Fitness Seller

Cafeïnegebruik in NL/BE (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mucci

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
6.383
Waardering
7.903
Lengte
1m79
Massa
104kg
heeft iemand betrouwbare cijfers rondom cafeïnegebruik in Nederland/ België?
 
Jij krijgt een referentie in mijn bachelorproef:P

Geloofde de niet zo betrouwbare bronnen eerst niet wanneer zij spraken over 500-600mg per dag. Best een shitload
Ik was ook redelijk verbaasd toen ik het opzocht destijds.
 
Max Havelaar die zal het wel weten.
 
Jij krijgt een referentie in mijn bachelorproef:P

Geloofde de niet zo betrouwbare bronnen eerst niet wanneer zij spraken over 500-600mg per dag. Best een shitload

das maar 2-3 espresso's toch?
 
Nee, je leest niet goed. Het is 130mg/100ml, maar 65mg per kopje (50ml).
Op m'n gsm zag ik slechts de eerste twee kolommen:o my bad, je hebt gelijk
 
500-600mg gemiddelde inname in Nederland? Ik kan mij dat nauwelijks voorstellen.Boven de 500mg dagelijks zouden voor vele licht gewichten toxisch zijn.
Kan vluchtig niks qua statistieken vinden via Google helaas.
 
500-600mg gemiddelde inname in Nederland? Ik kan mij dat nauwelijks voorstellen.Boven de 500mg dagelijks zouden voor vele licht gewichten toxisch zijn.
Kan vluchtig niks qua statistieken vinden via Google helaas.
Ik was van dezelfde mening. Helaas zijn er weinig (recente) gegevens daaromtrent. 500-600mg zou volgens de Hoge Gezondheidsraad in België significante risico's inhouden voor de gezondheid.
 
The European Food Safety Agency (EFSA),[8] the US National Academies of Science (NAS),[9] and Health Canada[10] have concluded that, for healthy adults, caffeine intakes up to 400 mg/day don’t raise any general health concerns. While you can consume more, 400 mg is how much caffeine most healthy people can regularly consume in a day without undue negative side effects.

How much caffeine is too much?
 
The European Food Safety Agency (EFSA),[8] the US National Academies of Science (NAS),[9] and Health Canada[10] have concluded that, for healthy adults, caffeine intakes up to 400 mg/day don’t raise any general health concerns. While you can consume more, 400 mg is how much caffeine most healthy people can regularly consume in a day without undue negative side effects.

How much caffeine is too much?
Staat ook in m'n eindwerk :p 400mg is nog steeds best veel imo
 
Nou, ik denk niet dat ik als ik mezelf niet vergiftig het allemaal best wel meevalt in de context van bodybuilding. Niet?

Het is wel tijdsverlies en helpt fysiek althans geen klote. Ik wordt er ook niet plots wakker van zoals bepaalde stimulerende middelen die ik vroeger nam.

Blijkt echter wel het libodo te verhogen. Dat is wetenschappelijk bewezen trouwens.

Bij andere stimulantia werkt het omgekeerd

Waarom zou ik mijn caffeïne gebruik moeten tracken of minderen als ik geen slaapproblemen heb?

Wat is het verband tussen caffeine en guanine (DNA)?
 
Back
Naar boven