XXL Nutrition

Caloriebehoefte (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jarno22

Novice
Lid geworden
11 nov 2015
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
65kg
Ik heb een vraag over de dagelijke caloriebehoefte.

Omdat ik weet dat het essentieel is om goed op de dagelijkse calorie inname te letten, zowel bij bulken als bij cutten, wil ik geen fouten maken bij het berekenen van mijn dagelijkse caloriebehoefte.
Wanneer ik op internet probeer op te zoeken hoeveel caloriën ik binnen moet krijgen vind ik het lastig om mijn activiteitsniveau te bepalen.

Wanneer ik vakantie heb werk ik. Ik loop dan gemiddeld tussen de 12 en15 kilometer per dag en daarbij draag ik vaak dozen die tussen de 20 en 30 kilo wegen, ik vraag me af welke van de 5 activiteitsniveaus ik moet aanhouden wanneer ik werk.

Wanneer ik naar school ga voer ik bijna niets uit op fysiek gebied, behalve de 3 keer in de week dat ik voor een fullbody workout naar de sportschool ga. Ook daarbij vraag ik me af welke van de 5 activiteitsniveaus ik moet aanhouden.

Samengevat : Welk activiteitsniveau moet ik in beide situaties hanteren bij het berekenen van mijn dagelijkse caloriebehoefte?
 
Dus als ik het goed begrijp ben je op schooldagen minder actief met uitzondering voor wanneer traint.

Daarnaast als je werkt verricht je redelijk fysieke activiteiten zoals 15km lopen en dozen schouwen

Ik zou omdat het nu vakantie is voor een niveau 3 gaan.

Wat je ook kan doen is 2-4weken lang ds calorie behoefte van niveau 3 aanhouden en kijken hoeveel je aan komt, gemiddeld zou je tussen de 250-450gram per week kunnen aankomen mits je in een surplus zit
 
Beste allemaal,

Mijn vraag luidt als volgt: moet je om de zoveel tijd je calorieën opnieuw uitrekenen of is het eenmalig. Bijvoorbeeld als ik na het bulken ga beginnen aan de cut moet ik dan eerst mijn calorien opnieuw berekenen of niet?
 
Tussendoor bijstellen. Je start op xxxx kcal. Na verloop van tijd merk je dat je niet meer afvalt. Dan verlaag je weer.
 
Beste allemaal,

Mijn vraag luidt als volgt: moet je om de zoveel tijd je calorieën opnieuw uitrekenen of is het eenmalig. Bijvoorbeeld als ik na het bulken ga beginnen aan de cut moet ik dan eerst mijn calorien opnieuw berekenen of niet?
Je energieverbruik veranderd gaandeweg natuurlijk wel. Als je zwaarder wordt (door meer spiermassa) stijgt je energieverbruik. Als je gewicht verliest daalt het. Als je eenmaal een startpunt van XXXX kcal per dag bepaald hebt, en dat consequent hanteert kun je op basis daarvan redelijk nauwkeurig ervaren wat je gemiddelde energieverbruik is. Afhankelijk van wat die kcals met je gewicht doen stel je het aantal kcals bij. Dat is eigenlijk een continue proces waarin je dus van tijd tot tijd moet bijstellen. Dat is natuurlijk vaak met kleine stapjes omhoog of omlaag.
 
Ja om even een rare vergelijking te doen

Al je 100km wilt rijden met een auto ben je dus brandstof nodig voor die 100km daarvoor ben je xx aantal liter benzine nodig.
Zie de benzine als het aantal calorieën wat jij je lichaam moet geven om die afstand te kunnen rijden.

Als jij dus 70km wilt gaan rijden hoef je dus geen 100km brandstof te tanken.
snapje?
 
Ja om even een rare vergelijking te doen

Al je 100km wilt rijden met een auto ben je dus brandstof nodig voor die 100km daarvoor ben je xx aantal liter benzine nodig.
Zie de benzine als het aantal calorieën wat jij je lichaam moet geven om die afstand te kunnen rijden.

Als jij dus 70km wilt gaan rijden hoef je dus geen 100km brandstof te tanken.
snapje?

En als je vaak 100km rijdt, wordt de motor efficiënter, want de motor is een lui iets, of efficiënt iets. Na verloop van tijd zul je met voor 95km brandstof, toch de 100 km kunnen halen.
Dus als je conditie beter wordt, wordt de motor efficiënter en heb je minder brandstof nodig.
 
O, ja. Weinig rotzooi eten, je gooit ook geen diesel in een benzine auto.
 
En als je vaak 100km rijdt, wordt de motor efficiënter, want de motor is een lui iets, of efficiënt iets. Na verloop van tijd zul je met voor 95km brandstof, toch de 100 km kunnen halen.
Dus als je conditie beter wordt, wordt de motor efficiënter en heb je minder brandstof nodig.
*rijd je iets efficiënter want de auto wordt lichter doordat er steeds minder brandstof in de tank over blijft
 
En als je vaak 100km rijdt, wordt de motor efficiënter, want de motor is een lui iets, of efficiënt iets. Na verloop van tijd zul je met voor 95km brandstof, toch de 100 km kunnen halen.
Dus als je conditie beter wordt, wordt de motor efficiënter en heb je minder brandstof nodig.
Als hij al niet weet dat je dat dus moet herberekenen dan hoeft hij zich om die zaken wat jij noemt nog geen rekening mee houden lijkt mij.
 
Je koopt een nieuwe auto die zuiniger is. Gvd slecht voorbeeld 🥴🥴
 
Gelukkig hebben we een spiegel, zodat we kunnen zien of de aders verdwijnen, dan eet je teveel. En als de aders te voorschijn komen, dan eet je te weinig. Je onderhoud zit daar tussen.
Okay? :D
 
Back
Naar boven