Fitness Seller

C, B en A nivo in NL, mijn visie. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

grof overmacht grof overmacht.....

je kan het natuurlijk ook weer overdrijfen he...

als ze die kroeg daar niet hadden neergezet had ik wel gewonnen ;)
 
Hmmmmm.......ook weer de nodige discussie gelezen in het topic over Jules Bremers in Merchtem over het A/B/C verhaal. Ga ik hier toch weer wat over roepen.

Roy.....ik draai nu ook al 14 jaar mee in de sterkste man sport, ik beschouw je toch als een vriend, maar het moet me van het hart dat je wel heel erg hard oordeelt over de C-wedstrijden. IK zie dat deze wedstrijden in een behoefte voorzien. Ik vindt dat ze een plaatsje verdienen in onze sport. De -105 kg klasse is een aantal jaren geleden ook ineens in het lever geroepen en daar heeft blijkbaar (jij zeker niet) problemen mee. Waarom die gasten onderscheiden van de big boys? Het heet toch sterkste man sport? Maar toch gebeurt het en ook dat is een goeie ontwikkeling geweest. Je zorgt toch voor een stukje klasse-indeling.

Als ik het voor het zeggen zou hebben, maar dat is niet zo en gelukkig maar, dan zou ik in ieder geval de regel toepassen (zoals ik die eerder heb verkondigd): 3 keer een podiumplaats op een C-wedstrijd is verplicht overstappen naar de zwaardere wedstrijden (ik gebruik expres niet meer de term B). En btw wat het niveau van die andere wedstrijden betreft, je hebt nou eenmaal lichtere "zwaardere wedstrijden" en zwaardere "zwaardere wedstrijden". Zo is Landsmeer een wat lichtere wedstrijd. Nou, dat is dan eenmaal zo. Als je als atleet de wedstrijd te licht vindt doe je toch gewoon niet mee?

En JP, ik vindt je een toffe gozer, maar het moet me van het hart dat ik vindt dat je je iets te kritisch uitlaat over de C. Goed, ik hoop dat ik gewoon kan zeggen wat ik wil zonder dat je boos wordt. Maar jij bent nu eenmaal één van de echte sterkere gasten, maar er zijn er veel die toch fysiek wat minder sterk zijn. En zoals Powerblade het ook al zei, hoe je het went of keert, maar de C is toch een soort kweekvijver. Ik denk dat het afschaffen ervan de sport alleen maar meer kwaad doet dan goed. Ik vindt het juist een goede ontwikkeling dat er nu veel C wedstrijden zijn. Uiteindelijk komen de besten daarvan toch bovendrijven en stromen echt wel door. En door onze eigen sociale controle (praten met de talenten onder de C-atleten) kunnen we er best voor zorgen dat die jongens de overstap naar de zwaardere wedstrijden maken. Als ze er aan toe zijn. Want inderdaad, we zitten er A) niet op te wachten dat we in serieuze zware wedstrijden jongens aan de start krijgen die de meeste onderdelen niet kunnen doen, en B) dan krijgen we misschien ook het gevaar (waar Stahmixon voor waarschuwde) dat we zometeen op iedere zware wedstrijd 40 man aan de start hebben.

Goed, er kan best wel wat gestroomlijnd worden in onze sport. Misschien moeten we toch eens wat "regels" gaan opstellen, misschien moeten we het aanbevelingen noemen. Daar zouden een aantal mensen uit de sterkste man sport die echt verstand van zaken hebben en al wat langer meedraaien, eens over moeten gaan brainstormen.

En het feit dat er zo veel C-wedstrijden zijn en zo weinig B? We zijn ook afhankelijk van de promotors, de mensen die een wedstrijd willen en kunnen organiseren. Ook die mensen moeten we koesteren. Zij zorgen er voor dat we onze sport kunnen doen.

Al met al zie ik dat de sterkste man sport zich de afgelopen vijf jaar best in een positieve richting heeft ontwikkeld. Voor alles zijn altijd voor- en tegenstanders, dat houden we altijd. Maar laten we elkaar in waarde laten en respecteren, ook in onze uitlatingen op dit forum. Noem iemand die kritiek heeft niet meteen ........(vul maar in). Let daar op. Discussieren betekent nou eenmaal dat je een weerwoord krijgt op jouw stelling. Ga daar dan ook als zodanig mee om!

Dit topic is denk ik nog lang niet afgelopen....................................
 
