Fitness Seller

calorie is calorie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

meskes

Cool Novice
Lid geworden
28 sep 2014
Berichten
79
Waardering
16
Lengte
1m89
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
yoo ik was wel benieuwd hoe jullie hierover denken. Als je bulkt met een overschot van 500 kcal en je zorgt sowieso dat je aan je eiwitten komt. Dan maakt het qua vetaanzet toch niet uit of je 100 procent clean eet, 80 procent clean of voor 60 procent en de overige 40 procent gewoon lekkere dingen eet. Hierbij let je wel op je macro's en zorg je dat je op je overschot komt van 500 kcal. Vraag is dus of dit verschil maakt in de hoeveelheid vet die je aanzet.
 
Ja, maakt wel verschil voor vele factoren maar is minder belangrijk dan sommigen je doen geloven.

Cleaner eten is gezonder, waardoor je minder vaak ziek bent -> meer gains.
Je voelt je fitter als je gezonder eet -> meer gains
Suikers kunnen je meer boosts en dips etc geven -> soms minder energie
Je kan zo ver gaan als je wilt en bv naar je hormoonhuishouding etc kijken.. wat beter is met cleaner voedsel
Van veel zout ga je bloated zijn etc...

Maakt zeker uit, hoe beter je het wilt doen hoe cleaner je moet eten.
Maar het is niet zo dat als je koolhydraten uit witte rijst komen ipv zilvervliesrijst dat je opeens dik gaat worden nee.
 
Ja, maakt wel verschil voor vele factoren maar is minder belangrijk dan sommigen je doen geloven.

Cleaner eten is gezonder, waardoor je minder vaak ziek bent -> meer gains.
Je voelt je fitter als je gezonder eet -> meer gains
Suikers kunnen je meer boosts en dips etc geven -> soms minder energie
Je kan zo ver gaan als je wilt en bv naar je hormoonhuishouding etc kijken.. wat beter is met cleaner voedsel
Van veel zout ga je bloated zijn etc...

Maakt zeker uit, hoe beter je het wilt doen hoe cleaner je moet eten.
Maar het is niet zo dat als je koolhydraten uit witte rijst komen ipv zilvervliesrijst dat je opeens dik gaat worden nee.
Ja dit is precies wat ik bedoel. Ik wil goed gespierd worden en ik kom van nature al weinig vet aan dus dan kan ik binnen die 3500 calorieën prima genieten van af en toe lekkere dingen zoals sausjes, witte rijst, af en toe wat chips etc. Ik doe het zeker met mate en eet voor 80 procent gewoon clean maar merk dat af en toe jezelf belonen zeker niet veel invloed heeft op je gains als je aan je macro's houdt en je eiwitten en voor het grootste gedeelte clean eet
 
Ja dit is precies wat ik bedoel. Ik wil goed gespierd worden en ik kom van nature al weinig vet aan dus dan kan ik binnen die 3500 calorieën prima genieten van af en toe lekkere dingen zoals sausjes, witte rijst, af en toe wat chips etc. Ik doe het zeker met mate en eet voor 80 procent gewoon clean maar merk dat af en toe jezelf belonen zeker niet veel invloed heeft op je gains als je aan je macro's houdt en je eiwitten en voor het grootste gedeelte clean eet
Helemaal waar. En als je voor 80 procent clean eet is dat best prima ;)
 
Wat versta je onder clean? Gekweekte zalm of vis uit de schone ocean is dat nog clean te noemen? :p
 
Laatst bewerkt:
Wat versta je onder clean? Gekweekte zalm of vis uit de schone ocean is dat ook nog clean te noemen? :p
Haha met clean bedoel ik complexe koolhydraten (havermout, zilvervliesrijs, volkoren pasta) goede eiwitten (magere kwark, whey, vis, kip, kalkoen etc.) en goede vetten (Noten etc. je kent het wel)
 
Macro en micronutrienten zijn je vriend! Calorie is calorie dat is zeker waar, doe wat voor jou werkt. Ik eet 90% clean in een week omdat dit meer verzadigd, ideaal in een cut. Morgen bijvoorbeeld heb ik een dag dat ik hetzelfde aantal kcal eet maar dan met minder gezonde dingen tussendoor. Een paar rijstwafels met witte chocopasta bijvoorbeeld, omdat ik hier opeens zin in kreeg.
 
Ja, maakt wel verschil voor vele factoren maar is minder belangrijk dan sommigen je doen geloven.

Cleaner eten is gezonder, waardoor je minder vaak ziek bent -> meer gains.
Je voelt je fitter als je gezonder eet -> meer gains
Suikers kunnen je meer boosts en dips etc geven -> soms minder energie
Je kan zo ver gaan als je wilt en bv naar je hormoonhuishouding etc kijken.. wat beter is met cleaner voedsel
Van veel zout ga je bloated zijn etc...

Maakt zeker uit, hoe beter je het wilt doen hoe cleaner je moet eten.
Maar het is niet zo dat als je koolhydraten uit witte rijst komen ipv zilvervliesrijst dat je opeens dik gaat worden nee.

Klopt op zich wel. Maar wat dacht je van opname van calorien uit verschillende bronnen is ook niet 100% gelijk me dunkt. Net als vitamines zeggen ze 300% adh neem je maar 100% op bijv.
 
