AndroidHealthClinic

Cable Fly's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

-Ma3stro-

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
2.370
Waardering
11
Vandaag voor het eerst eens incline cable fly's gedaan, en ik moet zeggen et smaakte naar meer :) Heb et dus niet over crossovers. De oefening voelde ik veel beter branden in men borst dan met dumbbell fly's. Maar ik vroeg me af waarom ik vrijwel nooit iemand die oefening zie doen, zie ze ook bijna nooit in de schema's hier staan.
 
ik prefereer dumbbells, volgens pak je dan ook meer stabilisatorspieren
 
ja ik geef ook me voorkeur aan de dumbbells uit
 
Originally posted by -Ma3stro-
Vandaag voor het eerst eens incline cable fly's gedaan, en ik moet zeggen et smaakte naar meer :) Heb et dus niet over crossovers. De oefening voelde ik veel beter branden in men borst dan met dumbbell fly's. Maar ik vroeg me af waarom ik vrijwel nooit iemand die oefening zie doen, zie ze ook bijna nooit in de schema's hier staan.

Ach, daar is geen reden voor hoor.. Misschien zoals manmountain zegt, je belast minder.. Maar weet je, afwisseling is het beste hoor.. Als je eens zin hebt in cables moet je gewoon voor de cables gaan. "a strong mind in a strong body"..

Persoonlijk vind ik het een lekkere oefening, heb ze ook laatst voor het eerst geprobeerd. KAn je niet lekker zwaar mee, maar daar dient deze oefening dan ook niet voor. Het schijnt meer een oefening te zijn voor het uitzetten van de borst, begrijp me niet verkeerd, het is ook een fijne massa oefening hoor, maar het is niet de massa-oef bij uitstek natuurlijk..

Klein vraagje; weet er iemand soms waarom cabeloefeningen in de volksmond geen massaoef zijn? Is dat omdat je minder spieren belast omdat je het gewicht niet in evenwicht moet houden? Of is daar een andere reden voor?
 
ik heb een beetje et gevoel dat ik em beter voel omdat de kracht uit een andere hoek komt...
 
Ik geef de voorkeur aan dumbbells, soms als ik mij schema
doorelkaar gooi doe ik wel eens incline cable fly's .
 
Ik gebruik ze afwisselend, variatie is altijd goed, dus soms dumbbells en soms cable :)
 
Originally posted by -Ma3stro-
zie ze ook bijna nooit in de schema's hier staan.

Komt mischien ook omdat veel sportscholen niet de beschikking hebben over een low cross-over.

Vind het persoonlijk een hele fijne oefening die ik ook regelmatig doe. Laat je niet aanpraten dat het een pomp oefening oid is. Als je genoeg gewicht gebruikt dan is het gewoon een massa bouwer!
Persoonlijk vind ik'm zelfs beter als de gewone flye omdat je over de volledige rom belast ben en niet zoals bij de gewone flye allen als de dumbbells onder zijn.

Probeer ze trouwens ook eens met een decline- of een plaate bank.
 
heeft het nut om ze om en om te trainen, dus de ene keer dumbbell fly's en de week erna cable flyes, etc?
 
ZIjn echt lekker! De rede waarom ik ze niet vaak doe is omdat de cables bijna altijd bezet zijn (en als ik daar op ga wachten is een goede voortzetting van mijn training niet mogelijk) en omdat ik dan altijd een bankje naar de cables moet gaan slepen.

Idd een veel volledigere ROM dan bij dumbbell fly's
 
Re: Re: Cable Fly's

Originally posted by 3XL


Vind het persoonlijk een hele fijne oefening die ik ook regelmatig doe. Laat je niet aanpraten dat het een pomp oefening oid is. Als je genoeg gewicht gebruikt dan is het gewoon een massa bouwer!
Persoonlijk vind ik'm zelfs beter als de gewone flye omdat je over de volledige rom belast ben en niet zoals bij de gewone flye allen als de dumbbells onder zijn.

Probeer ze trouwens ook eens met een decline- of een plaate bank.

tnx dat wou ik horen :)
 
Doe hem soms, vind dumbbells toch lekkerder maar variatie kan geen kwaad.
Als we hem doen doen we de laatste set negatief, lekker zwaar en dan trekt me maat me armen omhoog en laat ik ze zo langzaam mogenlijk zakken.
Heb het idee dat ik dan in de fik sta :)
 
Back
Naar boven