Fitness Seller

cafeine en creatine

Bezoekers in dit topic

power

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Cafeine en creatine gaan niet samen, maar geldt dat over de hele dag? Ik drink nl. graag energiedrankje (met cafeine) voor mijn training, doe ik dat beter niet wanneer ik creatine neem?

Hoelaat neem je je creatine? SOchtends? Voor trainen Na trainen?

Waarom gaan die 2 niet samen?

cafeine blokeerd de opname van creatine. Voor zover ik weet

Het blijft maar terugkomen dat onzinverhaal

Nee, cafeine beinvloed niet de opname van creatine. Cafeine drijft vocht af terwijl 1 van de effecten van creatine juist het voluminseren van de cel is.

Oplossing DRINK MEER WATER

ff wat s&p uit een oudere post:

"Waarom houd iedereen toch vast aan de Belgische onzin onderzoek uit 1996 dat creatine niet met cafeine genomen moet worden

Later onderzoek heeft uitgewezen dat het niets uitmaakt

Vanakoski J, Kosunen V, Meririnne E, et al: Creatine and caffeine in anaerobic and aerobic exercise: effects on physical performance and pharmacokinetic considerations. Int J Clin Pharmacol Ther 1998;36(5):258-262

En ook in het onderzoek uit 1996 kwam naar voren dat de enige nadelige werking het vochtafdrijvende effect van de cafeine was. Maw als je je creatine met koffie neemt moet je extra water erbij nemen"

http://www.virtualmuscle.com/creatine_and_caffeine.htm
http://www.pponline.co.uk/encyc/0109.htm

Het onderzoek waaruit wees dat caffeine de werking van creatine zou verminderen is ook gedaan met een hoeveelheid caffeine die gelijk staat aan 7 koppen koffie.

heb vanmorgen een product genomen waar creatine monohydraat inzit en vlak dr na een cola'tje zero begin nu te zweten als een gek

hehe schrok me de pleuris net ff tukkie gedaan nu weer helemaal fris

Ben zelf met koffie gestop toen met creatine begon nu dat ik het effect heb gezien na 2weken ben ik weer begonnen ik drink 4-8 bakkies koffie per week verdeeld in 2 a 4 nu na weer 3 weken ken niet zeggen dat die (kleine) boost van creatine weg is.
Maar goed dit is ook test van niks maar dacht meld het toch ff

Ik drink dagelijks red bull, en wanneer ik aan de crea begin merk ik dit wel degelijk. Met name pomp in m'n onderarm.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven