XXL Nutrition

calibre 4

Bezoekers in dit topic

Gisteren heb ik dus ook Cleans Z voeten gedaan blijkbaar :D. Was inderdaad aan het focussen op actief strekken in 2nd Pull.. dus het kon geen kwaad dat ik niet de grond stampte!
 
Ik doe persoonlijk geen gewone snatch na snatch zonder voeten, het gevoel is anders en het lukt niet echt bij mij.
Anders wel goede trainingen daar met je nieuwe baar ;)
 
Misschien heb je 't al gezegd, maar waarom doe je zoveel gripwerk?

Omdat ik sterke handen wil.

Ik doe persoonlijk geen gewone snatch na snatch zonder voeten, het gevoel is anders en het lukt niet echt bij mij.
Anders wel goede trainingen daar met je nieuwe baar ;)

Het was eerder per ongeluk... Niet de bedoeling. Trainingen gaan niet slecht. Kracht op squats, presses en grip gaat goed maar carryover naar olympische lifts valt wat tegen omdat techniek slecht gaat.




Clean and jerk:

1*110kg


Snatch pulls:

3*3*100kg


Front squat:

5*5*100kg


Coc:

5*1*coc 2 TNS Rechts, 5 close fails
5*1*coc 1.5 TNS + 5 seconden overcrush Links

5 sets negatieven met choked coc 3



- Derde dag op rij getraind, maandag redelijke pushjerks en zware squats en gisteren zware snatches. Was totaal niet fris. 110kg voor singles zat er gewoon niet in, schouderen ging al erg zwaar.
- Handen zoals verwacht ook niet hersteld van gisteren. Als ik bepaalde logs op gripboard lees, kan ik echt niet begrijpen hoe zij zo'n frequentie & volume kunnen draaien. Ik zal het er maar op steken dat ik beginnen ben zeker?
 
Wat moet ik me voorstellen bij pinch style RT. Je zei van de week ook iets over RT zonder je pols...explain bitte!
 
Normaal als ik RT dan "curl" ik mijn pols naar binnen bij de startpositie. Hoe verder de Rt dan van de grond komt, hoe meer mijn pols moet toegeven en hoe meer mijn handen werk krijgen. Rt "pinchstyle" is een term die ik iemand op gripboard heb zien uitvinden voor de lift waarbij je geen pols gebruikt maar gewoon met je hand in het verlengde van je arm begint en zuiver op handkracht trekt.
 
Volgens mij deed ik dat :P hmmz volgende keer op letten :D
 
2HP:
5 singles met 67kg
 
Heel goed bezig man!

Ik had nog een vraagje, omdat ik nog nooit een echte RT heb aangeraakt; in hoeverre heeft magnesium zin? Doe je ook wat magnesium aan de binnenkant van je duim zodat die wat extra weerstand geeft?
Mijn RT is ingetaped met verhuisdozen tape (magnesium gebruik ik niet want het helpt niet), dus ik hoop eigenlijk stiekem dat 'ie wat lastiger te liften is dan een echte...
 
Ik doe altijd met, kan dus moeilijk vergelijken
 
Powerclean and pushjerk

1*105kg
0*110kg (wel powerclean)


Musclesnatch:

5*3*55kg


- Training van 50 minuten, had weinig tijd
- 105kg Pushjerk is dik pr, 110kg powerclean ook
 
Netjes hoor Bart! Hoe zit het met je techniek nu?
 
Trekken is heel slecht de laatste tijd
Schouderen en stoten was op wedstrijd redelijk goed maar erna wat slechter geworden.

Nu train ik thuis, vanaf volgende week weer in Olympic Gent. Dan zijn er weer mensen om naar mijn techniek te kijken, zal wel schelen.
 
Snatch:

8*1*75kg
1*82.5kg


Military press:

4*70kg
3*67.5kg
3*3*65kg


Backsquat:

5*140kg
10*120kg


- Bulk > you

- Snatch: 1*80kg ==> 1*82.5kg
- Military press: 4*65kg ==> 4*70kg
- Backsquat: 1*150kg ==> 5*140kg
 
Nette MP press!

Nette PR's ook zeg.. wil je voor een periode bulken of gewoon tot een aantal kilo's
 
Ik heb nog 6 weken tot mijn examens, dus denk dat ik nog 4 weken deftig train en bulk. Wedstrijdgewicht zou dan rond de 94kg moeten zijn, mag dus wel oplopen tot 96kg ofzo tussen wedstrijden. Weeg nu nog maar 91.5kg dus moet nergens naar kijken.

Grip vandaag en morgen uitgesteld, handen waren helemaal naar de kloten doordat ik een hele namiddag in de moestuin gewerkt heb.
 
Coc:

3*coc 2 (rechts) + 2*coc 2 (links)

2*0*1* choked coc 3 (1cm)

2*coc 2.5 (rechts) + 0*coc 2.5 (links)

3*1* choked coc 3 (1cm) NEGATIEVEN

3 sets last two fingers met T


-Triple met de coc 2 rechts en double links zijn PR's want ik deed nog nooit reps met deze gripper.
- Damn ik kom al erg dicht bij die gechokte coc 3. Rechts bleef ik ongeveer op 1mm hangen. Als ik dan die choked 0.5 cm verwijd naar 1.5cm, dan zit ik ruim buiten parallel.
- Redelijk vlotte double met de coc 2.5, PR.
- Waarschijnlijk koop ik van Fries een paar zwaardere grippers voor negatieven. Voor links is die coc 3 wel ok, maar voor rechts zou ik zwaarder kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Goeie coc's man! Ben zelf nooit verder gegaan dan 1x coc2, meestal maar een maandje dat ik die dingen gebruik dan leg ik ze weer weg.
Hoelang ben je al aan de gang met de coc's?
 
Back
Naar boven