AndroidHealthClinic

Cable's DC training LOG (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cables

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 jul 2005
Berichten
2.534
Waardering
3
Ik begin vanaf deze week met DC training om te kijken wat het precies inhoudt. Ik zit eigenlijk nog in mijn nakuur dus het is even afwachten of ik wel wat ga gainen maar ik voel me qua testosterone eigenlijk wel hersteld (deze week testen).

Mijn stats:
BenchPress 8x80kg, 1x 100kg
Deadlift 8x160kg, 4x 170kg
Squat geen idee want we hebben geen squatrek.

Ik ben ongeveer 2 meter lang,
weeg 102 a 103kilo
met een vet% van rond de 15% schat ik zo

Dit waren de eerste 4 weken, nieuwe schema in de maak.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit waren de tweede 4 weken (+de laatse 2 weken van mijn eerste schema)
[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
veel succes

ik vond het redelijk wennen best wel zwaar ook je moet je gewicht erg naar beneden bijstellen.
 
veel succes

ik vond het redelijk wennen best wel zwaar ook je moet je gewicht erg naar beneden bijstellen.

Omdat de negatieve fase zo langzaam is bedoel je ?
 
Suc6. Ik zal het zeker gaan volgen !!
 
Jezus wat is dit zwaar op je hart zeg ! ik denk dat ik volgende keer tussen de oefeningen door wat meer pauzeer want ik moest bijna nekken haha. Toen ik mijn triceps aan het stretchen was had ik echt het gevoel dat ik bijna ging kokhalsen. HARDCORE shit ! haha
Vooral de deadlift op het einde was heel erg doorbijten, ik kreeg 160 kilo niet eens opgetild en heb toen heel ff zitten chillen en concentreren en toen in alle gefliptheid 8x 160kilo er uit gekregen, kon misschien wel 1je meer maar toen gaf ik helaas op.

Dit was hem voor vandaag :
Dumbbell Press 32kg reps 7-4-2 (13)
Dumbbell Shoulder Press 14kg reps 6-4-2 (12)
Triceps Pushdown 63kg reps 11-6-4 (21)
Lat puldown 82kg reps 7-3-2 (12)
Deadlift 160kg reps (8)

Ik vond die extreme stretches wel lastig, ik heb borst wel goed kunnen stretchen geloof ik want ik kon het op een gegeven moment niet meer houden, maar andere spiergroepen had ik gerust een paar minuten kunnen stretchen geloof ik.
 
succes met je log - hoe is je opbouw naar deze sets eigenlijk
 
succes met je log - hoe is je opbouw naar deze sets eigenlijk

Ligt er aan welke oefening ik doe, met deadlift is het 10x100, 5x 130 en toen deed ik mijn setje maar met latpulldown deed ik 20x50 ofzo en deed daarna gelijk een setje. Met bankdrukken/dumbbell drukken doe ik eerst altijd wat tricep pushdown omdat mijn linker elleboog een gevoelig punt is en daarna paar setjes met de oefening zelf opbouwen.
 
oke je doet dus een warming-upje voor elke spiergroep en dan ga je gelijk zo zwaar mogelijk - pittig man
 
ga je logje volgen!

jammer van geen squatrek in je gym doe je deze oefening niet dan?
grtz
 
ga hem ook volgen maat, succes!
 
ga je logje volgen!

jammer van geen squatrek in je gym doe je deze oefening niet dan?
grtz

Ja gewoon in een smith machine, leg press etc.
Maar ik ga binnenkort ergens kickboxen en daar was volgens mij wel een losse squat dus dan doe ik die gewoon daar.
 
Haha, nice log dude, ga hem volgen. En niet stiekem meer rusten tussen de sets, dat is juist de kracht van DC. Wil je nog even wat vragen, voor alle high volume gasten hier:

Heb je na zo'n lekker intens rest-paused setje nog zin om er nog zo'n een te doen:D?
 
Haha, nice log dude, ga hem volgen. En niet stiekem meer rusten tussen de sets, dat is juist de kracht van DC. Wil je nog even wat vragen, voor alle high volume gasten hier:

Heb je na zo'n lekker intens rest-paused setje nog zin om er nog zo'n een te doen:D?

Ik rust maar 10 seconden tussen die RP setjes hoor ;)
Moest alleen even bijkomen voordat ik mijn setje deadliften kon beginnen.

Ik had trouwens wel zoiets van "ey ik zou best nog wat dingen kunnen doen" na zo'n RP setje dus ik denk dat ik niet langzaam genoeg die negatieve beweging deed. Zal er zo extra goed op letten dat dit heel langzaam gebeurd.

Wat was het nou ,6 a 8 seconden ofzo he ?
 
Ik rust maar 10 seconden tussen die RP setjes hoor ;)
Moest alleen even bijkomen voordat ik mijn setje deadliften kon beginnen.

Ik had trouwens wel zoiets van "ey ik zou best nog wat dingen kunnen doen" na zo'n RP setje dus ik denk dat ik niet langzaam genoeg die negatieve beweging deed. Zal er zo extra goed op letten dat dit heel langzaam gebeurd.

Wat was het nou ,6 a 8 seconden ofzo he ?

Nee, geen seconden tellen gewoon een goed gecontroleerde negatieve beweging (focussen)
 
Succes trouwens, ik heb het zelf ook een paar keer gedaan, maar wegens omstandigheden telkens weer af moeten breken jammer genoeg.
 
Training voor vandaag:
EZ bar curls 30kg reps 11-6-4 (21)
Reversed EZ bar curls 30kg reps (10)
calve raises in smith 80kg reps (12)
Squat in smith 110kg reps (9) ww 60kg
Leg curls 54kg reps 13-6-4 (23)

Ik weet niet precies hoeveel een ez stang weegt maar ik gok 10 kilo, ik zit al over de 20 reps heen dus volgende keer doe ik er wel effe 2,5 aan beide kanten bij. Ik vond het vrij lastig die stretch te voelen met kuiten trainen in het smith rek maar ik heb ze daarna gewoon een extreme stretch gegeven als extra'tje.

Mijn benen zijn ook helemaal op van die 2 setjes squat, komt dat ook door de extreme stretch van daarna ?

Ik had in eerste instantie de intentie om goodmornings te gaan omdat deze mij wel leuk leek. Ik had hem alleen nog nooit gedaan en ik vind het bij nader inzien echt een KLOTE oefening. Ik kan ten eerste niet genoeg gewicht omhoog tillen en in mijn nek leggen zodat ik hem kan doen en ten tweede voelt ie gewoon niet zo lekker aan. Ik heb dus alvast leg curls gedaan en moet nu een nieuwe oefening bedenken voor volgende week.
Misschien dat ik wat cable curls kan doen, moet ik alleen even kijken of we iets hebben waar ik mn voeten aan vast kan maken.
 
Lekkere training. Opbouw fase ?
 
Lekkere training. Opbouw fase ?

Hoe ik opbouw ? Ligt er aan wat op dat moment goed voelt. Kort gezegd doe ik met kleine oefeningen 2 a 3 setjes opbouwen en met grote oefeningen 4 a 5 setjes opbouwen.
En ik doe altijd 5 minuten crosstrainer van tevoren zodat alles goed warm is.
 
Ik bedoel dat je nu lichter begint dan je gewend bent.
En dan naar je max toe werken qwa gewicht door de weken heen
 
Back
Naar boven