AndroidHealthClinic

Calisthenics en Eitwitshake

Bezoekers in dit topic

DianeD90

Novice
Lid geworden
2 jan 2021
Berichten
12
Waardering
2
Lengte
1m63
Hallo allemaal,

Ik ben laatst begonnen met een dagelijks calisthenics programma samen met een persoonlijke trainer. Ik doe al jarenlang aan yoga en mijn doel was om door middel van callisthenics te werken aan bepaalde spiergroepen.

Mijn trainer gaf aan dat ik voor mijn training mijn eiwit shake moet drinken. Nu koop ik deze online waar ik ook mijn vitamine bestel, en deze heb ik ook een aantal keer voor mijn training netjes opgedronken. Maar ik loop elke keer weer tegen hetzelfde probleem aan, tijdens het anderhalf uur lang handstanding en een training vol met inversies werkt voor mij gewoon niet heel prettig op de maag. Ook heb ik hem gevraagd of de shake na mijn training mocht opdrinken, maar hij zei dat het beter is voor mijn training.

Wat moet ik hier nou mee, wat is nou het grote verschil of ik dit nu voor of na de training neem? Hoop hier snel wat "verlichting" in te vinden :)
 
Trainer wegdoen en shake lekker na de training nuttigen.
Ha! Dat is inderdaad een optie die ik nog niet had overwogen. Ik denk dat ik de trainer nog even hou, vind hem namelijk wel heel goed, maar de shake na de training is dus helemaal prima :) En maakt het dan uit of ik voor een normale eiwit shake ga of kan ik beter gaan voor de whey versie?
 
Wat is t verschil tussen een normale shake en een whey shake?
 
Dat vroeg ik me dus ook af, heb online veel research gedaan naar de verschillende opties met allerlei reviews en bestel nu al een tijdje deze https://www.flinndal.nl/afslanken/eiwitshakes waar ik ook wel tevreden mee ben. Maar dan is er op de website ook een whey optie.
Tering wat duur 😨
15 euro voor 7 shakes is echt oplichterij
Ik zou als ik jou was gewoon whey bestellen op myprotein, body&fit of xxlnutrition
Dat gaat je veel geld besparen
Shake gewoon na je training nuttigen, snap niet waarom die trainer aanraad om het voor je workout te doen
 

Code kerst voor 25% korting
Ben je €28,50 kwijt voor 100 shakes ;)
Anders zou je €224,- op de lange termijn kwijt zijn voor 100 shakes.
 
Dacht zelfde als Vypaw wat een oplichters voor dat geld :eek:
 
Dat vroeg ik me dus ook af, heb online veel research gedaan naar de verschillende opties met allerlei reviews en bestel nu al een tijdje deze https://www.flinndal.nl/afslanken/eiwitshakes waar ik ook wel tevreden mee ben. Maar dan is er op de website ook een whey optie.
Zoals al gezegd flinke afzetterij. Dit zijn de beste en lekkerste shakes van onze boardsponsor, die neem ik zelf ook: https://xxlnutrition.com/nl/eiwitten-proteine/whey-delicious

En verder maakt het moment van je shake niks uit. Ik zou gewoon zorgen dat je 1,5-2 uur voor je training een maaltijd eet met koolhydraten en eiwitten en hetzelfde ook weer na je training. Dat kan een shake zijn met havermout oid maar ook kip/vlees/vis met rijst/aardappelen/pasta.
 
Trainer wegdoen en shake lekker na de training nuttigen.

Ik zou zelfs willen zeggen:
Trainer én shake weg doen en er eerst voor zorgen dat je een normale, uitgebalanceerde dagvoeding en eetpatroon hebt.
Mocht dit lastig zijn om samen te stellen (of praktisch niet haalbaar), dan kunnen eiwitshakes eventueel een alternatief voor een maaltijd en/of aanvulling zijn.
 
