Fitness Seller

cable crossover ,doorstrekken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat een verschrikkelijk slechte uitvoering zeg! Je mag je armen niet strekken, dat youtube filmpje dat je eerder poste is de juiste uitveoring

armen heel lichtjes buigen was mij altijd gezegt, de uitvoering zoals het filmje hierboven is eerder gewoon voor veel gewicht te nemen, maar is volgens mij niet helemaal de juiste uitvoering.
 
als je verder doorgaat leg je meer de nadruk op de binnenkant van de borstspier. De binnenkant van de borstspier krijgt vooral op einde van de beweging nadruk. Daarom dat een cable fly beter is voor binnenkant borst dan gewone fly omdat bij gewone fly op het einde van de beweging de zwaartekracht door steunpunt (schouder) loopt waardoor borstspier eigelijk niet meer moet werken... bij cable fly lopen de cables schuin waardoor er nog steeds spanning aanwezig is en binnenkant borst geprikkeld wordt...
 
OMG :roflol:
Zoek functie: binnenkant borst
 
als je verder doorgaat leg je meer de nadruk op de binnenkant van de borstspier. De binnenkant van de borstspier krijgt vooral op einde van de beweging nadruk. Daarom dat een cable fly beter is voor binnenkant borst dan gewone fly omdat bij gewone fly op het einde van de beweging de zwaartekracht door steunpunt (schouder) loopt waardoor borstspier eigelijk niet meer moet werken... bij cable fly lopen de cables schuin waardoor er nog steeds spanning aanwezig is en binnenkant borst geprikkeld wordt...

Mooi uitgelegd dat wel, maar er klopt helemaal niets van.
 
Laatst bewerkt:
Is 3XL al gesignaleerd? :D
 
kan iemand het GOED onderbouwen misschien? :(
 
Wel snel negatieve reacties moet ik zeggen... Ik kan het niet echt onderbouwen... dat is een feit maar blijf er wel in geloven... Ik zou zeggen probeer en voel... doe eens 5x8 herhalingen met hoog gewicht en voel de dag erna waar je stijf bent... normaal gezien moet dit dan binnenkant borst zijn...
misschien is het wel omdat op het einde van de beweging de borstspier al maximaal is verkort waardoor er meer van de spierpeesovergang wordt gevraagd dan in het begin van de beweging en dat deze ook iets meer groeit...
 
Wel snel negatieve reacties moet ik zeggen... Ik kan het niet echt onderbouwen... dat is een feit maar blijf er wel in geloven... Ik zou zeggen probeer en voel... doe eens 5x8 herhalingen met hoog gewicht en voel de dag erna waar je stijf bent... normaal gezien moet dit dan binnenkant borst zijn...
misschien is het wel omdat op het einde van de beweging de borstspier al maximaal is verkort waardoor er meer van de spierpeesovergang wordt gevraagd dan in het begin van de beweging en dat deze ook iets meer groeit...
als je het niet kan onderbouwen is het bullshit.
Dus waarom praat jij bullshit?
 
Laatst bewerkt:
Wel snel negatieve reacties moet ik zeggen... Ik kan het niet echt onderbouwen... dat is een feit maar blijf er wel in geloven... Ik zou zeggen probeer en voel... doe eens 5x8 herhalingen met hoog gewicht en voel de dag erna waar je stijf bent... normaal gezien moet dit dan binnenkant borst zijn...
misschien is het wel omdat op het einde van de beweging de borstspier al maximaal is verkort waardoor er meer van de spierpeesovergang wordt gevraagd dan in het begin van de beweging en dat deze ook iets meer groeit...

Je hangt er zeker bij net zoals die kerel "eigen kracht" :roflol: , lower weight, straight back, chest out ;) . En je moet vooral de bovenkant van je borst voelen als je het goed doet, flink knijpen met je borst :eyebrow: .
 
Wel snel negatieve reacties moet ik zeggen... Ik kan het niet echt onderbouwen... dat is een feit maar blijf er wel in geloven... Ik zou zeggen probeer en voel... doe eens 5x8 herhalingen met hoog gewicht en voel de dag erna waar je stijf bent... normaal gezien moet dit dan binnenkant borst zijn...
misschien is het wel omdat op het einde van de beweging de borstspier al maximaal is verkort waardoor er meer van de spierpeesovergang wordt gevraagd dan in het begin van de beweging en dat deze ook iets meer groeit...

Nee, nee en nog eens nee. Er is geen binnenkant borst, je borstspier is 1 grote spier, die werkt als een elastiekje. Een elastiekje kan je uittrekken, maar je kan niet één bepaald deel van het elastiekje uittrekken (door een press- of fly-beweging), dus daarom kan je nooit nadruk leggen op de binnenkant van je borst.

Hier nog een tekening:
pectoralis.jpg

Als je nou logisch begint te redeneren en je hebt wat gevoel voor mechanica en bewegingsleer snap je dat je nooit nadruk op de binnenkant kan leggen.
 
Laatst bewerkt:
doe eens 5x8 herhalingen met hoog gewicht en voel de dag erna waar je stijf bent... normaal gezien moet dit dan binnenkant borst zijn...

Ja "binnenkant borst" omdat hier een pees aanhecht.....
 
Cable fly's zijn toch gewoon op een bankje met 2 low pully's?

ja dat doe ik ook...
ik snap die deze post ook al niet:
Volgens mij is er een verschil tussen cable cross-overs en cable flyes. Bij de cross-overs strek je je armen over elkaar heen, je kruist ze dus (cross-over) en bij flyes doe je ze zoals in het filmpje hierboven. Ik zou zeggen, doe wat jouw borstspieren het beste aanspreekt, of varieer gewoon tussen die 2. Ik vind het allebei trouwens heerlijke oefeningen.
 
Kruisen betekend gewoon een grotere bewegingsuitslag, alleen zie ik vak dat mensen die de armen kruisen deze erg gebogen houden waardoor de uitslag eigenlijk gelijk word aan niet kruisen met minder gebogen armen. Eigenlijk moet je dus nit kijken naar wat je onderarmen doen, maar wat er met je bovenarmen gebeurd.

Zelf vind ik trouwens (als je wilt kruisen) arm voor arm een betere oplossing omdat je dan ook niet het probleem krijg dat welke arm boven welke onder en wel/niet afwissellen hiervan.

En binnenkant borst ? ? ? genruik de zoekfunctie hier, het is al .............. keer aan bod geweest met steeds dezelfde antwoorden. Als je er nu nog in geloofd, so be it.
 
zo dit topic ook weer opgelost. mschien kunnen we gewoon topics alleen door 3xl laten beantwoorden dat scheelt een hoop bladerwerk.
 
Back
Naar boven