Ben het wel eens met RDP. So simple can it be.
 
Goede bondige samenvatting RDP!
 
En JP, ik vindt je een toffe gozer, maar het moet me van het hart dat ik vindt dat je je iets te kritisch uitlaat over de C. Goed, ik hoop dat ik gewoon kan zeggen wat ik wil zonder dat je boos wordt. Maar jij bent nu eenmaal één van de echte sterkere gasten, maar er zijn er veel die toch fysiek wat minder sterk zijn. En zoals Powerblade het ook al zei, hoe je het went of keert, maar de C is toch een soort kweekvijver. Ik denk dat het afschaffen ervan de sport alleen maar meer kwaad doet dan goed. Ik vindt het juist een goede ontwikkeling dat er nu veel C wedstrijden zijn. Uiteindelijk komen de besten daarvan toch bovendrijven en stromen echt wel door. En door onze eigen sociale controle (praten met de talenten onder de C-atleten) kunnen we er best voor zorgen dat die jongens de overstap naar de zwaardere wedstrijden maken. Als ze er aan toe zijn. Want inderdaad, we zitten er A) niet op te wachten dat we in serieuze zware wedstrijden jongens aan de start krijgen die de meeste onderdelen niet kunnen doen, en B) dan krijgen we misschien ook het gevaar (waar Stahmixon voor waarschuwde) dat we zometeen op iedere zware wedstrijd 40 man aan de start hebben.


Jan ik ben niet zo snel boos hoor...haha. Ik kan me ook heel goed vinden in jou mening. Vind het eigelijk gewoon een best moeilijk onderwerp. Er moet natuurlijk wel plaats zijn voor iedereen om zijn sport met plezier te bedrijven. Op wat voor nivo dan ook. Ik vind alleen niet dat je onze sport met bv voetbal kan vergelijken. Het heeft toch een bepaalde naam en schept ook een bepaalde verwachting. Om dan met een heleboel verschillende klassen te gaan werken..tsja ik weet gewoon niet of dat goed is ongeacht dat het natuurlijk harstikke leuk voor de deelnemers kan zijn.
 
Maar het nivo in Nederland moet gewoon omhoog en dat gebeurt volgens mij alleen als het zwaarder wordt en dat het ook wat profesioneler wordt!!!!

Tuurlijk is het voor iedereen leuk om een c wedstrijd te doen of om daar te beginnen(dat heb ik ook gedaan)
Maar we moeten ervoor zorgen dat ook de c wedstrijden zwaarder worden zodat de jongens de stap naar B of A sneller kunnen maken,want met de gewichten die nou gebruikt worden gaat dat denk ik niet lukken.
De C wedstrijden moeten natuurlijk blijven bestaan ,maar het nivo moet hoger zodat de jongens die mee willen doen ook echt sterk zijn en de weg verder ook kunnen maken.

En wat meer aandacht voor de Nederlands top is helemaal niet verkeerd zonder media aandacht zal de sport niet snel groeien!!!
Maar dat is ook aan de atleten zelf om ook wat te proberen.
 
Ik vind gewoon dat C niveau moet blijven, want vanuit mijn oogpunt:

Ik ben 17 en teringslap, voor ik fatsoenlijk aan een B wedstrijd zou kunnen meedoen ben ik helft 20 als het zo door gaat, terwijl een C wedstrijd mneedoen zonder voor lul te staan mischien al rond mn 18e (nog een jaar) is te realiseren.
 
Ik vind gewoon dat C niveau moet blijven, want vanuit mijn oogpunt:

Ik ben 17 en teringslap, voor ik fatsoenlijk aan een B wedstrijd zou kunnen meedoen ben ik helft 20 als het zo door gaat, terwijl een C wedstrijd mneedoen zonder voor lul te staan mischien al rond mn 18e (nog een jaar) is te realiseren.


