XXL Nutrition

Calorie inname bij cut (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoewel de caloriebalans heilig is om te bepalen of je gewicht verliest of wint, zegt het eigenlijk niets over je spiermassa. De stikstofbalans is namelijk heilig of je spiermassa wint of kwijtraakt.
Nu is het wel zo dat je in een calorietekort een positieve stikstofbalans kan behouden, zeker als je vetpercentage hoog genoeg is. Ik ben ook heel benieuwd hoe mensen meten dat ze spiermassa verloren hebben Tanita weegschaal? Krachtverlies?
In de praktijk heb ik vaak genoeg gezien dat mensen spiermassa winnen en vet verliezen. Wat zijn de overeenkomsten daarin: vetpercentage boven de 10-12%. niet koolhydraatloos eten en geen achterlijke hoeveelheid cardio.

marina1975 denkt daar dus anders over, ze komt er nog op terug.
 
Ik weet zeker dat het voor een natural lifter onmogelijk is om alle spiermassa te behouden bij cutten. Als je door ziekte erg achteruit bent gegaan is het wel weer mogelijk om vet te verliezen EN spiermassa terug te bouwen.
 
Ik weet zeker dat het voor een natural lifter onmogelijk is om alle spiermassa te behouden bij cutten. Als je door ziekte erg achteruit bent gegaan is het wel weer mogelijk om vet te verliezen EN spiermassa terug te bouwen.

Cut je van 20 naar 15 dan verlies je als natty niets, dat je zelfs wat wint is mogelijk.

Maar volgens Marina verlies je dan ook spiermassa.
 
N=1 en de metingen zijn ook niet 100% accuraat natuurlijk; maar toen ik vorige zomer 8 weken gecut heb, waarvan 6 weken RFL, ben ik niets van LBM verloren. Dat je spiermassa verliest tijdens een cut valt allemaal best wel mee als je jouw eiwitiname en de intensiteit van je trainingen hoog houdt imo.
 
Ligt er ook maar net aan . Zoals Camelus zegt hoef je als je van 20 naar 15% echt niets te verliezen. Beginners kunnen zeker spiermassa winnen en vet verliezen tegelijk. Wedstrijddroog staan als natty is een ander verhaal, maar dat is natuurlijk een vrij extreme cut.
 
Laatst bewerkt:
Wedstrijddroog staan als natty is een ander verhaal,
Idd, ook enhanced denk ik, maar voor een beperkt 6-Packje hoeft niemand gezond echt iets in te leveren
 
Mijn ervaring is ook dat wanneer je niet te diep cut,je (zo goed als) geen spiermassa kwijt hoeft te raken.
Nou ben ik maar een scharminkel,maar ik had bij 82 kg een bovenarm omtrek van 40 cm.
Einde cut -zie avatar- woog ik 72 kg en was m’n arm 39,5 cm. Taille ging van 86 naar 78 cm.
Ik snap dat dit absoluut niet accuraat is,maar geeft me wel een idee. Weet niet wat m’n VP was.
 
Ik snap ook niet waar marina1975 dit vandaan haalt. Wellicht ooit een waardeloos artikeltje gelezen en dit voor absolute waarheid aangenomen. Indien er bij al haar clienten ook spierverlies optreedt vraag ik mij af waar dat aan kan liggen. Zelf heeft ze denk ik nog nooit gecut gezien haar toestand? Vind het dan ook vreemd dat ze alle ervaringen van ons compleet negeert wegens een of andere flutartikel.
 
Ik snap ook niet waar marina1975 dit vandaan haalt. Wellicht ooit een waardeloos artikeltje gelezen en dit voor absolute waarheid aangenomen. Indien er bij al haar clienten ook spierverlies optreedt vraag ik mij af waar dat aan kan liggen. Zelf heeft ze denk ik nog nooit gecut gezien haar toestand? Vind het dan ook vreemd dat ze alle ervaringen van ons compleet negeert wegens een of andere flutartikel.
Ik haal mijn info zeker niet uit flutartikeltjes.
Bij recompen kan je prima vet verliezen en spier aankomen. Maar recompen is geen echte cut in mijn ogen.

Maar nu ziek... vandaar geen reactie. :wave:
 
Ik haal mijn info zeker niet uit flutartikeltjes.
Bij recompen kan je prima vet verliezen en spier aankomen. Maar recompen is geen echte cut in mijn ogen.

Maar nu ziek... vandaar geen reactie. :wave:
Neem je hier genoegen mee, Camelus?
 
Neem je hier genoegen mee, Camelus?

Nee natuurlijk niet..ik heb het nooit over recompen gehad. Ik noemde als voorbeeld een cut van 20 naar 15 procent.

Maar ik wacht wel geduldig af... ik zie je alleen continue posten en snap niet dat dit zo veel moeite voor je kost.

Zolang er maar geen posts verdwijnen of er ineens een slotje op het topic zit :knipoog:
 
Laten we het eens aan jerry koolhoven vragen...


Lieve Jerry, is het een gegeven dat er bij jouw clienten spierverlies optreedt wanneer je ze laat cutten van 20% naar 15%?
 
Zelfs tijdens het vasten is er geen spierverlies in de meeste gevallen, het vet op je lichaam zijn calorieen .. zolang je dik genoeg bent heb je dus ook genoeg calorieen je pens

Heb vorig jaar meer in een deficit gezeten dan een surplus en ben toch wel wat spier aangekomen dus ja je kan spier aankomen in een deficit 100%
 
Ik haal mijn info zeker niet uit flutartikeltjes.
Bij recompen kan je prima vet verliezen en spier aankomen. Maar recompen is geen echte cut in mijn ogen.

Maar nu ziek... vandaar geen reactie. :wave:

Hey weer beter?
Nou brand los zou ik zeggen..
 
Mijn ervaring is ook dat wanneer je niet te diep cut,je (zo goed als) geen spiermassa kwijt hoeft te raken.
Nou ben ik maar een scharminkel,maar ik had bij 82 kg een bovenarm omtrek van 40 cm.
Einde cut -zie avatar- woog ik 72 kg en was m’n arm 39,5 cm. Taille ging van 86 naar 78 cm.
Ik snap dat dit absoluut niet accuraat is,maar geeft me wel een idee. Weet niet wat m’n VP was.
Weet jij nog hoeveel gewicht je verloor in de week ? Ben benieuwd hoe andere leeftijdsgenoten naturel dit fixen. Ik nu ruim kilo in de week, maar verlies nog geen kracht. Bij 90+ kg.
 
Back
Naar boven