XXL Nutrition

Cacao (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jecoma

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 nov 2011
Berichten
170
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
105kg
Vetpercentage
16%
Hey gaste

Ik drink in dit schema altijd 2 shakes per dag

Ontbijt 60g Havermout
250g Kwark
500ml Melk

20u 500ml Melk
500g Kwark



Om dit wat smakelijk te maken doe ik meestal een stuk fruit door de blender erbij met wat zuiver-CACAO poeder. Kheb lang gezocht maar vind hier echt niks over qua voedingswaarde ofzo. Ik gok dat ik in elke shake 30g Cacao poeder doe.

Voordelen?
Nadelen?

Miss een ideetje voor de anderen als het positief is?
 
Gebruik het nu ook al enkele weken.
Schijnt voor veel dingen goed te zijn en rijk aan veel mineralen enz enz.
Gebruik Blooker.

---------- Post toegevoegd Fri 23 Dec 2011 om 21:07 ----------

Even gekopieerd uit een ander topic.

Cacao, het voedsel van de goden!
Toen de conquistador Cortez terugkeerde naar Spanje in 1528 bracht hij de cacaoboon met zich mee naar Europa. Over cacao drank zei hij het volgende ‘Een goddelijke drank die de weerstand opbouwt en vecht tegen vermoeidheid’.

Boordevol Anti-oxidanten!
Cacao bevat de hoogste concentratie anti-oxidanten van alle voedingsmiddelen in de wereld. Qua gewicht bevat cacao meer anti-oxidanten dan rode wijn, Acai, granaatappel, en Goji bessen bij elkaar opgeteld.

Magnesium, het anti-stress mineraal.
Cacao is de nummer 1 leverancier van magnesium. Magnesium word ook wel het anti-stress mineraal genoemd. Het ondersteunt hart en bloedvaten, het verhoogt de weerstand tegen stress, depressies, spanningen en gaat geestelijke vermoeidheid tegen. Magnesium versterkt bovendien het geheugen en het concentratie vermogen. Verder speelt Magnesium een rol bij het vrijmaken van energie uit voeding en het goed functioneren van het zenuwstelsel en de spieren.

Het gemiddelde Westerse dieet is door raffineren en bemesten niet erg rijk aan magnesium, en daarnaast zijn onze opvattingen over dieet, gezondheid en supplementen niet bevorderlijk voor de inname van onze dagelijkse benodigde hoeveelheden magnesium. Klachten als hoofdpijn, migraine, depressie en stress kunnen dus regelmatig veroorzaakt zijn door een tekort aan magnesium.

Zeer goed voor het bloed.
Cacao bevat koper en grote hoeveelheden ijzer. 10 gram cacao levert al voldoende ijzer om aan uw dagelijkse aanbevolen hoeveelheid te voldoen. Ook bevat cacao Chroom, dit mineraal helpt bij het balanceren van de bloedsuikerspiegel en onderdrukt het hongergevoel. Deze mineralen zijn essentieel voor gezond bloed.

Cacao zorgt ervoor dat je je goed voelt!
PEA ( Fenylethylamine) - Ons lichaam produceert PEA wanneer we verliefd zijn. Cacao is het enige voedsel op aarde die deze hoeveelheden PEA bezit. Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom chocola gelinkt wordt aan verliefdheid.

Anandamine - Dit is een endorfine die wordt aangemaakt nadat we gesport hebben. Het wordt ook wel het ‘bliss-element’ genoemd. Cacao bevat ‘enzyme inhibitoren’ die de afbraak van van anandamine tegengaan. Dit betekent dus dat door het eten van cacao je je niet alleen goed gaat voelen, maar dat je je ook nog eens langer goed gaat voelen!

Tryptofaan - Dit aminozuur waar Cacao rijk aan is speelt een cruciale rol in de productie van Serotonine.

Serotonine - Cacao is rijk aan Serotonine. Serotonine is de primaire neurotransmitter in het menselijk lichaam en werkt als een schild tegen stress. Mensen met hoge levels serotonine zijn doorgaans de positieve mensen die zich altijd goed voelen!

En verder?
Zink - Cacao is ook een goede bron van zink. Zink speelt een belangrijke rol bij het imuunsysteem, de lever en de huid.Vitamine C - Verder bevat 30 gram cacao 21% van de dagelijks benodigde hoeveelheid vitamine C.
Vezels - de vezels in cacao zijn perfect voor het menselijk spijsverteringssysteem
 
raar dat voedingswaarde niet op de verpakking staat ...?
Ik heb cacao van "Van Houten", dit is voedingswaarde per 100g:
330kc e:23,5 k:45 v:21
 
De algemene voedingswaarde staan inderdaad vast wel ergens op het net en die zijn gewoon hetzelfde mits het geen gezoete cacao is...
 
30 gram ?

Dam, ik doe 2 theelepels op een halve liter melk.
 
Ow my mistake 3g ;) komt ook overeen met ongeveer 2theelepels

Daar ik in het BelgenLand vertoef gebruik ik Dark Cacao van Kwata 100% puur en er staan NERGENS voedingswaardes op.

But yeah ik blijf dus gewoon mijn shakies lekker maken :D
 
ik neem zo'n 5 gram in mijn shakes (4 per dag) en 2/3 uur voor de training zo'n 10 gram puur met water, nog steeds een superpomp
 
Back
Naar boven