Waar je ook wat ervaring opdoet om verder te gaan ,toch ;)
 
Dat is correct dat de overstap van C naar B nogal een stap is.
Maar pak je bijvoorbeeld een wedstrijd als de landsmeer B wedstrijd, dan kan je die betittelen als lichte B of zware C
Wedstrijden van dat niveau zijn in mijn ogen ideaal om de overstap naar een hoger niveau te kunnen maken.
Kijk je bijvoorbeeld naar de C wedstrijd in Landsmeer, dan zie je de stones van 70-120kg lopen.
Een ieder die wat ervaring heeft opgedaan met de stones zal die er allemaal opkrijgen.
Maar het wordt een ander verhaal bij de B wedstrijd. (100-110-120-140-160)
Om de stones van 140 en 160 erop te kunnen krijgen moet je serieus wat in huis hebben, en lang niet iedereen die begint aan strongmanwedstrijden zal dit niveau gaan behalen.
Hier maak je dus de schifting tussen wat ik maar even de amateurs zal noemen en degenen die echt potentiëel hebben.
Maar de wedstrijd is niet te zwaar voor degenen die een aantal C wedstrijden hebben gedaan en willen doorstromen.
Als je een goede C atleet bent krijg je ook in de B wedstrijd er wel 3 stones op, kun je een afstand zetten met 100kg timbers en ga zo maar door.
De onderdelen zijn dus niet onvolbrengbaar voor degenen die door willen, maar vormen wel een serieuze uitdaging.
Dus van dit soort wedstrijden zouden er meer mogen komen om de betere atleten uit de echte beginnerswedstrijden weg te houden. (want die willen natuurlijk veel wedstrijden draaien om de broodnodige ervaring op te doen)
 
Maar het nivo in Nederland moet gewoon omhoog en dat gebeurt volgens mij alleen als het zwaarder wordt en dat het ook wat profesioneler wordt!!!!

Tuurlijk is het voor iedereen leuk om een c wedstrijd te doen of om daar te beginnen(dat heb ik ook gedaan)
Maar we moeten ervoor zorgen dat ook de c wedstrijden zwaarder worden zodat de jongens de stap naar B of A sneller kunnen maken,want met de gewichten die nou gebruikt worden gaat dat denk ik niet lukken.
De C wedstrijden moeten natuurlijk blijven bestaan ,maar het nivo moet hoger zodat de jongens die mee willen doen ook echt sterk zijn en de weg verder ook kunnen maken.

En wat meer aandacht voor de Nederlands top is helemaal niet verkeerd zonder media aandacht zal de sport niet snel groeien!!!
Maar dat is ook aan de atleten zelf om ook wat te proberen.

Kijk mijn lieve vriend Jan haaring dit is dus ook wat ik bedoel,in die -105 klasse rennen ze ook met die gewichten van de big-boys,waarom die c niet aanpassen zodat er straks een snellere doorgang is naar het nationale niveau in nederland.(qua gewichten).
Ik sluit mij dan ook aan met de bewoordingen van J.P.
En natuurlijk zal de discussie zeker lang voortduren,maar waarom ook niet het is niet gek om eens wat te brainstormen.
het is natuurlijk uiteindelijk aan de organisatie die de de wedstrijd verzorgt wat zij gaan doen.
en je kan appelen ook niet met peren vergelijken.
een lillyputter zal ook nooit een goede basketballer worden.
en als je contstant op het niveau blijft rennen wat de jongens nu doen op de c-wedstrijden dan zijn ze over tien jaar nog met die gewichtjes aan het rennen,en we willen natuurlijk sterker worden(OOk die atleten die met die gewichten rennen)(alle respect)maar ze doen het niet om altijd op dit niveau te blijven ze willen toch ook een keer Ted van de Parre worden.
 
is het niet een idee om een nederlandse bond voor sterkste man sport op te richten???
dan kan je duidelijke regels gaan stellen en alles misschien wat professioneler gaan maken!
misschien dat de sport dan ook iets meer bekendheid krijgt!
en misschien in gewichtsklasses gaan werken met junioren en senioren ipv c-b-a.

ik heb er totaal geen verstand van hoe je dit zou moeten realiseren maar het kwam zo eens in mn hoofd op aangezien de meeste sporten ntoch wel een bond oid hebben!
 
Hmmmmm.......ook weer de nodige discussie gelezen in het topic over Jules Bremers in Merchtem over het A/B/C verhaal. Ga ik hier toch weer wat over roepen.

Roy.....ik draai nu ook al 14 jaar mee in de sterkste man sport, ik beschouw je toch als een vriend, maar het moet me van het hart dat je wel heel erg hard oordeelt over de C-wedstrijden. IK zie dat deze wedstrijden in een behoefte voorzien. Ik vindt dat ze een plaatsje verdienen in onze sport. De -105 kg klasse is een aantal jaren geleden ook ineens in het lever geroepen en daar heeft blijkbaar (jij zeker niet) problemen mee. Waarom die gasten onderscheiden van de big boys? Het heet toch sterkste man sport? Maar toch gebeurt het en ook dat is een goeie ontwikkeling geweest. Je zorgt toch voor een stukje klasse-indeling.

