Fitness Seller

Cafeïne-vrij leven | alternatieven (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Rusteloosheid/slapeloosheid zal voor velen niet onbekend zijn, maar ik word van een klein beetje cafeïne al duizelig en nerveus. Daarom vermijd ik cafeïne nu. Toch heb ik af en toe weleens behoefte aan een opkikker en motivatie boost.Tot nu toe goede ervaring met 2 supplementen:

Beta-alanine
Het supplement wordt vooral gebruikt voor groter uithoudingsvermogen, wat in krachtsport resulteert in een paar extra reps voor verzuring intreed. Een ander effect is dat 15min na inname je huid gaat tintelen. Dit kan voor sommigen vervelend zijn, ik vind die kriebels persoonlijk wel lekker voor het trainen. Wat ik verder ervaar is rust en focus. Ik ben van mezelf nogal gestressd, beta-alanine geeft me rust in mijn hoofd wat ik wel zo fijn vind voor het trainen. Het is ook nuttig bij afkick van benzo's en GHB. Klachten als hoge bloeddruk, snelle hartslag en paniek verdwijnen dan als sneeuw voor de zon. Heel bijzonder spul dit.

L-carnitine
Dit is voor mezelf toch wel een goede ontdekking. Ik krijg er 'frisse energie' van. Alsof de mist in je hoofd ineens wegtrekt. Gebruik het ook graag in de ochtend voor ik de deur uit ga naar mijn werk. Ik kan me voorstellen dat cafeïne hetzelfde voelt voor mensen die niet overgevoelig zijn voor cafeïne. Hartslag gaat een heel klein beetje omhoog en ik krijg motivatie voor de dingen die ik moet doen. Schijnt ook goed te zijn voor het geheugen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze supps en of jullie nog meer tips hebben.
 
Laatst bewerkt:
De enige keer dat ik beta-alanine gebruikte werd ik gelijk aangekeken alsof ik aan de acid zat. Kon niet van mn gezicht afblijven en werd helemaal gek van dat getintel. Werd ook srs aan me gevraagd wat ik gebruikt had omdat ik zo vreemd aan mn gezicht zat en schichtig om me heen keek.


apparently aangezien mensen nog dommer zijn dan het achterwerk van een varken en geen sarcasme snappen was pep niet het juiste antwoord...
 
De enige keer dat ik beta-alanine gebruikte werd ik gelijk aangekeken alsof ik aan de acid zat. Kon niet van mn gezicht afblijven en werd helemaal gek van dat getintel. Werd ook srs aan me gevraagd wat ik gebruikt had omdat ik zo vreemd aan mn gezicht zat en schichtig om me heen keek.


apparently aangezien mensen nog dommer zijn dan het achterwerk van een varken en geen sarcasme snappen was pep niet het juiste antwoord...

Pep is altijd het juiste antwoord.
 
Whut ? Echt ?

Heel bizar inderdaad, maar ja. Ik heb geprobeerd uit te zoeken hoe dit werkt. Wat specifiek bij afkick gebeurt van ghb is dat een overvloed aan glutamaat je hersen activiteit doet toenemen. Daarnaast zijn de gaba receptors afgebrand. Dit laatste is ook het gevolg van een benzo verslaving of alcohol misbruik. Gaba zorgt voor ontspanning van spieren (waaronder je hart) en is voor functies als slaap en rust heel belangrijk. Beta-alanine verhoogt de opname van GABA zonder je receptors af te branden waardoor je hart weer ontspant. Hoge bloeddruk en snelle hartslag kan natuurlijk nog andere oorzaken hebben. In dat geval zal beta-alanine minder effect hebben, maar dat sluit ik niet uit.

De enige keer dat ik beta-alanine gebruikte werd ik gelijk aangekeken alsof ik aan de acid zat. Kon niet van mn gezicht afblijven en werd helemaal gek van dat getintel. Werd ook srs aan me gevraagd wat ik gebruikt had omdat ik zo vreemd aan mn gezicht zat en schichtig om me heen keek.


apparently aangezien mensen nog dommer zijn dan het achterwerk van een varken en geen sarcasme snappen was pep niet het juiste antwoord...

Haha! Dat van je gezicht is wel herkenbaar. Daar vind ik de kriebels ook het minst prettig. Vind zelf 3-5gr meer dan zat. Met 10gr zijn die kriebels te erg en kan ook misselijkheid intreden.
 
Laatst bewerkt:
De enige keer dat ik beta-alanine gebruikte werd ik gelijk aangekeken alsof ik aan de acid zat. Kon niet van mn gezicht afblijven en werd helemaal gek van dat getintel. Werd ook srs aan me gevraagd wat ik gebruikt had omdat ik zo vreemd aan mn gezicht zat en schichtig om me heen keek.


apparently aangezien mensen nog dommer zijn dan het achterwerk van een varken en geen sarcasme snappen was pep niet het juiste antwoord...
De allereerste keer (en laatste, want durf het niet meer) dat ik beta alanine heb gebruikt was een hell... Pwo en caf hebben (bijna) geen effect op mij, dus dacht van BA ook wel huge dosis te kunne nemen. Nam zo'n 10-12g. Heb bijna staan huilen in de gym, zal het nooit meer vergeten.
 