Ja, maakt wel verschil voor vele factoren maar is minder belangrijk dan sommigen je doen geloven.

Cleaner eten is gezonder, waardoor je minder vaak ziek bent -> meer gains.

Daar wil ik toch wel een verklaring voor.
 
Daar wil ik toch wel een verklaring voor.
Waarom gezond eten gezond is?:o

Ga elke dag naar de mac en laat over een paar weken bv je cholesterol meten.
 
Waarom gezond eten gezond is?:o

Ga elke dag naar de mac en laat over een paar weken bv je cholesterol meten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fat_Head

"Drie maanden lang at Tom Naughton alleen bij McDonald’s, maar hij zorgde ervoor dat hij in een calorietekort zat. Resultaat? Zn vetpercentage daalde enorm, zijn gezondheid werd beter en zelfs zijn LDL (‘slechte’ cholesterol) waardes werden beter." direct uit het artikel van JW over Fed Up
 
Waarom zou ik minder ziek worden van gezond eten?
Je kan jaren ongezond eten en nooit ziek worden, maar gezond eten is (natuurlijk) veel beter en gezonder en de kans dat je minder vaak ziek wordt groter.
Als je lange tijd ongezond eet is bv de kans groter dat je bepaalde vitamines, mineralen, vetten etc... mist.
 
Tja ik zit nu ook in een bulk en wil toch gewoon gezond blijven eten omdat ik dat ook altijd wel gedaan heb. Af en toe een koekje, chippie of hagelslag op mijn brood met pindakaas maak ik me niet druk om.

Kan me niet voorstellen dat, zoals jij aangeeft het te willen doen, het problemen gaat opleveren?

Voor mij is de reden om gezond te eten ook om al die enummers en toegevoegde poep te vermijden.
 
Je kan jaren ongezond eten en nooit ziek worden, maar gezond eten is (natuurlijk) veel beter en gezonder en de kans dat je minder vaak ziek wordt groter.
Als je lange tijd ongezond eet is bv de kans groter dat je bepaalde vitamines, mineralen, vetten etc... mist.

En welke invloed hebben vitamines en mineralen dan op de immuniteit?

Vitamines zijn veelal cofactoren in metabole reacties.
Vitamine C: collageensynthese
Vitamine D: calciumhuishouding
Vitamine B12: DNA-synthese
,...
Ijzer: haemoglobine
Calcium: actiepotentiaal, botmatrix
Kalium: actiepotentiaal
,...

Dat je minder snel ziek wordt van gezond eten is een mythe. Je hebt vele soorten immuniteit, maar gene die betrekking hebben op voeding.
 
Tja ik zit nu ook in een bulk en wil toch gewoon gezond blijven eten omdat ik dat ook altijd wel gedaan heb. Af en toe een koekje, chippie of hagelslag op mijn brood met pindakaas maak ik me niet druk om.

Kan me niet voorstellen dat, zoals jij aangeeft het te willen doen, het problemen gaat opleveren?

Voor mij is de reden om gezond te eten ook om al die enummers en toegevoegde poep te vermijden.

E330, citraat. Metaboliet van de citroenzuurcyclus en deel van de glycolyse. Natuurlijk molecule dus.

Laat je niet zo leiden door vrouwenbladen en doe zelf een beetje research.
 
Ja, maakt wel verschil voor vele factoren maar is minder belangrijk dan sommigen je doen geloven.

Cleaner eten is gezonder, waardoor je minder vaak ziek bent -> meer gains.
Je voelt je fitter als je gezonder eet -> meer gains
Suikers kunnen je meer boosts en dips etc geven -> soms minder energie
Je kan zo ver gaan als je wilt en bv naar je hormoonhuishouding etc kijken.. wat beter is met cleaner voedsel
Van veel zout ga je bloated zijn etc...

Maakt zeker uit, hoe beter je het wilt doen hoe cleaner je moet eten.
Maar het is niet zo dat als je koolhydraten uit witte rijst komen ipv zilvervliesrijst dat je opeens dik gaat worden nee.

wat een onzin man.
Er zit een plafond effect aan voeding. Als je gezond bent gaat een extra stronk broccoli je niet nog gezonder maken tov wat chips.
ik eet over t algemeen niet echt clean en voel me topfit. Andere kant is ook op te beredeneren; niet-clean eten is vaak lekkerder, dus je voelt je beter, dus meer gains. Slaat kant noch wal.
Dips van suiker zijn bullshit. Komt door slaaptekort.
Hormoonhuishouding beter met clean voedsel? vertel. Speciefieker graag.
van veel schommelen in zoutinname ga je bloated worden. Veel zout an sich boeit niet zo.
 
Voor mij is de reden om gezond te eten ook om al die enummers en toegevoegde poep te vermijden.
E330, citraat. Metaboliet van de citroenzuurcyclus en deel van de glycolyse. Natuurlijk molecule dus.

Laat je niet zo leiden door vrouwenbladen en doe zelf een beetje research.
Vitamine C is een E-nummer omdat dit voor conservering wordt toegevoegd om ook maar een voorbeeld te noemen. Oneindig veel stoffen waar niks mis mee is hebben een E-nummer en iedereen doet er spastisch om :roflol:
 
Back
Naar boven