XXL Nutrition

Caffeïne pillZ als pwo supplement ?

Bezoekers in dit topic

Waar bestellen jullie deze dan?
Ik ben aan het overwegen om caffeine met pure cacao en groene thee extract te nemen voor de energie en mogelijk wat vet verbranding.. Iemand site's waar deze producten los te bestellen zijn?
Ik kan enkel bij xxl cafeïne tabs vinden.

Een kop koffie bevat tussen d 100-150mg cafeine..Waarom niet gewoon 2 kopjes koffie drinken?

Een kop koffie bevat tussen d 100-150mg cafeine..Waarom niet gewoon 2 kopjes koffie drinken?

iemand die dit ondersteund? Anders een goed punt indien dit klopt ;)

---------- Post toegevoegd Mon 19 Mar 2012 om 17:26 ----------

heb het nagekeken en ik kom op 60-120 mg per kopje uit, zou je idd gewoon beter wat sterke koffie kunnen zetten, stuk goedkoper

Maag begon op de duur te protesteren bij het dagelijks koffie drinken.

Ook treed er gewenning op waardoor je een groot aantal koppen koffie moet binnen keilen voor wat effect.

Vandaag dus 400 mg ingenomen 1.5 uur na mijn maaltijd en 1 uur voor training.
Het effect was minder voelbaar dan 4 koppen koffie, maar de training was wel onderhoudend, dus kan er nog niets uit opmaken.

Morgen ga ik gelijk eens op de nuchtere maag 600 mg proberen.

Dus als je caffeine caps neemt met een no booster zoals agmatine en miss wat amino's komt het gewoon op hetzelfde neer als een pwo? Interessant..

ben benieuwd naar je training van morgen, laat et weten!

Aight...

Vandaagd dus 600 mg (3 capsules) op nuchtere maag gepakt.

08:45: Inname capsules
09:00: Naar de WC
09:30: Still sitting op de WC
09:45: Idem

10:05: Arrival Gym, heel bizar gevoel, rush in het hoofd was gelijkaardig bij veel koffie drinken maar het voelde heel onnatuurlijk aan, voelde me heel onrustig, en was dus niet aangenaam.
10:05 - 12:05 training: Ja idd bijna 2 uur, na mijn eerste oefening (3 sets dumbbell presses) had ik een half uur nodig om tot rust te komen.
Kon die nervositeit niet ombuigen naar positieve energy zoals bij een aantal pre WO's wel lukt.
Concentratie ging tijdens hele training dan ook naar het onrustig en onaagenaame gevoel onder controle te krijgen ipv contractie te zoeken, echt heel bizar en k*t, want heb vrij zelden slechte mindere dagen en voel me vrijwel altijd voldaan na een training (except for calves).

Zonder te zeveren, slechtste training die ik ooit heb neergeplant. Ging van DB presses naar Bicep Curls, naar DB Front raises, Naar tricep pull downs, naar Barbell Shrugs.
(Train al 10 maanden met 5 day split program dus echt niet van mn gewoonte om alles door elkaar te trainen)
Was gewoon op zoek naar een oefening waar ik gwn rust en contractie kon vinden, maar helaas pindakaas...

Voor mij echt niet meer, I'll stick to regular coffee.
Vooral het eentonige/doffe/onnatuurlijke gevoel was echt iets wat me tegenviel. Kan het moeilijk verwoorden, gwn een heel selectief en wetenschappelijk effect.
Heel gefrustreerd de training beindigt en wegwezen.

Ik zeg niet dat het bij anderen geen positieve toevoeging kan zijn bij het trainen, maar bij mij gaat het gelijk de vuilbak in.
Ik zal het maar als een soort waarschuwing beschouwen van het lichaam dat het bij mij niet past dit goedje.

Sorry als deze post wat subjectief en frustro overkomt, maar het was gwn een enorme tegenvaller.

Laatst bewerkt:
vreemd 400 mg voel je amper wat van en 600 mg is flippen..

oppassen met die dingen, tolerantie gaat vlug omhoog.

In Porto zat op 3 gram per dag na een tijd, in 3 keer.

En net voor de examens potje op, dus hard crashen.

tis wel precies doseren idd, 100 mg teveel en ik stuiter en slaap niet meer

Is idd vrij bizar die dunne marge, misschien dat de nuchtere maag er voor iets tussen zat. Anderzijds al verscheidene PWO boosters genomen op nuchtere maag, soms met een scoop extra, en had daar geen onnaagename effecten bij, plus heb een vrij hoog tolerantiegehalte.

Dat het effect zo hard was stoorde me niet echt, was vooral het effect opzich die heel onaagenaam en kunstmatig aanvoelde. Ik kan werkelijk nog steeds niet vatten wat voor rare trainingsessie ik neerplantte (van ene spiergroep naar de andere zonder nadenken).
Bij koppen koffie drinken zit er een veel aangenamer gevoel aan vind ik, het voelt logisch/natuurlijk aan.
Bij die capsules was het alsof mijn lichaam/hoofd het gwn niet wou kanalizeren in iets constructiefs.

het ene supplement is het andere niet zeker ?

Is wel een heel interessant stuk en zou wel het een en ander kunne verklaren ivm bizar gevoel vandaag.

'Coffee is a complex biological substance with literally hundreds of compounds that are dissolved along with caffeine during the brewing process, all of which ends up in your coffee mug. Some of these compounds have effects completely separate from caffeine, and more important to this article, effects that appear to counteract the effects of caffeine.'

Wel k*t dat ik niet goed reageer op de compounds die wel nog intact blijven in caffeinepil/poeder zit.

Terug
Naar boven