XXL Nutrition

calibre 4 (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Backsquat:

2*1*135kg

Rows:

5 sets


- Was gisteren al niet 100% en ben dan uitgeweest vanacht. Het was dus wel te verwachten.
 
Snatch:

triples met 60kg


Krachtschouderen + pushjerk:

doubles met 80kg


Backsquat:

triples met 110


- Lichte hersteltraining.
 
Snatch

singles & doubles met 70kg


Front squat:

2*1*125


Bench press:

3*3*100
3*5*80


- Snatches ging in het begin slecht. Ik miste ze wel niet maar crapy techniek waarbij ik de baar te weinig liet hangen. Op het einde wel vier "goede" singles gemaakt
- Frontsquat & Bench mooie PR's.
 
Laatst bewerkt:
Best vaag hoe ik vorige zaterdag 3de single met 135kg backsquat fail en nu 2 singles met 125 front doe. We zullen het maar op de zware pulls vrijdag + het uitgaan die avond steken.
 
Cleans

techniek met 90kg


Snatch pulls:

5*3*90kg
 
Krachttrekken + snatchgrip neckpress + 2 OH squats:

2*2*50
3*2*40


Backsquat:

3,2,2,1*120kg


- Ik snap die backsquats echt niet meer. Front squats gaan vooruit en backsquats achteruit? Ik vind er echt m'n groove niet meer en verlies telkens mijn evenwicht naar voor. Had ik vroeger ook wel maar het lijkt alsof ik het toen gemakkelijker compenseerde.
 
Zoals je zegt, de groove of techniek voelt niet meer zo natuurlijk aan. Als je terug meerdere malen per week zou squatten zou het snel terugkomen denk ik. Zo merkte ik duidelijk dat mijn techniek op back squats vrij snel beter werd door 3x pw squats.
 
Ik squat 3-4 keer per week. Wel vaak fronts
 
Nja ik loop er gewoon wat over te k*tten al is het beter zo dan dat mijn fronts lastig zouden doen.

Vorige week toch 2 singles met 110 gecleaned en deze week 2 singles met 125 frontgesquat dus eigenlijk heb ik niet te klagen.
Backsquats zijn en blijven assistance voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Dt had ik ook toen ik veel (bijna alleen maar) frontsquatte.. Ik viel op back squats telkens naar voren..

Ik dacht dat het kwam door de improved quad power waardoor je meer vanuit je tenen wilde drukken omdat je zo meer vanuit je quads kon squatten..
 
Snatch + snatch from hang:

1*80


Powerclean + pushjerk:

5*1*85


Clean pulls:

5*3*115


- Double dus met 80kg snatch. Techniek voelde bij die double erg goed. Erna weer te weinig vanuit benen geduwd en wel nog 80kg gesnatched maar de snatch from hang erna gemist. PR
 
Yep, hij maakt goede vorderingen
 
Vanavond nog eens benchen en dan ga ik 2-3 maand timed total tonnage voor military press doen. Daarna dan opnieuw paar maand benchen om dan opnieuw over te gaan op overhead werk. Ben erg benieuwd hoe dat zonder assistance gaat uitvallen. T3 is ook wel ideaal voor mij omdat ik flexibel kan zijn in het aantal dagen per week dat ik press. 1 kan, al zal het meestal 2 zijn en sommige weken kan ik zelf de drie dagen doen.
 
Bart, misschien moet je voor je back squats eens gebruik maken van een box?!
 
Zou ik eventueel kunnen maken. Een low box dan. Toch nog even afwachten. Zoals gezegd; op deze moment zijn backsquats voor mij maar assistance.

Edit: is een box niet beter om te leren achteruit zitten voor PL squats? Ik weet niet of het zo'n groot voordeel oplevert voor OL squats
 
Laatst bewerkt:
Zou ik eventueel kunnen maken. Een low box dan. Toch nog even afwachten. Zoals gezegd; op deze moment zijn backsquats voor mij maar assistance.

Edit: is een box niet beter om te leren achteruit zitten voor PL squats? Ik weet niet of het zo'n groot voordeel oplevert voor OL squats

Had er even niet bij nagedacht dat je oly-squats deed.
Enige tip die ik je dan kan geven is dat je omhoog moet blijven kijken tijdens je squat, maar goed, dat is niets nieuws.
 
Kom op man dude's heeft dan niemand het boek Starting Strength gelezen :D

Daar staat in om juist niet omhoog te kijken.
 
Back
Naar boven