MuscleMeat

Calcium, zink en magnesium (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tays

*** Anti Guru ***
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 okt 2004
Berichten
1.236
Waardering
22
Heb hier ergens gelezen als ik het me goed herinner dat het totaal genut heeft om calcium zink en magnesium te gelijk in te nemen.
Aanemende dat dit waar is waarom zitten dan in alle multi vitamen/mineralen die ik kan vinden deze drie dingen gewoon bij elkaar?
Neem aan dat de mensen die deze produkten maken ook weten dat de zink en magnesium niet opgenomen worden omdat je lichaam voor de calcium kiest.

Zijn er nog andere mineralen die niet opgenomen worden als er tergelijker tijd ook calcium aangeboden wordt ?
 
Zijn er nog andere mineralen die niet opgenomen worden als er tergelijker tijd ook calcium aangeboden wordt ?


Ik weet het, een oude topic maar de antwoord op deze vraag ben ik ook benieuwd naar.
 
Waarom zouden deze mineralen niet samen kunnen?
Verminderde opname gebeurt wel als je fytinezuur nuttigt (dat in volkorenprodukten en soja kan voorkomen). Fytinezuur bindt zich aan mineralen zoals Mg, Ca, Zn waardoor opname van deze mineralen wordt belemmert. Buiten dat zie ik geen belemmering, behalve dat je vormen van deze mineralen hebt die niet goed/minder goed opneembaar zijn.
 
Back
Naar boven