AndroidHealthClinic

Cable crossover (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ruben1994

Cool Novice
Lid geworden
28 apr 2012
Berichten
98
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
70kg
Hee,

Ik doe sinds pas cable crossover in m'n schema. Nu deed ik steeds vanuit de positie dat mijn armen een klein stukje achter mijn rug hangen naar voor bewegen, alleen dan deed ik m'n armen voor mijn lichaam ook langs elkaar zegmaar. Maar nu zie ik op een aantal sites, dat de armen alleen naar voor gaan en verder strekken, maar de armen niet langs elkaar gaan zegmaar. Dus dat alleen je handen elkaar een klein beetje helemaal vooraan aanraken.

Maar doe ik nu de juiste oefening of is de oefening op die andere sites de juiste?

Wil het gebruiken als borstoefening. Geen idee of je het ook voor andere spieren zou kunnen gebruiken.

Ruben,
 
Zelf trek ik mijn armen ook over elkaar, eerst rechts boven dan links. Dit is niet nodig de beweging kan beter kort gemaakt worden dus de armen alleen strekken en niet langs elkaar heen te schuiven.
 
Het gaat om maximale contractie en stretch (dus volledige range of motion). Als je dat voelt door je vuisten tegen elkaar te laten komen, of juist kruist (cross-over, duh) verschilt per persoon en wat het beste werkt voor diegene. Dus gewoon een kwestie van een tijdje uitproberen en kijken wat het beste werkt voor jou. In ieder geval altijd schouders naar achteren en borst vooruit uitvoeren, dus niet met bolle rug.
 
borst spieren goed aanspannen en knallen maar :D
 
Oke, bedankt. Kon mijn variant namelijk nergens op internet vinden, dus dacht dat de mijne dan wel verkeerd zou zijn. Ga beide dan maar eens proberen, en kijken welke ik beter voel.

Topic kan eventueel dicht.
 
Doe wat je het prettigst vind, maar als je persee een zo groot mogelijke ROM zoekt denk dan ook eens aan de 1 arm variant!
 
De 1 arm variant? XD

---------- Post toegevoegd 13 August 2013 om 18:41 ----------

Bedoel je dan deze? Uiteindelijk zit er dan toch niet zoveel verschil in? Je andere hand komt er later toch ook weer bij.
 
Gewoon arm voor arm, links ...reps => rechts ...reps => links => rechts => enz en dan niet zoals op je link stoppen bij je kruis, maar zo ver mogelijk doorhalen.
 
Back
Naar boven