MuscleMeat

Cable chest press

Bezoekers in dit topic

Sam094

Novice
Lid geworden
23 apr 2019
Berichten
22
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
58kg
Vetpercentage
15%
ja, daar ben ik weer,

Ik begrijp nu dat ik een press oefening moet gebruiken voor mijn chest. En ik vond dat de cable chest press, zittend zoals een normale bench press voor mij vele male beter is. Dus mijn vraag is nu of dit een REDELIJKE vervanger is voor de bench press om een press oefening te hebben naast alle fly oefeningen die ik doe.
 
Ik zit atm namelijk een beetje te googelen een veel mensen stelde deze vraag maar kon niet echt een concreet antwoord vinden
 
Ja, ik hoor overal dat je met flyes alleen niet heel ver gaat komen
 
Welke variant denken jullie trouwens dat het beste is, staand zittend of liggend?
 
Ja, ik hoor overal dat je met flyes alleen niet heel ver gaat komen

Als het om de borst gaat ben je prima af met flye bewegingen! Sterker nog als je een schouder /triceps bankdrukker ben zijn wat borst ontwikkeling betreft flyes zelfs de beste keus! Je moet ze alleen wel doen als massaopbouwoefening en niet als pomp oefening.

Cable chest press benaderd trouwens meer een cable flye dan een barbellpres.
 
Ja dat snap ik, maar het blijft wel een press oefening en geen fly toch. En dat is denk ik wel goed om te hebben naast fly oefeningen denk je niet?
 
En ik ben trouwens inderdaad een shouder drukker vandaar
 
Probeer het in het grotere geheel te zien, wat zijn je algemene doelen en wat wil je op wat kortere termijn behalen (wel realistisch natuurlijk).
 
Gewoon spiermassa, met deze oefeningen dus echt chest isoleren
 
Gewoon spiermassa, met deze oefeningen dus echt chest isoleren

Iedere press is een compoundbeweging. Chest isoleren doe je dus juist niet met een press.
 
De flyes bedoel ik dan want die cable press doe ik nog niet
 
Probeer gewoon verschillende oefeningen uit en kijk welke het beste aanvoelen en probeer daar progressie op te maken. Heb je ook al eens decline/flat DB geprobeerd?
 
relax kerel ,het blijft een hobby ,doe wat je leuk vind
 
Back
Naar boven