MuscleMeat

Cafeïne (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Arno225

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
6 feb 2015
Berichten
425
Waardering
75
Lengte
1m73
Massa
70kg
Vetpercentage
15%
vraag me nou al een tijdje af. Zelf vind ik koffie erg lekker en heb ik elke dag wel zeker 2 koppen. Het is gewoon een uitkomst en een gezellig moment. Hoeveel cafeïne is nou echt te veel? Aangezien je ook een tolerantie op kan bouwen.. stel je hebt al een aardige tolerantie is het dan nog erg?
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg iedere dag een stimulantie van cafeïne
 
vraag me nou al een tijdje af. Zelf vind ik koffie erg lekker en heb ik elke dag wel zeker 2 koppen. Het is gewoon een uitkomst en een gezellig moment. Hoeveel cafeïne is nou echt te veel? Aangezien je ook een stimulantie op kan bouwen.. stel je hebt al een aardige stimulantie is het dan nog erg?
tolerantie bedoel je
 
vraag me nou al een tijdje af. Zelf vind ik koffie erg lekker en heb ik elke dag wel zeker 2 koppen. Het is gewoon een uitkomst en een gezellig moment. Hoeveel cafeïne is nou echt te veel? Aangezien je ook een tolerantie op kan bouwen.. stel je hebt al een aardige tolerantie is het dan nog erg?

Ik drink op mijn werk hooguit 2 koffie, waarvan ik de helft laat staan (vergeet altijd waar ik mijn kopje neerzet..)
Ben er aardig gevoel voor en ga daarom op mijn preworkout als een trein tijdens de training.
 
vraag me nou al een tijdje af. Zelf vind ik koffie erg lekker en heb ik elke dag wel zeker 2 koppen. Het is gewoon een uitkomst en een gezellig moment. Hoeveel cafeïne is nou echt te veel? Aangezien je ook een tolerantie op kan bouwen.. stel je hebt al een aardige tolerantie is het dan nog erg?
Tot 400 mg cafeine per dag wordt als volstrekt veilig beschouwd door de Europese Voedselautoriteit (EFSA). De gemiddele dagelijkse cafeineconsumptie in Nederland ligt echter al hoger dan dat met 509-549 mg per dag. Hoeveel er precies in een kop koffie zit varieert heel erg, maar is in de regel niet meer dan 100 mg. Met 2 koppen koffie zit je dus ruim onder wat de EFSA als veilig beschouwt, en nog ruimer onder het Nederlandse gemiddelde (tenzij je nog meer cafeinehoudende producten eet of drinkt, zoals thee, frisdrank, energiedrank of chocolade).
 
Back
Naar boven