MuscleMeat

cage, steekgewichten of losse schijfopname? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nador

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 jan 2010
Berichten
3.907
Waardering
175
Wat adviseren jullie? Een cage met latpull met steekgewichten of een cage met latepull met een losse schijfopname?
 
Met steekgewichten kan je iets sneller van gewicht veranderen maar op zich maakt het weinig uit. Met losse schijven is het natuurlijk goedkoper.
 
ik denk dat je op den duur met met losse schijven zwaarder zal kunnen gaan dan met steekgewichten.
 
Laatst bewerkt:
De barbarian heeft bv een cage met 125 kg steekgewichten, daar kan je toch wel even mee vooruit? Of is een losse schijfopname beter, buiten dat het belastbaarder is.
 
Wat adviseren jullie? Een cage met latpull met steekgewichten of een cage met latepull met een losse schijfopname?

Heb je nou nog steeds geen cage gekocht? Ik zie je al maanden topics openen voor je cage en ander materiaal... koop er gewoon 1
 
Heb je nou nog steeds geen cage gekocht? Ik zie je al maanden topics openen voor je cage en ander materiaal... koop er gewoon 1

Heb nog steeds geen cage gekocht, want de nieuwe site van fs is nog niet in de lucht en de nieuwe cage is nog niet beschikbaar. Ook moet ik de exacte afmetingen hebben van de cage, omdat het wel moet passen.

---------- Post toegevoegd Sat 5 May 2012 om 13:26 ----------

Neemt een cage met steekgewichten ook minder ruimte in beslag, omdat je bij een cage met lat met een losse schijvenopname ruimte moet hebben achter de cage om schijven te plaatsen toch?
 
Heb nog steeds geen cage gekocht, want de nieuwe site van fs is nog niet in de lucht en de nieuwe cage is nog niet beschikbaar. Ook moet ik de exacte afmetingen hebben van de cage, omdat het wel moet passen.

---------- Post toegevoegd Sat 5 May 2012 om 13:26 ----------

Neemt een cage met steekgewichten ook minder ruimte in beslag, omdat je bij een cage met lat met een losse schijvenopname ruimte moet hebben achter de cage om schijven te plaatsen toch?

Als je het geld ervoor hebt zou ik gewoon steekgewichten nemen.
Ik heb zelf een cable cross die ik met losse gewichten moet laden.
Gaat soms wel eens tegen staan om de gewichten erop en eraf te halen.
Latpull heb ik wel met steek gewichten echt ideaal!
 
Ja, maar ben wel aan het nadenken. Moet ook aan het gewicht van de cage denken, een cage met steekgewichten weegt 340kg en dan kom ik er nog bij en de weigts voor als ik ga squatten en dergelijke. Ik ga dan over de 500kg per m2, wat de max belastbaarheid van een betonnenvloer schijnt te zijn.
 
ga je hem op een zolder zetten?
 
Ja, zolder of een slaapkamer op de 1e verdieping (niet begane grond). Wat adviseer jij?zijn allebei voorzien van een betonnenvloer als het goed is.

Ik ga de max belastbaarheid van de vloer nog opvragen bij de woningcorporatie
 
tis wel een bizar zware kooi idd, als 500kg/m2 inderdaad de maximale belastbaarheid is zou ik persoonlijk nog eens gaan nadenken over de aanschaf van een lichtere kooi.

maar om antwoord de te geven op je vraag; ik zou hem neerzetten op de kamer met de meeste ruimte of waar de minste belasting is.
 
Zal de max belastbaarheid van de vloeren nog opvragen, maar zonder steekgewichten weegt dat ding circa 140kg. Wel te doen toch?
 
Back
Naar boven