• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

AndroidHealthClinic

Calorie inname herberekenen? Cut (afvallen)

Bezoekers in dit topic

cliffb

Novice
Waardering
2
Lengte
1m73
Massa
76kg
Vetpercentage
15%
Hallo.

Ik ben 4 weken geleden begonnen met afvallen.
Heb simpel weg op internet wat gegevens ingevuld en daar rolde en calorie behoefte uit vandaan.

Nu wil ik gaan wegen, stel er is wat af.
Moet je dan je inname opnieuw berekenen?
Nu sport in natuurlijk ook wat voorheen niet mee genomen was in de berekening, dus wellicht kom je nu hoger uit als voorheen.
Maar kom je dan niet juist aan?
Mijn gewicht was 76kg en wil graag naar 70kg om daarna te gaan bulken (om te starten met bulken wil ik wat minder vet hebben).

Kan iemand mij misschien helpen en/of advies geven met betrekking tot het eventueel herberekenen van mijn calorie inname?

• Like
Waarderingen: Solway Firth
Hallo.

Heb simpel weg op internet wat gegevens ingevuld en daar rolde en calorie behoefte uit vandaan.

Nu sport in natuurlijk ook wat voorheen niet mee genomen was in de berekening, dus wellicht kom je nu hoger uit als voorheen.
Mijn gewicht was 76kg en wil graag naar 70kg om daarna te gaan bulken (om te starten met bulken wil ik wat minder vet hebben).

Kan iemand mij misschien helpen en/of advies geven met betrekking tot het eventueel herberekenen van mijn calorie inname?
Die berekening kun je gebruiken als startpunt, maar echt precies kun je je kcal behoefte nooit berekenen.
Ga daarom uit van je weekgemiddelde gewicht (dagelijks direct na opstaan naakt wegen). Merk je dat je niet of te weinig aankomt of afvalt, stuur je je kcal inname bij.

Hallo.

Zorg dat je ~300 gram per week afvalt, stagneer je verlaag je je Kcals per dag met ~250Kcals. weeg je elke dag onder zelfde omstandigheid(naakt bij opstaan na wc bezoek) en zo krijg je een gem. over de hele week.

Je huidige BMR is ~1700Kcals en daar moet je niet onder zitten.
Wat is nu je inname en hoeveel vet, eiwit en carbs eet en drink je ?

• Topic Starter Topic Starter
Zorg dat je ~300 gram per week afvalt, stagneer je verlaag je je Kcals per dag met ~250Kcals. weeg je elke dag onder zelfde omstandigheid(naakt bij opstaan na wc bezoek) en zo krijg je een gem. over de hele week.

Je huidige BMR is ~1700Kcals en daar moet je niet onder zitten.
Wat is nu je inname en hoeveel vet, eiwit en carbs eet en drink je ?
Hallo
Ik hanteer nu ongeveer deze gegevens

Deze week:
1937 calorie behoefte
188 Eiwitten (g)
60 Vetten (g)
161 Koolhydraten (g)

Had eerst onderst gegevens, 4 weken geleden, maar dat was berekend op geen sport activiteiten (met onderstaande 1 kilo kwijt in 4 weken)

Bovenstaande is gebaseerd op 3x per week

Start:
1704 Caloriebehoefte
190 Eiwitten (g)
61 Vetten (g)
99 Koolhydraten (g)

• Like
Waarderingen: Bullshark
In mijn geval moest ik de calorieën steeds opnieuw berekenen wanneer ik afviel. Dat was een beetje vervelend. Het liet me steeds een lagere drempel zien.
als je stagneert met, in dit geval afvallen, moet je je Kcals verlagen. zo moeilijk is dat niet.

Terug
Naar boven