AndroidHealthClinic

Calf raise -> Oefeningen kuit

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

ImZlatan

Cool Novice
Lid geworden
1 aug 2016
Berichten
202
Waardering
10
Lengte
1m80
Massa
83kg
Hallo allemaal,

Ik train zelf al 6 maanden goed en gericht en heb in die tijd veel progressie gemaakt. Vrijwel elke spiergroep is groter/sterker geworden op één na: de kuit.

Ik doe oefeningen als standing calf raise of sitting maar niks helpt. Het groeit maar niet. Nu heb ik op internet wat research gedaan en het schijnt dus bij deze spier genetisch voor een groot deel bepaald zijn. Zoals ik zei, van bicep tot traps, tot quad, alles groeit, behalve de calves. Ik train de calves, net als elke andere spiergroep, 2 keer per week. Maar geen resultaat.

Heeft het nog wel zin om het door te trainen? Of ben ik te ongeduldig? Ik verwacht niet dikke kuiten als voetballer Shaqiri maar wel resultaat, iets wat overal wel te merken is behalve kuit.

Iemand tips what to do?
 
Geen flauw idee maar lijkt me wel een beetje k*t om die spiergroep niet te trainen omdat het niet groeit. Is toch wel een belangrijke spiergroep of niet
 
Normale calf raises hebben bij mij ook niet echt veel geholpen. Toen ik het tempo enorm verlaagde (en de TUT dus verhoogde) en ik meer ging focussen op de stretch begonnen ze te groeien. Verder de tibialis niet vergeten, gaat optisch veel verschil maken. 2x10-30 2 keer per week is genoeg voor mij.
 
Geduld is een schone zaak!!!

Dit is mijn 'succes-formule', misschien heb je er iets aan.

Voor mij was de oplossing voor het koppige kuitenprobleem het doen van zeer geconcentreerde en gecontroleerde one leg calf raises (uiteindelijk met meer dan 120kg extra gewicht per enkel been)
Dat heeft mijn kuiten van rond de 39-40 cm naar circa 46cm heeft gebracht in 3-4 jaar tijd.....(iets wat daarvoor 10-15 jaar op geen enkele manier lukte!)