Lmao zeg maar dag tegen je waardigheid
 
Heel bizar inderdaad, maar ja. Ik heb geprobeerd uit te zoeken hoe dit werkt. Wat specifiek bij afkick gebeurt van ghb is dat een overvloed aan glutamaat je hersen activiteit doet toenemen. Daarnaast zijn de gaba receptors afgebrand. Dit laatste is ook het gevolg van een benzo verslaving of alcohol misbruik. Gaba zorgt voor ontspanning van spieren (waaronder je hart) en is voor functies als slaap en rust heel belangrijk. Beta-alanine verhoogt de opname van GABA zonder je receptors af te branden waardoor je hart weer ontspant. Hoge bloeddruk en snelle hartslag kan natuurlijk nog andere oorzaken hebben. In dat geval zal beta-alanine minder effect hebben, maar dat sluit ik niet uit.



Haha! Dat van je gezicht is wel herkenbaar. Daar vind ik de kriebels ook het minst prettig. Vind zelf 3-5gr meer dan zat. Met 10gr zijn die kriebels te erg en kan ook misselijkheid intreden.

Als ik 2 gr ineens neem ben ik 30 minuten later gegarandeerd aan het kotsen :) Ik moet het opbouwen.
 
Ik ben een maand of twee geleden volledig gestopt met koffie/cafeïne, omdat ik vond dat ik er te veel afhankelijk van werd. Voel me sindsdien beter. Alertheid en energie is nu veel stabieler over de hele dag heen en heb geen enkele behoefte gehad naar alternatieve oppeppers. Wel drink ik nu decaf koffie, omdat ik anders de smaak van koffie te veel mis.
 
De allereerste keer (en laatste, want durf het niet meer) dat ik beta alanine heb gebruikt was een hell... Pwo en caf hebben (bijna) geen effect op mij, dus dacht van BA ook wel huge dosis te kunne nemen. Nam zo'n 10-12g. Heb bijna staan huilen in de gym, zal het nooit meer vergeten.

10-12 gram :roflol: dan kun je idd niet veer anders meer dan huilen..
 
12gram beta lijkt me wel iets teveel van het goede idd.. had bij assault al dat ik kriebels kreeg en dat was met 2 scoops dus zo uit mijn hoofd 4gr ba:')
 
Het beste wat mij in tijden is overkomen was het volledig stoppen met koffie en andere producten waar cafeïne in zit
 
Het beste wat mij in tijden is overkomen was het volledig stoppen met koffie en andere producten waar cafeïne in zit
Wat heeft het je opgeleverd? En veel last van gehad de eerste weken?
 
Stoelgang kun je de eerste weken wel vergeten,
lichte hoofdpijn,
daarna meer energie ,geen nervositeit meer en wat
voor mij het meest belangrijke was niet meer duizelig
worden
 
Als ik 2 gr ineens neem ben ik 30 minuten later gegarandeerd aan het kotsen :) Ik moet het opbouwen.

Das niet eens veel 2gr. Zou het sowieso niet op lege maag nemen. Boven de 5gr is bij mij garantie voor kotsmisselijkheid, maar boven de 5 is sowieso een afrader.

Algemene toevoeging:
BA is een GABA agonist. Van meer GABA ontspant je lichaam, neemt stress af en wordt de slaap beter. Ik train altijd in de avond. Na een training met BA ben ik helemaal zen en val ik makkelijk in slaap. Das met een gemiddelde PWO wel anders..
 
Das niet eens veel 2gr. Zou het sowieso niet op lege maag nemen. Boven de 5gr is bij mij garantie voor kotsmisselijkheid, maar boven de 5 is sowieso een afrader.

Algemene toevoeging:
BA is een GABA agonist. Van meer GABA ontspant je lichaam, neemt stress af en wordt de slaap beter. Ik train altijd in de avond. Na een training met BA ben ik helemaal zen en val ik makkelijk in slaap. Das met een gemiddelde PWO wel anders..
Waar haal je vandaan dat het een GABA-agonist is? Het bindt aan een GABA-receptor, dat wel. En vraag is nog wat daar het netto-effect van zou zijn bij mensen.
 
ik was compleet stimfree tijdens me bulk.. nu weer in cut and damnnnn i love stims <3 maar tijdens me bulk stop ik er weer mee
 
Waar haal je vandaan dat het een GABA-agonist is? Het bindt aan een GABA-receptor, dat wel. En vraag is nog wat daar het netto-effect van zou zijn bij mensen.

Dat heb ik dan verkeerd begrepen. Het effect zal ongetwijfeld verschillen per mens. Wellicht is het alleen effectief bij mensen met een 'gebrekkig GABA systeem'. Dat het wonderlijk werkt bij benzo, GHB en alcohol afkick doet me in ieder geval bevestigen dat het werkt.
 
Back
Naar boven