AndroidHealthClinic

cable crossover (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
is dit nou een massa oefening of niet. Ik voer hem vaak op verschillende manieren uit (met uitstoten, lage of hoge pulley, leunend tegen een schuin bankie) en ik voel wel dat ik de borst goed aanpaken krijg er een goede pomp van maar is dit wel een massaoefening?
 
de meeste oefeningen wel. hangt van de snelheid en reps af

Voordeel van deze is dat je de hele beweging van je borstspier pakt
 
kan massa zijn maar ook definitie
 
Als je genoeg gewicht gebruikt zodat je tussen de 5 en 10 reps faalt is het gewoon een massa oefening! Zelfs een hele goeie doordat je een grote bewegingsuitslag heb.

Voor mijn gevoel zijn alle oefeningen trouwens massa oefeningen, als je ze maar zwaar genoeg doet.

Definitie heeft voor mij meer te maken met dieet
 
Originally posted by 3XL
Als je genoeg gewicht gebruikt zodat je tussen de 5 en 10 reps faalt is het gewoon een massa oefening! Zelfs een hele goeie doordat je een grote bewegingsuitslag heb.

Voor mijn gevoel zijn alle oefeningen trouwens massa oefeningen, als je ze maar zwaar genoeg doet.

Definitie heeft voor mij meer te maken met dieet

Klopt als een bussie!!!:D
 
Schuin tegen een bankje cable cross over ? nooit geprobeerd lijkt me ook 10 keer niks. Bevalt dat jouw ?

Groet Smalluser :thumb:
 
ik vond het vergeleken met de staande variant ook niet veel. het voelde een beetje onwennig. Maar het voordeel wat erin zit is dat je niet kan smokkelen met de rest van je lichaam, maar ik heb hem al enige tijd geleden gedaan en zit erover te denken om hem binnenkort weer een keer te gaan gebruiken. En als die dan weer niet bevalt dan was dat (voorlopig) weer de laatste keer totdat ik er net zoals nu over denk.
ik geef zelf de voorkeur aan de uitstootvariant met hoge pulley en de lage pulley waarbij ik mijn armen als het ware in een v-vorm omhoogschep (die naar ik aanneem voor de moeilijk te bereiken binnenste zijde bovenkant borst is)
 
Laatst bewerkt:
Zo dan..allemaal varianten! Ik zelf doe altijd de bovenste kabels en dan naar mn bovenbenen trekken zeg maar en weer zo ver als het kan terug naar boven laten gaan, wat zijn de andere varianten en welke vinden jullie het prettigst/werkt het best?

TnQ
 
mijn voorkeur gaat uit naar de rechtstaande crossover.
 
Je kan hem ook nog achter je lichaam (bij je bil) samen laten komen ipv voor je lichaam.
Is ook een leuke variant en voelt wel lekker aan
 
Aha oke dan, zal ik volgende keer proberen? Nog meer leuke varianten BOS?
 
Ja hoor, je kunt je handen op verschillende manieren naar binnen brengen: pinken naar elkaar, vuisten naar elkaar duimen naar elkaar, voor elkaar langs kruisen, meer voorover gebogen staan (net zoals Markus Rul zijn cable crossovers en zijn most muscular poses uitvoert) etc etc

Gewoon zelf dingen proberen en kijken hoe het aanvoelt.
Wat je in de tijdschriften/boeken leest zijn niet de enige die er bestaan. Zelf aan de slag gaan en experimetneren is eigenlijk leuker. (Je ziet ineens iedereen in de sportschool "jouw" oefening doen)
 
En vergeet niet dat je de cross-over ook kan gebruiken voor biceps, triceps, schouders en rug
 
Back
Naar boven