RobertGroot
Novice
- Waardering
- 0
hey!
ben net nieuw hier en ik ben me aan het inlezen over alles wat jullie hier allemaal zeggen e.d. en dat is nogal wat..
ik heb eigenlijk meteen al een vraagje over iets wat ik het sticky topic zag:
dit staat er:
trainingsverbruik=
A] Je lichaamsgewicht (in ponden) x 1,1 =................
B] A x [(gewichttraining verbruik x minuten training)]=................
C] B + (cardioverbruik x minuten training) =................
gewichttraining verbruik per minuut
Kracht= 0,05
Groei = 0,06
Defenitie= 0,06
Actieve rust/Voorbereidend 0,04
Cardioverbruik per minuut
Kracht= 0,09
Groei = 0,09
Defenitie = 0,10
Actieve rust/Voorbereidend= 0,06
Nu is mijn vraag:
Hoe weet ik wat mijn gewichttraining verbruik is in de 2b formule. (moet ik al die losse componenten eerst bij elkaar optellen ofzo?)
idem voor cardio.. alvast bedankt.
en dan nog wat :
ik lees dat het bijna onmogelijk is om af te vallen en spiermassa te creeeren en het dus aan te raden is om eerst af te vallen en dan langzaamaan te groeien. Dit is wat ik wil.
Eerst wil ik de komende drie maanden proberen veel af te vallen.. (ik denk dat het wel een jaar wordt ofzo
)
het trainen is wel ongeveer duidelijk, maar nu zijn er over cardio een paar meningen die me allebei wel logisch lijken maar recht tegenover elkaar staan:
1. Je moet zoveel mogelijk cardio doen als je kan (HIIT en lang rustig gecombineerd) want: Hoe meer calorieeen je verbrand dan je inneemt; hoe meer je afvalt)
en
2: Cardio moet je opbouwen. dus eerste week 1x per week... dan 2 x etc etc want: je moet je lichaam blijven prikkelen en als je meteen intens traint werkt het in het begin, maar dan went je lichaam aan de inspanning en is het bijna onmogelijk om nog verder af te vallen.
Welke van de twee is "waar" of.. beter.. of is het afhankelijk van een situatie en zo ja, welke situatie?
Bedankt!
Rob
ben net nieuw hier en ik ben me aan het inlezen over alles wat jullie hier allemaal zeggen e.d. en dat is nogal wat..

ik heb eigenlijk meteen al een vraagje over iets wat ik het sticky topic zag:
dit staat er:
trainingsverbruik=
A] Je lichaamsgewicht (in ponden) x 1,1 =................
B] A x [(gewichttraining verbruik x minuten training)]=................
C] B + (cardioverbruik x minuten training) =................
gewichttraining verbruik per minuut
Kracht= 0,05
Groei = 0,06
Defenitie= 0,06
Actieve rust/Voorbereidend 0,04
Cardioverbruik per minuut
Kracht= 0,09
Groei = 0,09
Defenitie = 0,10
Actieve rust/Voorbereidend= 0,06
Nu is mijn vraag:
Hoe weet ik wat mijn gewichttraining verbruik is in de 2b formule. (moet ik al die losse componenten eerst bij elkaar optellen ofzo?)
idem voor cardio.. alvast bedankt.
en dan nog wat :
ik lees dat het bijna onmogelijk is om af te vallen en spiermassa te creeeren en het dus aan te raden is om eerst af te vallen en dan langzaamaan te groeien. Dit is wat ik wil.
Eerst wil ik de komende drie maanden proberen veel af te vallen.. (ik denk dat het wel een jaar wordt ofzo
)het trainen is wel ongeveer duidelijk, maar nu zijn er over cardio een paar meningen die me allebei wel logisch lijken maar recht tegenover elkaar staan:
1. Je moet zoveel mogelijk cardio doen als je kan (HIIT en lang rustig gecombineerd) want: Hoe meer calorieeen je verbrand dan je inneemt; hoe meer je afvalt)
en
2: Cardio moet je opbouwen. dus eerste week 1x per week... dan 2 x etc etc want: je moet je lichaam blijven prikkelen en als je meteen intens traint werkt het in het begin, maar dan went je lichaam aan de inspanning en is het bijna onmogelijk om nog verder af te vallen.
Welke van de twee is "waar" of.. beter.. of is het afhankelijk van een situatie en zo ja, welke situatie?

Bedankt!
Rob