MuscleMeat

Calf raises (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Brab0

Omertà
Elite Member
Lid geworden
30 jan 2017
Berichten
6.514
Waardering
12.715
Beste sporters,

Ik was vandaag bezig met de seated calf raises (leg press machine) en de trainer zei dat wanneer ik ‘terugkom’ met mijn enkels (dus naar beneden veer), het een paar seconden moet vasthouden. Net zoals dat je wanneer je boven komt ook even ‘vasthoudt’.

Anders heeft het geen nut volgens hem.
Klopt dit? Wat zijn jullie ervaringen?
 
Dat hanteer ik zelf ook altijd. Zowel boven als beneden. Langzame gecontroleerde volledige reps met even vasthouden.

 
Er zijn trouwens als meerdere topics over hoe kuiten te trainen.
 
Ik denk dat het wel nut heeft ja. Heb je meer stretch en maak je minder gebruik van de bounce
 
Dat hanteer ik zelf ook altijd. Zowel boven als beneden. Langzame gecontroleerde volledige reps met even vasthouden.


Dit is een interessant artikel, dankje.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik was vandaag bezig met de seated calf raises (leg press machine) en de trainer zei dat wanneer ik ‘terugkom’ met mijn enkels (dus naar beneden veer), het een paar seconden moet vasthouden.
Klopt dit? Wat zijn jullie ervaringen?

Het is inderdaad wijs om dit te doen.

Hiermee voorkom je dat het vooral een verende beweging wordt die voortkomt vanuit de achillespees, ipv een contractie van de kuitspieren.

De achillespees is namelijk de sterkste pees uit het lichaam en heeft een grote capaciteit om kinetische energie op te nemen en weer af te geven.
(Enigszins vergelijkbaar met het verende vermogen van een kangoeroe.)
 
Het is inderdaad wijs om dit te doen.

Hiermee voorkom je dat het meer een verende beweging wordt die voortkomt vanuit de achillespees, ipv een contractie van de kuitspieren.

De achillespees is namelijk de sterkste pees uit het lichaam en heeft een grote capaciteit om kinetische energie op te nemen en weer af te geven.
(Enigszins vergelijkbaar met het verende vermogen van een kangoeroe.)

Goed om dit te weten want ik ‘veerde’ inderdaad terug naar boven. Niet meer doen dus!
 
Ligt er aan wat je onder veren verstaat.

Bouncen zou ik niet doen maar gebruik maken van het myotatisch strechreflex schakelt extra spiervezels in.(langzaam zakken en alleen het laatste stukje versnellen en veren)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven