MuscleMeat

calorie-arme/vet-arme sauzen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lucky Luciano

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 sep 2006
Berichten
154
Waardering
0
Ik gebruik vooral kruiden en specerijen, maar ik zou graag willen varieren met lekkere vet-arme/calorie-arme sauzen. Welke merken, wat voor soort sauzen etc. gebruiken jullie???
 
in principe zijn alle rode sauzen goed...ketchup, curry, BBQ saus...maar gebruik met mate aangezien er wel suikers inzitten.

eventueel kun je als je echt trek hebt om door je tonijn wat heen te gooien mayonaise van Calve Extra light gebruiken:D Per eetlepel maar 0,8 gram vet...das dus te verwaarlozen dus:D
 
Ik heb goed nieuws voor je. Tenminste, als je vlakbij Duitsland woont. Al het goede van eten komt uit Duitsland. Vooral omdat het assortiment daar erg groot is. Zo ook de sauzen. En geloof het of niet, er bestaat een Heinz tomatenketchup met minder calorieen!
Deze dus:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zelfs het beroemde en beste currymerk Hela moet eraan geloven:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik hoorde van de week van een vriend van mij dat er in een fles ketchup 45 suikerklontjes zitten
Hij werkt als leraar voedingskunde, dus ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat
 
Dorito's salsa, D&L extra light mayo, D&L extra light dressings, Ketchup, Mosterd ...
Bij de Lidl hebben ze ook wat sausjes die light zijn, van het merk Linessa dacht ik ...
 
Ik hoorde van de week van een vriend van mij dat er in een fles ketchup 45 suikerklontjes zitten
Hij werkt als leraar voedingskunde, dus ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat

Blijkbaar weet hij dus niet waar hij over praat..

Hoeveel zit er in een fles ketchup? 500ml?

per 100gram ketchup/curry zit er 35gram kh (in dit geval suikers) in.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als je die kleine zakjes van duyvis aanmaakt met yofresh blijft je saus laag in vetten.
Ook zijn de light sauzen van maggi lekker voor over de groente en bevatten ook weinig vetten/calorieën

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven