ook wel met je eens jp een beetje , maar ik doe dan mee aan c wedstrijden , en als ik niet hoog eindig blijf ik dit doen , maar wat ik soms lullig vind is dat een c wedstrijd ook mannen van 30 mee kunnen doen met misschien ruim 20 jaar fitness er varing
ik kom ook pas net kijken dus moet ook nog alles uit vinden , maar lijkt mij leuk om je te kunnen vergelijken met jongens van je eigen doen
 
er zou een systeem moeten zijn om ervoor te zorgen dat de mensen automatisch doorstromen van C naar B om nieuw talent ook de kans te geven een C wedstrijd te winnen. Zoals jullie al aangeven zijn er atleten die B-niveau aankunnen maar toch C blijven draaien, wat eigenlijk wel zonde is

dit vind ik een hele goeie

en ik ben het ook eens met jan , dat bijvoorbeeld bij hoekse waard heel veel atleten op af komen ( zoals ik ook , moet ook 1 uur rijden ) niet dat ik me zelf een atleet wil noemen , kom ook pas net kijken
maar dat c wedstrijden veel aandacht krijgen is alleen maar leuk, maar ik vind het een goed idee dat als iemand 3 x een c-wedstrijd wint doormoet stromen zodat nieuw talent ook de ruimte krijgt
 
Nog even over de discussie. Wat een idee is, is als een c-atleet drie keer een podium heeft gehaald hij de overstap naar de A/B moet maken. Dat zou dan een soort van ongeschreven regel moeten worden, een soort van gewoonterecht dus, omdat de sterkste man sport niet is georganiseerd en ook geen bond heeft o.i.d. Maar dit is vrij duidelijk. Maar wat te doen met C-atleten die maar C-wedstrijden blijven draaien omdat ze gewoon niet sterk genoeg zijn of worden voor de A/B. Dat is een veel moeilijker punt. Moet je dan zeggen "je stopt maar gewoon lekker met je sport?" Want dat heb je in de A/B ook. Er draaien zat jongens mee die altijd achterin eindigen en nooit een wedstrijd zullen winnen. Ik ben daar zelf ook een beetje een voorbeeld van. Ik eindig weliswaar (nog) niet altijd achterin, maar een wedstrijd winnen zie ik ook niet snel gebeuren, zeker niet met de jongens die er de laatste anderhalf jaar zijn bijgekomen. Maar moet ik dan maar stoppen? Ik vindt van niet. Ik heb enorm veel lol in de sport en als ik zelf zie dat ik altijd laatste wordt en het niets meer is zal ik echt zelf wel stoppen. Maar nu is dat nog niet zo.

Ik denk dat als je op een gegeven moment alleen nog maar tegen jezelf aan het knokken bent, dat de lol er wel af gaat.
Maar zolang je nog strijd kan leveren en een pr uit de wacht kan slepen, dan ben je nogsteeds goed bezig! Dat je er lol in hebt blijft natuurlijk het voornaamste. Eer dat je voor schut staat op een wedstrijd, moet er wel iets heel opmerkelijks gebeuren denk ik.

Mijn visie over C/B is wel iets veranderd geloof ik afgelopen wedstrijd, misschien heb ik er te makkelijk over gedacht. Maar ik heb de gewichten en onderdelen zo anders ervaren als op de training. Ik hoop dat ik een verstandige keus gemaakt heb met Landsmeer om voor de B te gaan.
 
iedereen heeft toch wel een kern van waarheid
zoals jan het verwoorrde sluit ik me bij hem aan!
t moet gewoon dat de top 3 toch een beslissing moeten maken!!
ik zelf persoonlijk doe volgend jaar mee aan de landsmeer B! dat heb ik mezelf voorgenomen tis een grove stap maar toch ik ben niet bang en dat zijn sommige atleten wel dat ze afgaan als een gieter maar in mijn ogen als je van C naar B gaat dan ben je een echte doorzetter!!
dit moest ik ff zeggen!

greetzz niels
 
Ik heb enkel de begin post gelezen maar ik kan me er wel enigszins in vinden, ik heb zelf nu 2 c-wedstrijden gedaan om de sfeer te "proeven", zonder deze wedstrijden zou ik wss niet zoveel belangstelling voor de sport te hebben gedaan. Ik wil zelf zsm door stromen naar de B, ik eindig liever lager op een B wedstrijd dan dat ik top 3 wordt in de C. Van mij mag je best trots zijn als je je eerste C-wedstrijdje goed eindigt, maar wat je nu ziet is dat veel ervaren gasten de C-wedstrijden domineren, terwijl die al lang toe zijn aan B wedstrijden.

