Fitness Seller

Caloriebehoefte voor cutten

Bezoekers in dit topic

Joonn

Novice
Lid geworden
22 mrt 2017
Berichten
2
Waardering
1
Hoi allemaal,

Ik doe al een tijdje aan fitness en loop regelmatig hard en heb sinds kort via IFYMM een schema aangevraagd voor mijn verdeling van macro's en calorieën om af te vallen.

Nu heb ik opgekregen dan ik 1436 calorieën moet eten met een verdeling van 45% K, 30% E en 25% V.
Ik weeg overigens 64 kg en ben 171 cm lang.

Nu ben ik dit een tijdje aan het doen en merk dat ik elke keer na drie a vier dagen aan het zoeken ben naar eten en me vervolgens helemaal klem eet, wat weer averechts werkt.

Om een beeld te geven van wat ik doe;
Ik doe 2x in de week 45 minuten cirquittraining. Dit zijn trainingen elke keer anders van opzet en is een combinatie van kracht en cardio.
Ik doe 1x in de week 30 minuten kettlebell training met 15 minuten buikspieren.
Ik doe 2x per week zelf een training waarbij ik mijn volledige lichaam train.
Daarnaast loop ik 4 tot 5x in de week hard met afstanden tussen de 5 en 15 km.
Ook fiets ik naar mn werk, 20 min heen, 20 min terug.

Ik heb ergens kunnen vinden hoe je je rustonderhoud berekend en kwam toen op 1443 calorieën. Wat inhoud dat al meer is dan dat ik opgekregen heb via het IFYMM schema.

Nu lees ik alleen veel over onderhoudscalorieen en dat je hier 500 bij moet doen om aan te komen en 500 af moet halen om af te vallen, maar ik ben nog niet veel wijzer over hoe je deze onderhoudscalorieen berekent. Kan iemand mij hiermee op weg helpen?
Tevens ben ik benieuwd wat jullie denken van het aantal calorieën en de verdeling macro's die ik van het IFYMM schema heb.
 
Via google kan je eens harris benedict calculator opzoeken.

Daar voer je alle gegevens in en krijg je onderhoud. Theoretisch onderhoud.
Daar ga je dan 250 a 500 kcals onder zitten om af te vallen en 250 a 500 erboven om aan te komen.
Bekijk het een tweetal weken om te zien wat het doet. Val je niet af,te snel,te traag zelfde met bijkomen als dat je doel is.
En dan pas je het aan.

Met die % wordt niet zoveel meer gewerkt.

1gr vet per kg lichaamsgewicht,2gr eiwit per kg lichaamsgewicht en de rest aanvullen is wat aangeraden wordt.
Maar sommige mensen gaan liever wat hoger in vetten of hoger in eiwitten.
 
Ik heb ergens kunnen vinden hoe je je rustonderhoud berekend en kwam toen op 1443 calorieën.

1443 kcals eten om af te vallen voor iemand met jouw stats lijkt mij wel erg weinig.

Je rustonderhoud moet je ook altijd nog keer je activiteitsfactor doen:
Weinig of geen training, kantoorwerk: 1,2
Lichte training/sport 1-3 dagen per week: 1,375
Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week: 1,55
Zware training/sport 6-7 dagen per week: 1,725
Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen: 1,9

En van dat getal trek je die 250-500 kcal af:)
 
Je moet je onderhoud hebben niet je bmr.
 
Dank allen. Ik kom nu op de 2233 onderhoud. Ik ga op de 1800 zitten met de verhoudingen die jij aangeeft johnyjordaan en kijk het dan twee weken aan en pas aan waar nodig. Bedankt voor het op weg helpen.
 
Dank allen. Ik kom nu op de 2233 onderhoud. Ik ga op de 1800 zitten met de verhoudingen die jij aangeeft johnyjordaan en kijk het dan twee weken aan en pas aan waar nodig. Bedankt voor het op weg helpen.

Graag gedaan :)
 
Goedzo meis! Houd ons op de hoogte, ik ben wel benieuwd hoe het met je gaat over 2 weken:)
 
Back
Naar boven