MuscleMeat

Calorieadvies 4 weken niet sporten

Bezoekers in dit topic

Ano_210923

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
5.459
Waardering
7.204
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo,

Mijn vraag is heel simpel, hoeveel calorieën moet ik tov. mijn onderhoud gaan eten, wanneer ik 4 weken niet ga sporten en daarbij zo min mogelijk spiermassa en kracht te verliezen?
Zal dit even kort toelichten, krijg ergens februari een operatie, en mag hierna 4 weken absoluut geen gewichten aanraken. Zal dan ook niet in staat zijn om te werken, borstspier moet zo min mogelijk activatie krijgen.

Lengte/Gewicht/VP ; 193cm/85kg/15-18%
Onderhoud zit ergens tussen de 3000 en 3200 calorieën.

Hoor graag jullie meningen.

Mvg, Jesper
 
Wel balen van je operatie. Hoop in ieder geval dat het goed gaat en je herstel voorspoedg zal gaan.

Ik denk dat als je echt je onderhoud weet dat dit wel gebaseerd is op je huidige activiteit. Aangezien je die activiteit niet zal doen zal je onderhoud ook lager zijn. Heb je daar ook rekening mee gehouden in die 3000-3200 kcal?

Zo niet dan zou ik wat lager insteken. Maar wel eiwitten hoog houden.

Maar misschien hebben anderen er meer ervaring mee.
 
Wel balen van je operatie. Hoop in ieder geval dat het goed gaat en je herstel voorspoedg zal gaan.

Ik denk dat als je echt je onderhoud weet dat dit wel gebaseerd is op je huidige activiteit. Aangezien je die activiteit niet zal doen zal je onderhoud ook lager zijn. Heb je daar ook rekening mee gehouden in die 3000-3200 kcal?

Zo niet dan zou ik wat lager insteken. Maar wel eiwitten hoog houden.

Maar misschien hebben anderen er meer ervaring mee.

Goed punt, zelf nog niet aan gedacht.
Met een lager activiteitsniveau (little to no excercise) kom ik uit op een onderhoud van 2400cal. Zal buiten 2x een kwartier fietsen per dag weinig beweging krijgen. Misschien om in beweging te blijven zal ik wel een paar x per week kunnen gaan wandelen. Dan zal het wel ietwat hoger liggen.
 
Ik zou dan insteken op onderhoud van die 2400 kcal en hoog in eiwitten. Maar op zich is het ook wel handig om te weten wat je onderhoud zonder trainen is. Dus ook een mooi moment om dat eens uit te zoeken.
Dan inderdaad wat wandelen erbij.
 
Persoonlijk zou ik dan niet tracken, eten op gevoel. Waarom eiwitten hoog houden? Er wordt niet getraind...eiwit hoog houden gaat er niet voor zorgen dat je minder gaat inleveren. Accepteer het..er is niet veel wat je kunt doen..
 
Persoonlijk zou ik dan niet tracken, eten op gevoel. Waarom eiwitten hoog houden? Er wordt niet getraind...eiwit hoog houden gaat er niet voor zorgen dat je minder gaat inleveren. Accepteer het..er is niet veel wat je kunt doen..

Je denkt niet dat goed op eten letten veel invloed gaat hebben?
 
Je denkt niet dat goed op eten letten veel invloed gaat hebben?

Nee, natuurlijk gaat het sneller bij een deficit...maar ik denk dat er weinig te redden valt. Niet te druk om maken, zit er zo weer op!
 
Nee, natuurlijk gaat het sneller bij een deficit...maar ik denk dat er weinig te redden valt. Niet te druk om maken, zit er zo weer op!

'zit er zo weer op' haha was het maar zo. Zie er erg tegenop en gaat een lange maand worden.

Plan is om rustig op te bouwen na de maand niet trainen, en dan het weer goed te gaan maken met keihard trainen.
 
Ik zou persoonlijk op zo'n moment liever 100 kcal per dag te hoog zitten dan te laag. De "schade" die je aan je fysiek of spieren zou veroorzaken is miniem en net zo snel terug opgelost zijn. Maar op dit moment lijkt het me meer van belang dat je lichaam voldoende voedingstoffen binnen krijgt om te herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik dan niet tracken, eten op gevoel. Waarom eiwitten hoog houden? Er wordt niet getraind...eiwit hoog houden gaat er niet voor zorgen dat je minder gaat inleveren. Accepteer het..er is niet veel wat je kunt doen..
Mee eens. Alleen denk ik dat voldoende eiwitten er wel voor zullen zorgen dat je minder snel spier afbreekt. Ik denk dat je in 4 weken helemaal niet zoveel hoeft in te leveren.
 
Als je gram test per week gaat zetten zal je weinig verliezen die 4 weken :cool:
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Mee eens. Alleen denk ik dat voldoende eiwitten er wel voor zullen zorgen dat je minder snel spier afbreekt. Ik denk dat je in 4 weken helemaal niet zoveel hoeft in te leveren.

Voldoende, je zegt het zelf al :)

Zelf merk ik na drie weken vakantie dat ik aardig wat kg’s en kracht kwijt ben.
 
Back
Naar boven