XXL Nutrition

Cafeïne gewenning

Bezoekers in dit topic

P2012

Cool Novice
Lid geworden
11 jan 2016
Berichten
89
Waardering
5
Vroeger nam ik max. 1 maal per week een hoge dosis cafeïne als trainingsbooster. Afgelopen twee weken ben ik alleen weer meer cafeïne gaan nemen en ik merk nu dat het effect zo goed als verdwenen is (capsules, pre workout, koffie e.d. heeft amper effect bij hoge dosis). Nu wil ik mijn tolerantie weer terugbrengen, maar iemand enige idee hoe? Is een paar dagen geen cafeïne al genoeg? Of echt een paar weken geen cafeïne(dus ook geen cola zero, cacao, thee…)
 
Gewoon stoppen met caffeine. Je kunt rhodiola rosea pakken om withdrawal symptoms te verminderen.
 
ik ben nu ruim 1 1/2 jaar afgekickt van alle vormen van caffeine ,geen druppel koffie (ik zat aan 10 koppen per dag) of pilletje meer,

1e half jaar was zwaar kut , lusteloos , moeilijke stoelgang , zo sloom als een slak,

daarna meer energie als nooit tevoren ,niet meer dat opgejaagde gevoel en nervositeit enz.

heeft me eigenlijk meer opgeleverd als stoppen met roken
 
Het is niet dat ik verslaafd ben of iets, maar vind het gewoon prettig om af en toe te gebruiken als booster voor een zware training, maar dan moet het wel effect hebben...
 
Bij mij werkte een weekje cafeïne mijden prima om weer gevoelig te worden, en daarna gewoon niet gelijk weer te hoge dosissen nemen.
 
Even een periode helemaal geen caffeine gebruiken is het verstandigst. Maar waarschijnlijk merk je al verschil na 1 of 2 weken geen caf gebruikt te hebben.

Zelf hou ik wel van een blikje energy drank of een bakje koffie dus caffeine doet voor mij ook niet zo veel meer voor het trainen. Gelukkig zijn er nog genoeg andere vergelijkbare milde stimulanten, die toch weer net even iets anders werken. Ik wissel de verschillende stimulanten continue als ik me eigen pre workout maak, zodat het eigenlijk altijd wel blijft werken.
 
ik nam voor mijn training standaard wat caffeine tabletjes. Dacht op een gegeven moment dat ik niet meer zonder zou kunnen trainen.
Uiteindelijk viel het allemaal wel mee toen ik er mee stopte, alleen de eerste paar weken beetje last van. Maar ja eerst had ik het ook nooit nodig. Nu helemaal met caffeine gestopt, dus ook geen koffie meer. Had een burnout en gelezen die aangeven dat koffie helemaal niet zo goed is icm stress:

http://www.adrenalfatiguecoach.com/caffeine-stress-adrenal-fatigue/
 
Back
Naar boven