Als ik het voor het zeggen zou hebben, maar dat is niet zo en gelukkig maar, dan zou ik in ieder geval de regel toepassen (zoals ik die eerder heb verkondigd): 3 keer een podiumplaats op een C-wedstrijd is verplicht overstappen naar de zwaardere wedstrijden (ik gebruik expres niet meer de term B). En btw wat het niveau van die andere wedstrijden betreft, je hebt nou eenmaal lichtere "zwaardere wedstrijden" en zwaardere "zwaardere wedstrijden". Zo is Landsmeer een wat lichtere wedstrijd. Nou, dat is dan eenmaal zo. Als je als atleet de wedstrijd te licht vindt doe je toch gewoon niet mee?

En JP, ik vindt je een toffe gozer, maar het moet me van het hart dat ik vindt dat je je iets te kritisch uitlaat over de C. Goed, ik hoop dat ik gewoon kan zeggen wat ik wil zonder dat je boos wordt. Maar jij bent nu eenmaal één van de echte sterkere gasten, maar er zijn er veel die toch fysiek wat minder sterk zijn. En zoals Powerblade het ook al zei, hoe je het went of keert, maar de C is toch een soort kweekvijver. Ik denk dat het afschaffen ervan de sport alleen maar meer kwaad doet dan goed. Ik vindt het juist een goede ontwikkeling dat er nu veel C wedstrijden zijn. Uiteindelijk komen de besten daarvan toch bovendrijven en stromen echt wel door. En door onze eigen sociale controle (praten met de talenten onder de C-atleten) kunnen we er best voor zorgen dat die jongens de overstap naar de zwaardere wedstrijden maken. Als ze er aan toe zijn. Want inderdaad, we zitten er A) niet op te wachten dat we in serieuze zware wedstrijden jongens aan de start krijgen die de meeste onderdelen niet kunnen doen, en B) dan krijgen we misschien ook het gevaar (waar Stahmixon voor waarschuwde) dat we zometeen op iedere zware wedstrijd 40 man aan de start hebben.

Goed, er kan best wel wat gestroomlijnd worden in onze sport. Misschien moeten we toch eens wat "regels" gaan opstellen, misschien moeten we het aanbevelingen noemen. Daar zouden een aantal mensen uit de sterkste man sport die echt verstand van zaken hebben en al wat langer meedraaien, eens over moeten gaan brainstormen.

En het feit dat er zo veel C-wedstrijden zijn en zo weinig B? We zijn ook afhankelijk van de promotors, de mensen die een wedstrijd willen en kunnen organiseren. Ook die mensen moeten we koesteren. Zij zorgen er voor dat we onze sport kunnen doen.

Al met al zie ik dat de sterkste man sport zich de afgelopen vijf jaar best in een positieve richting heeft ontwikkeld. Voor alles zijn altijd voor- en tegenstanders, dat houden we altijd. Maar laten we elkaar in waarde laten en respecteren, ook in onze uitlatingen op dit forum. Noem iemand die kritiek heeft niet meteen ........(vul maar in). Let daar op. Discussieren betekent nou eenmaal dat je een weerwoord krijgt op jouw stelling. Ga daar dan ook als zodanig mee om!

Dit topic is denk ik nog lang niet afgelopen....................................

Beste Mannen, vrienden.

Er wordt hier de hele tijd gesproken over een A - B of C klasse. Terwijl er eigenlijk helemaal geen klasses zijn.
- Wanneer is iets een A wedstrijd? En waar kijken we dan naar?
Hoeveel atleten er mee doen die aan de Sterkste Man v NL mee hebben gedaan?
En hoe ver kijken we dan terug?
- Wanneer is iets dan een B wedstrijd?
Hoeveel A? atleten mogen er dan mee doen?
- Wanneer is iets dan een C? wedstrijd?
Hoeveel atleten uit B? mogen daaraan meedoen?

Er staan nergens officieel regels geschreven.
Deze A - B - C aanduidingen zijn volgens mij gewoon een soort richtlijn. Om het beoogde niveau aan te geven.
De wedstrijd die ik dit jaar zelf georganiseerd heb, had veel deelnemers die aan vorige edities van het NK mee hebben gedaan. Maar er waren ook weer nieuwe gezichten
waar valt zo'n wedstrijd dan onder?
En is dan de Sterkste Man van NL onze enige A? wedstrijd?

Ik vindt gewoon dat iedereen eigenlijk aan elke wedstrijd mee mag doen.
Zolang de veiligheid van de atleet en het publiek niet in gevaar komt!
Ik vind ook dat een organisator van een wedstrijd ook de vrije hand moet hebben door zelf atleten te mogen uitzoeken uit de lijst van aanmeldingen.
Zo kan je er voor iedereen iets moois van maken en krijg je een mooie wedstrijd met een tevreden publiek.

Oh ja en alle aandacht die er aan Sterkste Man wedstrijden gegeven wordt in de verschillende media, is volgens een heel goed teken.
Het is goed dat er zoveel wedstrijden van welk niveau gehouden worden.
Meer wedstrijden betekent meer nieuwe jongens die het ook eens proberen. En de doorzetters met talent komen van zelf wel boven.
 
Laatst bewerkt:
Probleem bij veel mensen is het idee dat sterkere jongen op 'lichtere' wedstrijden de bekers wegkapen. Ik zelf heb er ook niet zoveel problemen mee, de sterkste wint nu eenmaal.

Maar andersom: Vinden de sterkere jongens het niet irritant als het niveau van 'hun' wedstrijd daalt als er een aantal beginnelingen meedoen? (dus op een hoger niveau)
 
Ik vind het juist goed dat er meer C wedstrijden georganiseert worden ,

daaruit kun je toch de potentiele gasten halen die kunnen doorstromen.

wil wel aangeven dat er duidelijk verschil moet zijn tussen C en B wedstrijden
en dat er maatstaven moeten zijn.


wat ik merk als toeschouwer is dat er B wedstrijden zijn die naar de grens A gaan en B Wedstrijden die terug naar de grens C gaan.

dus mijn mening is Veel C - Wedstrijden organiseren om intresse te kweken voor StrongMan. en daarmee de gene die 2-3 x in de top 5 komen direct door te sluizen naar B wedstrijden.

Daarbij mensen die 2-3 x bij de laatste 5 zitten te schorsen voor de volgende 3 wedstrijden.

om serieus te gaan trainen of thuis te blijven (in de zandbak ) zoals Limbostr.man zei

Daar gaat het toch om dat daar veel aandacht aan besteed word.
goeie ontwikkeling juist :thumb:


Er moet alleen niet vergeten worden om ook de B en A Wedstrijden ook die aandacht te geven.

en zeker zoals Sterkste Man van Nederland die pas a.s Zaterdag worden uitgezonden. (beetje laat)

maarja... zo gaat het in medialand

Probleem bij veel mensen is het idee dat sterkere jongen op 'lichtere' wedstrijden de bekers wegkapen. Ik zelf heb er ook niet zoveel problemen mee, de sterkste wint nu eenmaal.

Maar andersom: Vinden de sterkere jongens het niet irritant als het niveau van 'hun' wedstrijd daalt als er een aantal beginnelingen meedoen? (dus op een hoger niveau)



zo vind ik dat het moet zijn en meerdere met mij.

niet zoals Jarno zegt.

je weet zelf wel dat er soort van klasse's zijn of ze nu a-b-c worden gemoemd maakt niet uit.

In mijn ogen is de sterkste man van Nederland en de GP's inter en nationaal

de hoogste klasse.

daar direct onder zou a-klasse moeten zitten.

dan B en dan C

C zie ik als instap wedstrijden en die zijn nodig om geinterseerden te trekken.

maar daar heb ik het al over gehad.

er moet dus soort regelement komen waar c b a
wedstrijden in onderschijden worden.

Bijv. deadlifts max reps 140kg c-klasse enz. enz.


Wil je nog even respect uitspreken Jarno dat je met truckpull toch de 3e poging hebt gedaan.

verder ben je een klasse voorbeeld voor veel geintresseerde in deze sport.

je zou wat meer tegenstand op nationaal nivo moeten krijgen


:thumb:
 
Ich will!!! Je kunt wel van alles vinden en willen, maar probeer er beter wat aan te doen ofzo dan achter je computer te jammeren.
 
Tjaaaa,het eeuwenoude gebakkelei over bonden en regels!
Loop al zo'n 22 jaar mee in deze wereld en er is wat dat aan gaat niets veranderd.
Behalve het nivo dan,wat enorm vooruit gaat!Gelukkig..:D..Denk dat we als landje er te klein voor zijn,en hoe meer bonden ,hoe meer de Atleet de dupe is van de bobo's boven in !
En zonder een atleet is er geen wedstrijd...

