XXL Nutrition

Calf Raises (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

2tall

Novice
Lid geworden
8 jun 2011
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
2m04
Massa
112kg
Ik vroeg me af wat voor geicht jullie pakken met standing calf raises.
Want ik ben nog echt niet ubersterk met de meeste oefeningen maar moest laatst dus wel heel dat apparaat volblaffen met extra schijven totdat er geen plek meer was, wat uitkwam op 300 kilo. En dat ging nog steeds vrij makkelijk 12x, maar dat klinkt nogal extreem. En hoe kan het trouwens dat seated calf raises zwaarder zijn?!
 
300 kg is heel wat gewicht! Maar met jouw stats lijkt met dat zeker doenbaar. Ik ga altijd voor 20-30 reps, met een gewicht van 70-100kg.

Met seated calf raises doe ik ongeveer 20 reps met maximum 40kg.
 
Bij de seated variant kun je minder cheaten, maar 300kg is behoorlijk veel. Zal wel een flinke hefboomwerking in het apparaat zitten. Probeer ze eens staand in een smithmachine.
 
Wat dacht je van deze: Standing Single Leg Calf Raises :eek:
Dan moet je minder gewicht laden
 
Ja is een goeie die smithmachine, zal 't eens proberen, maar ben bang dat ik er staand niet onder pas, en zeker niet als ik ook nog moet strekken. Seated hebben ze niet bij ons, wel jammes, wel zo'n half liggende. Maar ook daar gaat het maximum van 130 vlekkeloos.

---------- Post toegevoegd Sun 31 Jul 2011 om 14:59 ----------

Ow en single leg ook een keer proberen!
 
Ik vroeg me af wat voor geicht jullie pakken met standing calf raises.
Want ik ben nog echt niet ubersterk met de meeste oefeningen maar moest laatst dus wel heel dat apparaat volblaffen met extra schijven totdat er geen plek meer was, wat uitkwam op 300 kilo. En dat ging nog steeds vrij makkelijk 12x, maar dat klinkt nogal extreem.

Gewicht wat je aan kan is mede afhankelijk van het gebruikte app. Door verschil in hefboomwerking kan het gebruikte gewicht aardig uiteen lopen tussen de verschilende apparaten.



En hoe kan het trouwens dat seated calf raises zwaarder zijn?!

Kuit bestaat uit twee delen, gastrocnemius en soleus. Zodra je je knieeen buigt verkort je de gastrocnemius (loopt over de knie) zodat deze minder kracht kan leveren. Komt ook bij dat de gastrocnemius doordat deze overwegend fasttwich dominant is het "sterkere" deel is van de kuit.

Maw bij de seated CR kan het sterkste deel van de kuit minder kracht leveren dan bij de staande CR


Soleus . . . . . . . Gastrocnemius
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Zwaar onderbouwd antwoord. Daar hou ik van (c)
 
Back
Naar boven