Ik bestel al een tijdje mijn vitamine ook op deze website en ben wel erg tevreden met ze. Maar ga even een kijkje nemen, dank!
 
Ik denk dat ik de trainer nog even hou, vind hem namelijk wel heel goed

Ik mag hopen dat je " trainer " wel goed is in het geven van calisthenics trainingen

Zucht ... afslanken met "Whey shakes " ???
Lees jezelf eerst eens in in de basisbeginselen.

Let op : "AFVAL " shakes zijn maaltijd vervangers, zitten bordevol suikers en andere troep die je een voller gevoel geven , waardoor je minder gaat eten
 
Laat ik het zo zeggen, ik wil bepaalde spiergroepen trainen en ik zie binnen twee weken al vooruitgang. Dat vind ik persoonlijk al wel goed. Maar goed, ik heb natuurlijk nog geen andere trainer geprobeerd dus kan het niet vergelijken. En een eiwit shake neem ik zodat mijn spieren zich sneller kunnen herstellen, niet zozeer om af te vallen :)
 
Iedere beginner ziet resultaat als je vanaf niets met sporten start. Ook zonder personal trainer.
Herstellen heb je geen shake voor nodig. Je kan ook gewoon een eiwitrijke maaltijd nemen.
Een shake kan wel makkelijk zijn maar een gewone maaltijd verzadigd wel beter.
 
Laat ik het zo zeggen, ik wil bepaalde spiergroepen trainen en ik zie binnen twee weken al vooruitgang. Dat vind ik persoonlijk al wel goed. Maar goed, ik heb natuurlijk nog geen andere trainer geprobeerd dus kan het niet vergelijken. En een eiwit shake neem ik zodat mijn spieren zich sneller kunnen herstellen, niet zozeer om af te vallen :)

Laat ik het anders zeggen: Als je begint met trainen dan maak je hoe dan ook zichtbare progressie, wat je ook doet of eet!
Deze regel gaat altijd op, zelfs als je traint op het allerslechtste schema dat er bestaat en puur en alleen levend op junkfood.

In de fitnesswereld wordt van dat gegeven dankbaar gebruik van gemaakt door legio slechte personal trainers en geldkloppende leveranciers van 'shitty' voedingssupplementen.
De vooruitgang die je maakt is dan dus eerder ondanks, dan dankzij hen.

Een goede combinatie trainer en eetpatroon onderscheidt zich pas na 6-12 maanden, dus op het moment dat je de fase waarin "het-niet-uitmaakt-wat-ik-doe-ik-boek-toch-wel-progressie" helemaal voorbij bent.
 
Laat ik het anders zeggen: Als je begint met trainen dan maak je hoe dan ook zichtbare progressie, wat je ook doet of eet!
Deze regel gaat altijd op, zelfs als je traint op het allerslechtste schema dat er bestaat en puur en alleen levend op junkfood.

In de fitnesswereld wordt van dat gegeven dankbaar gebruik van gemaakt door legio slechte personal trainers en geldkloppende leveranciers van 'shitty' voedingssupplementen.
De vooruitgang die je maakt is dan dus eerder ondanks, dan dankzij hen.

Een goede combinatie trainer en eetpatroon onderscheidt zich pas na 6-12 maanden, dus op het moment dat je de fase waarin "het-niet-uitmaakt-wat-ik-doe-ik-boek-toch-wel-progressie" helemaal voorbij bent.
Ik leef nog steeds alleen op junkfood :trollface:
 
Laat ik het zo zeggen, ik wil bepaalde spiergroepen trainen en ik zie binnen twee weken al vooruitgang. Dat vind ik persoonlijk al wel goed. Maar goed, ik heb natuurlijk nog geen andere trainer geprobeerd dus kan het niet vergelijken. En een eiwit shake neem ik zodat mijn spieren zich sneller kunnen herstellen, niet zozeer om af te vallen :)
Herstel jij al voordat je gaat trainen? Met andere woorden: beter direct na het trainen.
 
Back
Naar boven