Ik denk dat we de beginnerswedstrijden wel nodig hebben,om als een kweekvijver te fungeren.En of dit nu een A,B,C Of Z genoemd wordt zal mij een zorg zijn.
Ervaringen opdoen ,en er een leuke dag van maken.Wel is mijn mening dat de atleet zelf kan inschatten om zich op een andere /hogere wedstrijd in te schrijven.
Want wat doe je met een zogenaamde B atleet,die na jaren weer eens wil kijken waar hij staat en out of the bleu jaren niet te hebben deelgenomen ineens weer inschrijft op een C.
Het blijft een moeilijk iets ,gewoon lekker trainen en zorgen dat je Sterkste Man van Nederland wordt...Ook Jarno is ooit onder aan begonnen.
 
beginners wedstrijden zijn er zeker nodig en ikzelf vind het ook heel goed dat ze er zijn!
volgens mij ging de frustratie ook meer uit naar het feit dat de beginnerswedstrijden nu meer publicitijd krijgen!
wat in mijn ogen helemaal niet zo slecht is want zo wordt de sport ook alleen maar gepromoot!
we moeten allemaal ergens beginnen en de echte sterkste mannen zullen vanzelf wel aan het licht komen!

word opeens erg licht hier in mn kamer hoe kan dat ??? :P:P
 
Elke vorm van publiciteit is inderdaad positief.
Bij elke sport die populairder wordt gaat het nivo automatisch vooruit.
Ik snap JP niet helemaal hij vind ons land geen krachtsportmentaliteit hebben nu komen er meer atleten en is het nog niet goed.
Aan de andere kant vind ik wat Fouad zegt wel wat hebben timbers mogen in mijn ogen best naar 90 per hand en deadlift minstens 180 op reps.
Zo wordt de drempel iets hoger of je wisselt zware en licht c wedstrijden af.
Voor sommige atleten lijkt het mij dat ze op een gegeven moment er tussen in vallen enerzijds heb je wedstrijden met 250 kg op hh en anderzijds 140 dat gat is gewoon te groot en kan alleen gedicht worden door een tussenstap.
 
jp heb jij echt gezegd dat nederland geen krachtsportmentaliteit heeft???

foei foei foei

ik denk dat de krachtsportmentaliteit juist heel hoog ligt in nederland!
er zijn er genoeg die het graag willen en ook proberen we zijn alleen met niet zo veel mensjes in ons land dus zullen er ook niet zo veel boven komen!

ook vereist de krachtsport een enorme wilskracht en doorzettingsvermogen omdat je nu eenmaal met een heleboel tegenslagen te maken kan krijgen met echt krachttrainen en er zijn er maar weinig die dit echt hebben en ook doorzetten!

wat betreft het niveau van de beginnerswedstrijden zouden die idd wat zwaarder mogen in mijn ogen de meeste beginnen meer op uithoudingsvermogen wedstrijden te lijken en het moet natuurlijk wel sterkste man blijven en niet meeste conditie man!klinkt ook niet echt lekker lol.

maar zoals met alles hoge bomen vangen veel wind!!!

zoveel vraag naar beginnerswedstrijden en zoveel jongens die daar graag aan mee doen om in contact te komen met de sport en wedstrijd ervaring op te doen.
zijn ze er en word er veel aan gedaan om aan deze wens tegemoet te komen word er eigenlijk alleen maar geklaagd erover!
zo gaat het nou eenmaal!
als voorbeeld toch nog ff jarno (jaja) de jongen word alleen maar sterker en wint meer wedstrijden en er zullen zeker een hoop fans bijkomen maar er komt natuurlijk altijd meer kritiek op je af!

maar ach negatieve aandacht is ook aandacht!

gewoon lekker doorgaan met de wedstrijden en als de jongens zich sterk genoeg achten zullen ze zeker wel aan zwaardere wedstrijden meegaan doen want waarom met sterkste man beginnen als je niet de ambitie hebt om ooit de sterkste man van nderland te worden???

laten we maar lekker zo veel mogelijk goeie wedstrijden organiseren en draaien en zorgen dat de sterkste man sport een nationale helden sport word!
 
Die uitspraak was wel in een context met rusland btw:D
 
Back
Naar boven