Ik zou voor jezelf altijd een hoog doel zetten, C-wedstrijden zijn leuk als opstapje, maar om er aan mee te doen voor de titel vind ik wat raar. Ik bedoel niet dat je op de wedstrijd zelf niet alles moet geven en zo hoog mogelijk moet proberen te scoren, maar echt je inschrijven voor die wedstrijd om de titel te behalen is wat vreemd, want eigenlijk stelt een titel op een wedstrijd met 70kg timbers ed. niet heel veel voor.
 
Een mooie term van elitefts

''The greatest danger for most of us
is not that our aim is too high
and we miss it
but that it is too low
and we reach it''
 
ik heb nog nooit iemand zien afgaan op een powerlift/strongman wedstrijd. Enkel als je in je broek schijt of pist ga je wel af, maar anders niet in mijn ogen...
 
die johan langhorst. ja een beest, goed sterk, die kan t wel gaan maken aLS die zo doorgaat,

maatje van wout zijlstra he!
vandaar dat die ook overal zo makkelijk in rolt, hij is 21 bankt al meerdere reps met 200kg.
echt sterk, misschien moet die een keer overstappen naar een B wedstrijd ipv eeuwig C.
 
voor alle duidelijkheid is johan geen c atleet!
heb het al eerder gelezen dat iemand zei dat hij een c was maar hij draait gewoon de b wedstrijden!

iets beter aan het huiswerk zitten ;)
 
Nog even over de discussie. Wat een idee is, is als een c-atleet drie keer een podium heeft gehaald hij de overstap naar de A/B moet maken. Dat zou dan een soort van ongeschreven regel moeten worden, een soort van gewoonterecht dus, omdat de sterkste man sport niet is georganiseerd en ook geen bond heeft o.i.d. Maar dit is vrij duidelijk. Maar wat te doen met C-atleten die maar C-wedstrijden blijven draaien omdat ze gewoon niet sterk genoeg zijn of worden voor de A/B. Dat is een veel moeilijker punt. Moet je dan zeggen "je stopt maar gewoon lekker met je sport?" Want dat heb je in de A/B ook. Er draaien zat jongens mee die altijd achterin eindigen en nooit een wedstrijd zullen winnen. Ik ben daar zelf ook een beetje een voorbeeld van. Ik eindig weliswaar (nog) niet altijd achterin, maar een wedstrijd winnen zie ik ook niet snel gebeuren, zeker niet met de jongens die er de laatste anderhalf jaar zijn bijgekomen. Maar moet ik dan maar stoppen? Ik vindt van niet. Ik heb enorm veel lol in de sport en als ik zelf zie dat ik altijd laatste wordt en het niets meer is zal ik echt zelf wel stoppen. Maar nu is dat nog niet zo.

ben ik het helemaal mee eens Jan,zo word tevens al met al het nivo ook hoger!
 
ja, maar he, de sterkste jr van NL, hij weet dat er allemaal jonge knaapies komen die er voor willen gaan, hij weet ook dat zijn nivo veel hoger ligt. en dat die gaat winnen.

beetje jammer dat die t dan toch doet
 
met alle respect vind ik deze post toch aardige onzin!
ik zie de sterkste man van nederland voor junioren ook niet als een c-wedstrijd!

het is idd jammer dat iemand in zn eigen klasse voor de winst gaat ja ??? ??? ???
 
haha das zeker ari:P
 
ja, maar he, de sterkste jr van NL, hij weet dat er allemaal jonge knaapies komen die er voor willen gaan, hij weet ook dat zijn nivo veel hoger ligt. en dat die gaat winnen.

beetje jammer dat die t dan toch doet

Deze opmerking vind ik echt de domste tot nu toe!!! Dus Jarno moet ook niet meedoen aan het NK voor de grote mannen omdat hij te sterk is???? Echt wat een onzin!!! Johan Langhorst valt gewoon in de categorie 23 jaar en jonger en kan dus gewoon aan het NK junioren meedoen... Waarom zou hij het niet doen???
 
zo is t jules wij begrijpen elkaar ;)
 
Hehe Langhorst een c atleet.
Wat grappig.
Die gast won de Junior met grof overmacht Bandrukt idd meer dan 200 deadlift 290 en heeft ook nog es een superconditie.(op youtube staat een filmpje van hem waar ie saltos achterover maakt dus ik zou niet willen spreken van een c atleet)
 
johan potje kickboxen?:P haha

goede fysiek toch!:)
 
Back
Naar boven