Fitness Seller

Bezoekers in dit topic

Jesseovm

Novice
Lid geworden
11 sep 2022
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
82kg
Hey luitjes, ik stel me even voor en boer daarna pas mn huidige dilemma de wereld in.

Ik ben Jesse 25 Jaar oud en heb sinds 9 maanden sporten weer opgepakt.

Ik begon 01/2022 op 97kg geen foto van helaas

Toen heb ik een goeie 6 maanden denk ik geleefd op 0% vet producten kipfilet en groentes en 1400/1500kcal per dag soms minder. Ook veel cardio zweten belabberd voelen etc. Maaar wel veel vet kwijt!

Nu weeg ik 82kg en ben ik op een plateautje beland ben ik bang.

Ik train 5x pw 120min waarvan structureel 20/30min cardio en de rest krachttraining

Mn calorie inname is 2000kcal p.d en op rust 1600/1700 (weekend rust).

Nu kamp ik met het volgende, ik wil graag mn bf percentage omlaag hebben denk aan 13%
Alleen hoor ik van alle kanten JE EET TE WEINIG OM SPIERMASSA TE GAINEN.

Elke website die behoefte berekend zegt rond de 3400 kcal voor spieropbouw maar ik wil niet weer terug naar standje rollade.

Vetverlies word aangegeven 2500~ maar dat durf ik niet zo goed ookal train in tot falen elke 5x pw icm een monteurs baan en cardio sessies. Dus vreet ik 2000 per dag

Ontbijt
70g havermout
290ml magere melk
1 scoop whey
7ml honing

Lunch
500g griekse yoghurt 2% vet
30g havermout
1 appel
Scoop whey

Tussendoortje
Potje tuna in water of 150g kalkoenfilet
Appel

Avondeten
300g kipfilet
Eetlepel ketjap manis
450g sperziebonen oid.

Avond snack
Yoghurt of kwark 300g mager


En ik zie sinds 2 mnd geen verschil meer in vetafname of spieropbouw.

Ligt mn metabolisme op zn reet? Of eet ik alsnog teveel?

Ik upload wat fotos en hoop reactie te mogen ontvangen met deze info

Ook twijfel ik over een cut of een lean bulk te doen maar weet ik daar geen oordeel over te geven ivm huidige spiermassa percentage of vet gezien ik die niet weet.

Gr Jesse!


Ps 1e foto is recent(waar ik pleuris bruin ben)en de badkamer spiegelfotos 2mnd geleden ong.
 

Bijlagen

  • B18F0886-A896-4AEA-AD15-79F52A0E3F77.jpeg
  • 9B867741-29A1-4A1C-866E-0AE159DEC1D5.jpeg
  • E8D80905-B0E6-4B52-90BA-F66CBCF12933.jpeg
  • 6F6BD2C0-EC8B-41F8-8D92-0FF2959AEE80.jpeg
  • F54D2202-37A1-4FF5-8227-C4B69CFCCF03.jpeg
  • IMG_3494.MOV
    2 MB
Als je van alle kanten hoort dat je te weinig eet, wat verwacht je dan hier te horen?

Houd exact bij wat je eet, verhoog je kcals en kijk wat er gebeurt. Je bent niet zomaar weer standje rollade.
 
ACE nou, ik dacht dat dit redelijk overeenkwam met een “cut”.

Ik kom van een jeugd vol mishandeling en pesterijen door m’n overgewicht helaas en dat heeft nodig trauma veroorzaakt mbt uiterlijk vertoon en vind het daarom enorm lastig om meer te eten. weet ook niet wat ik verbrand op een dag icm werk etc.
 
En ik zie sinds 2 mnd geen verschil meer in vetafname of spieropbouw.
Hoe heb je die periode je gewicht en dergelijke bijgehouden om dit een beetje objectief te kunnen boordelen? Hou je je voeding ook bij?

Als we een grafiek/tabel kunnen zien van die inname en je gewicht dan zou dat heel handig zijn om te kunnen zeggen wat er eventueel mis gaat. Als je dat niet hebt is het zeker een goed idee om dat zo bij te gaan houden.

En ik neem aan dat je niet sterker wordt?

En je elke dag van elke week aan die kcal doelen houdt? Geen extra snacks of vrije maaltijden in het weekend ofzo?
 
ACE nou, ik dacht dat dit redelijk overeenkwam met een “cut”.

