AndroidHealthClinic

Caffeine ontwenning (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hallo ,

Ik dacht ik ga mijn caffeine eens beperken. Dus als experiment dacht ik laat ik het eens zonder proberen.

Voorheen 3 a 4 koppen koffie op een dag, soms wat chocola of een cola in het uitgaansleven. Sommige trainingsdagen een pre workout.

Maar dit valt me nog niet mee. Ben ongemotiveerd , stekende koppijn die lang aanhoudt, spierzwakte en duizeligheid. Heb me zelfs ziek gemeld op werk. ( dat ik me ziek meld is zelden).

Dit had ik niet verwacht.

De reden om te willen stoppen met caffeine is dat het mijn maag van streek kan maken. En de crashes die ik ervaar na pre workout of koffie zijn bagger. Wil een natuurlijke motivatie en energiestroom.

Ervaringen ? Moet ik gewoon minderen alvorens cold turkey?

Online zag ik dat extra magnesium kan helpen? Bullshit of logisch? Magnesium bisglycinaat neem ik al elke dag voor een prettige nachtrust.(halfjaar geleden ontdekt dat ik hierdoor beter slaap ).

Wil weer on track , maar ben nu echt niet helder van geest en lichaam.

Groeten
 
Gewoon uitzitten. Die koppijn duurt vaak maar een dag of 4-5. Meestal voel je je na een week een stuk fitter.

Die 4-5 dagen zijn qua hoofdpijn wel vrij verschrikkelijk.
 
Gewoon uitzitten. Die koppijn duurt vaak maar een dag of 4-5. Meestal voel je je na een week een stuk fitter.

Die 4-5 dagen zijn qua hoofdpijn wel vrij verschrikkelijk.
Ja was sowieso van plan om door te zetten. Heb nu ook vrij weinig trek in koffie. Dag 2, ben echt niks waard vandaag.
 
Ja was sowieso van plan om door te zetten. Heb nu ook vrij weinig trek in koffie. Dag 2, ben echt niks waard vandaag.
Haha ik ken het man. Kon zelf echt een paar dagen amper licht en geluid verdragen en heb hele strips exedrin gevroten die dagen. Ontwenningsverschijnselen van cafeïne zijn vrij hard, vind ik zelf in ieder geval.
 
Weet je in ieder geval dat je lichaam aan het afkicken is :p

Inderdaad gewoon uitzitten, zelf niet van plan maar wel vaak over getwijfeld maar te verslaafd aan koffie. Las altijd vaak dat het met een paar dagen wel over gaat en je juist beter voelt dan ervoor
 
Voldoende water drinken helpt tegen hoofdpijn. Het is nergens voor nodig om ‘cold turkey’ af te kicken van cafeïne. Laat je lichaam langzaam wennen aan een kleinere hoeveelheid Caf.
als je paracetamol neemt, dan wel zonder Caf ;)
 
Voldoende water drinken helpt tegen hoofdpijn. Het is nergens voor nodig om ‘cold turkey’ af te kicken van cafeïne. Laat je lichaam langzaam wennen aan een kleinere hoeveelheid Caf.
als je paracetamol neemt, dan wel zonder Caf ;)
Haha daarom hielp Exedrin achteraf ook zo goed... Kwam na het stoppen met de cafeïne er achter dat daar 60mg in zat 🤣
Ik heb het ook wel eens afgebouwd, van 10 bakken koffie naar 3 ging super. Toen ik naar 2 ging begon de hoofdpijn al vrij snel en heb ik eigenlijk meteen doorgezet naar cold turkey om er dan maar vanaf te zijn.
 
Haha daarom hielp Exedrin achteraf ook zo goed... Kwam na het stoppen met de cafeïne er achter dat daar 60mg in zat 🤣
Ik heb het ook wel eens afgebouwd, van 10 bakken koffie naar 3 ging super. Toen ik naar 2 ging begon de hoofdpijn al vrij snel en heb ik eigenlijk meteen doorgezet naar cold turkey om er dan maar vanaf te zijn.
Dat is al een heel stuk minder ja. Exedrin zit idd 60-65mg in 1 tablet
 
Haha daarom hielp Exedrin achteraf ook zo goed... Kwam na het stoppen met de cafeïne er achter dat daar 60mg in zat 🤣
Ik heb het ook wel eens afgebouwd, van 10 bakken koffie naar 3 ging super. Toen ik naar 2 ging begon de hoofdpijn al vrij snel en heb ik eigenlijk meteen doorgezet naar cold turkey om er dan maar vanaf te zijn.
Pff tien bakken op een dag maat. Nachtdiensten ?
 
#trucker
Als je moet werken van 03:30u tot 17:30u dan ontwikkel je die gewoonte in no-time.
Kan ik me goed voorstellen. Heb als internationaal koerier gewerkt. Daar is mijn koffie habit ergens onstaan.
 
Had zelf maar 2 dagen koppijn toen ik stopte met cafeïne.

Les van geleerd, why de fuck zou je geen cafeïne meer willen. Cafeïne is de leven.
 
Had zelf maar 2 dagen koppijn toen ik stopte met cafeïne.

Les van geleerd, why de fuck zou je geen cafeïne meer willen. Cafeïne is de leven.
Wil graag de transitie maken naar Meth of badzouten. Koffie is voor het plebs
 
Hang er nu ook aan vast :o in examenperiodes steevast koffie gedronken maar er tussen nauwelijks.

Nu dagelijks koffie. Als ik rond 14u nog geen koffie heb gedronken begint de hoofdpijn al
 
Ik drink te veel caffeine omdat ik in de ochtend train :roflol: Maar koffie is ook gewoon lekker vooral bij een bak havermout.
 
Weet je in ieder geval dat je lichaam aan het afkicken is :p

Inderdaad gewoon uitzitten, zelf niet van plan maar wel vaak over getwijfeld maar te verslaafd aan koffie. Las altijd vaak dat het met een paar dagen wel over gaat en je juist beter voelt dan ervoor
Dan slaap je zeker nooit uit?
 
Heb het een tijdje afgebouwd van 7/8 koppen naar 2. Eentje bij opstaan en een rond de lunch, daar kwam ik de dag wel goed mee door. Nu wel weer terug op de koffie, veel te lekker om te laten staan 😅
 
Back
Naar boven