MuscleMeat

caloriebehoefte meisje 17 jaar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fitnessgirl.x

Novice
Lid geworden
5 aug 2017
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
68kg
hoi allemaal!
ik heb een vraag.....
ik ben een meisje van 17 jaar, 177 cm lang en weeg 66 kg met een vet % van 18%.
ik sport per week 5/6 keer in de sportschool, per training ongeveer 1 of 1,5 uur.
ik doe in die training voornamelijk krachttraining en vaak na de training nog 15/20 minuten crosstrainen.

ik heb een tijd gehad dat ik van 2000 kcal afviel zonder sporten, en toen ik erbij begon te sporten stopte dit na een tijdje.
ik zit nu al een tijd op een plateau wat ik zelf erg vervelend vindt....

een week geleden ben ik begonnen met het eten van ca. 2500/3000 kcal (4x 3000 en 3x 2500 in de week) omdat mijn vriend ook heel graag wou zien wat er zou gebeuren.

ik heb me daarom ook gewogen maandag ochtend en ik was afgevallen vergeleken met m'n vorige weging.
geen idee hoe dit kan, maar het lijkt alsof ik er alleen maar slanker van word ofzo.

ik snapte er niks van en vind dit aantal kcal best wel veel.

kan iemand mij misschien helpen en uitleggen hoe dit zou kunnen.
en wie hebben er nog meer ervaring met 3000 kcal eten zonder daar van aan te komen?

groetjes,

xoxo
 
Verschil in de hoeveelheid vocht dat je vasthoud?
(Vanwege hormonale schommeling, tijd v/d maand e.d.)
Bij Mn vriendin scheelt dat soms wel 2kg in enkele dagen
 
Wat doe je verder overdag? Veel in beweging?
 
Verschil in de hoeveelheid vocht dat je vasthoud?
(Vanwege hormonale schommeling, tijd v/d maand e.d.)
Bij Mn vriendin scheelt dat soms wel 2kg in enkele dagen

vocht was juist een hele % meer als de vorige weging, vet was 1% afgenomen en spier ook 1% erbij ofzo
 
Meting met een digitale weegschaal,zeker? Volledig onbetrouwbaar
 
Dan moet je toch zijn bijgekomen? -1%+1%+1%=1% bijgekomen Onbetrouwbare meting
 
Meting met een digitale weegschaal,zeker? Volledig onbetrouwbaar

ja klopt, die van Tanita.
is 3000 kcal normaal om te eten als ik zo veel train?
ik merk dat ik wel strakker word, dat m'n trainingen lekkerder gaan en dat mijn spieren harder worden.
 
3000kcal is best wel wat ja, maar als jij je daar goed op voelt en je vetpercentage stijgt niet te fel is dit prima, als je over 2tot4 weken merkt dat je veel vet bijkomt of juist ongewenst afvalt kan je je kcal nog steeds aanpassen
 
Als jij echt de hele dag loopt..

Daarbij. Hou je je voeding bij? Bereken je alles wel goed?

Iets simpels als 2 ons gekookte rijst is bijvoorbeeld ca. 250 kcal.
Maar reken je het ongekookt aantal kcal terwijl je hetbgekookt afweegt dan reken je bijvoorbeeld 700 kcal en vergis je je dus 450 kcal.

Snap je?

Post anders een war je eet met hoeveelheden erbij.
 
Als jij echt de hele dag loopt..

Daarbij. Hou je je voeding bij? Bereken je alles wel goed?

Iets simpels als 2 ons gekookte rijst is bijvoorbeeld ca. 250 kcal.
Maar reken je het ongekookt aantal kcal terwijl je hetbgekookt afweegt dan reken je bijvoorbeeld 700 kcal en vergis je je dus 450 kcal.

Snap je?

Post anders een war je eet met hoeveelheden erbij.

ik heb al bijna 5 jaar ervaring met calorieën tellen, heb een eetstoornis gehad dus weet alle ins en outs.

vandaag begon ik het ontbijt met 3 eieren met 4 plakjes ontbijtspek (ontbijtspek 45 gram) = 411 kcal
ik had daarna nog trek en neem nog 2 boterhammen met 50 gram kaas (oud) en 20 gram roomboter om aan m'n kcal te komen = 525 kcal
's middags eet ik 350 gram griekse yoghurt met 30 gram walnoten = 642 kcal
dan ga ik trainen en eet na het trainen een banaan en weer 2 boterhammen met 50 gram kaas en 20 gram boter = 650 kcal
en dan avondeten had ik 100 gram droge pasta met 300 gram bolognese saus = 680 kcal

zo kom ik op een totaal van 2900 kcal
 
Je bent ook best lang. Als je daarbij ook nog de hele dag beweegt en zo een 8 uur sport in de week met cardio ook nog na elke training dan is dit niet hoog.

Daarbij kan t ook nog zijn dat je door je jarenlange eetproblemen je stofwisseling mogelijk verstoord hebt.

Dus gewoon meer eten.
 
ja klopt, die van Tanita.
is 3000 kcal normaal om te eten als ik zo veel train?
ik merk dat ik wel strakker word, dat m'n trainingen lekkerder gaan en dat mijn spieren harder worden.
Dit is toch wat je wil? als dit gebeurt op 3000kcal zie ik het probleem niet?
 
Als je je progressie wilt bijhouden door middel van gewicht meten (dus wegen) is het een slecht plan om eenmaal in de x tijd op de weegschaal te gaan staan. Zeker met de hormonale schommelingen bij vrouwen kan dit een vertekend beeld geven. Ik zou daarom aanraden om dagelijks of in elk geval een aantal keer in de week te wegen en een keer in de week het gemiddelde te nemen van de hele week. Dan kun je elke week het gemiddelde vergelijken en dat geeft een veel betrouwbaarder beeld. Verder is niet bijkomen een kwestie van meer eten. Zou best kunnen dat je zoveel kcals nodig hebt.
 
Kijk vooral ook in de spiegel. Progressie foto's helpen mij in ieder geval (om 2/3 weken)..
 
Over hoeveel tijd word je 18?
 
Je zegt dat je veel loopt ook.. doe wat wovano zegt en dan na een tijdje: of loop minder of eet 300kcal per dag meer.
 
Wat Wovana zegt! Dagelijks gewicht noteren en dan een gemiddelde per week nemen is het meest praktisch. Maar je moet dan wel emotieloos en nuchter naar het getal op de weegschaal kijken en niet direct meer/minder gaan eten zodra je een schommeling ziet. Dat kan niet iedereen - voor sommige mensen leidt dit tot een mind fuck.

Succes!
 
Back
Naar boven