Ik kom van een jeugd vol mishandeling en pesterijen door m’n overgewicht helaas en dat heeft nodig trauma veroorzaakt mbt uiterlijk vertoon en vind het daarom enorm lastig om meer te eten. weet ook niet wat ik verbrand op een dag icm werk etc.
Dan zou ik als ik jou was een goede coach in de hand nemen die je hierin kan begeleiden. Kijk een bij Bell Coaching of stuur wovano eens een berichtje
 
chrisk
Voeding track ik elke dag. Soms in het weekend 1 dag een cheatmeal maar ook niet altijd.

Macros track ik en mn kcal inname etc via myfitnesspal

Gewicht fluctueerd van 80 tot 83 kg.
Denk dat het ligt ook aan vocht etc
 
Dan zou ik als ik jou was een goede coach in de hand nemen die je hierin kan begeleiden. Kijk een bij Bell Coaching of stuur wovano eens een berichtje
Thanks voor de verwijzing:)

Jesseovm als je hulp nodig hebt, stuur me een dm en dan kunnen we de opties bespreken.
 
En de rest van de 2 maanden?
Heb 99% van de tijd een inname van 2000kcal p.d met

180/200g eiwitten
50g vetten
225g carbs

Echter gain ik niet en verlies ik ook niks als ik 1800 of lager ga eten ga ik me lamlendig voelen op werk etc.
 
Heb 99% van de tijd een inname van 2000kcal p.d met

180/200g eiwitten
50g vetten
225g carbs

Echter gain ik niet en verlies ik ook niks als ik 1800 of lager ga eten ga ik me lamlendig voelen op werk etc.
150g eiwit
rest naar carbs.
Als je aan wilt komen je vet ook omhoog naar 75-80g
 
Aantal kcal op 2000 houden?
 
Met 1.74m heb je onderhoud van ~2250Kcals zonder toeslag van trainen en dagelijkse bewegen.
Dus als je wilt afvallen moet je meer verbranden dan je nu eet. en als je wilt aankomen, moet je je Kcals verhogen met 200Kcals per dag(1500 per week gemiddelde)
Aantal kcal gelijk houden? Of rond 2600 gaan zitten?
 
Met 1.74m heb je onderhoud van ~2250Kcals zonder toeslag van trainen en dagelijkse bewegen.
Dus als je wilt afvallen moet je meer verbranden dan je nu eet. en als je wilt aankomen, moet je je Kcals verhogen met 200Kcals per dag(1500 per week gemiddelde)
Dus met trainen en werken (9000 stappen pd) en 5x pw krachttraining icm cardio moet er wel dus een flink aantal bij alleen wat dat zou moeten zijn heb ik geen idee van.

Ik denk alleen wel dat ik meer dan 2250 verbrand als ik het zo bekijk. Maargoed ik stok nu dus met gewicht
 
hey,
Jou afgelopen 6 maand lijken veel op die van mij.

Zelfde start gewicht, zelfde kcal inname.

Ook ik zit een beetje op een plateau,
Onderstaande is wat ik
Aan het doen ben.

Houd je je omtrekken bij? Hals borst buik, armen en benen?

Wellicht 2 dagen een refeed doen? Even flink omhoog in koolhydraten, (je schildklier heeft koolhydraten nodig, en je
Hormonen vetten)

1 weekje op rust trainen in gewicht.
En dan de volgende week bij elke training een 3 x 8 rep max zoeken voor je oefeningen.

Het blijft een marathon.
 
Eten sowieso niet onder de 2000 kcal gaan zitten, ook niet op rustdag, met jouw schema. Vet minimaal 40 gram per dag. Zou een week op maintenance (schat rond 2750 kcal) gaan zitten en dan weer terug naar 2000 kcal. Je lichaam gaat nu in spaarstand omdat je al zoveel bent afgevallen. Dus even een weekje reset en dan door. Na een maand of 2 weer kijken. Pas bij laatste cut naar beneden gaan maar niet onder 1500 kcal gaan zitten, of maar kort naar je piekmoment.
 
Eten sowieso niet onder de 2000 kcal gaan zitten, ook niet op rustdag, met jouw schema. Vet minimaal 40 gram per dag. Zou een week op maintenance (schat rond 2750 kcal) gaan zitten en dan weer terug naar 2000 kcal. Je lichaam gaat nu in spaarstand omdat je al zoveel bent afgevallen. Dus even een weekje reset en dan door. Na een maand of 2 weer kijken. Pas bij laatste cut naar beneden gaan maar niet onder 1500 kcal gaan zitten, of maar kort naar je piekmoment.
Spaarstand bestaat niet
 
  • Wow
Waarderingen: vntl
Back
Naar boven