XXL Nutrition

Calorie tekort of rest teveel

  • Topic starter Robin
  • Startdatum
  • Reacties 25
  • Weergaven 1K
  • Volgers 5

Bezoekers in dit topic

Cornflakes een grote vetbron? Is voornamelijk carbs.
Zijn vrij vettige cornflakes, zit choco bij ofzo. Voor 60g (gewoon klein kommetje) is t 10 gram vet, savonds neem/nam ik altijd n grotere kom van 150 gram ongeveer, dus om zo +20g vet extra te hebben terwijl het ook minder kan (volgens het schema dat ik langzaam aan het maken ben) vind ik wel jammer
 
Zeker als ik weet dat ik 100 meer kcal kan hebben, 3x zo weinig vet, bijna dubbel zoveel koolhydraten en 4x meer eiwitten door gewoon wat kwark, beetje suiker, banaan en een tas chocomelk :/
 
Je merkt het nu, meten is weten :)
Vanaf nu kan je gericht aanpassingen gaan maken.
 
Je merkt het nu, meten is weten :)
Vanaf nu kan je gericht aanpassingen gaan maken.
Papa vond het eerst wat onnozel dat ik er echt mee bezig ging dmv wegen enz maar nu ik het hem kan tonen wat ik heb ziet hij het al helemaal zitten om dat allemaal te kopen en koken :p
Niet dat hij ambetant is ofzo :p Hij traint mee, traint zelf al van z'n 16e etc maar waarschijnlijk niet verwacht.
Volgende x dat we naar de AH gaan eens wat inkopen gaan doen en proberen
 
Kijk goed op verpakkingen of dingen al bereid zijn. Zo ook cornflakes
Vaak zie je kcal beter product. Cornflakes zelf bevatten nauwelijks vet. Maar bereid met 150-00 ml halfvolle melk gaan vetten hoger liggen. ;)
 
Calorieën tellen is ook een vak apart. Zoals al eerder gezegd zijn apps waarin iedereen producten toe kan voegen, niet altijd betrouwbaar. Bij twijfel zou je zoals Marina zegt beter uit kunnen gaan van wat er op de verpakking staat. Cornflakes is juist vetarm en koolhydraat rijk. Kijk ook eens op Mijn Eetmeter van het Voedingscentrum. Daar kun je in eerste instantie alleen kiezen uit producten die zij zelf hebben ingevoerd en waarvan de waarden betrouwbaar zijn. Ook zie je daarin ook duidelijk onderscheid met producten die gebruikers hebben toegevoegd.
 
Back
Naar boven