Fitness Seller

Calorieen berekenen | Hoeveel heb ik nu echt nodig?

Bezoekers in dit topic

LTYB

Novice
Lid geworden
15 jun 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
58kg
Vetpercentage
18%
Hoeveel heb ik nu echt nodig?

Handmatig en via verschillende site's heb ik berekend hoeveel ik nu echt nodig heb, maar het verschild overal vrij veel. Dus toch even een second opinion hier vragen. Overal zit het tussen de 1750 en 2100 cal per dag.

Wat ik wil is gewoon op gewicht blijven en misschien zelfs wat spiergroei. Omdat ik endomorph ben wil ik niet echt 'bulken'. Mijn macro's heb ik prima onder controle. Alleen de calorie innamen vind ik lastig te bepalen.

Ik ben:
30 jaar
vrouw
1.70
58 kilo
vetpercentage ongeveer 18%
BMI rond de 20

3x per week doe ik kracht training vanuit huis (25min per keer)
(1x soms 2x) een HIIT workout (rennen) van 20min
1x een uur Yoga

Wat zou mijn ideale calorie innamen zijn volgens jullie? Momenteel heb ik altijd honger en zit nu rond de 1800. Heb net een 6 weken shred achter de rug.

Alvast bedankt!
 
Honger is geen indicatie voor een tekort/overschot. Je moet 2 weekjes een bepaald aantal kcals eten en kijken of je bent aangekomen of afgevallen. De honger trekt waarschijnlijk wel weg..
 
Wat zou mijn ideale calorie innamen zijn volgens jullie? Momenteel heb ik altijd honger en zit nu rond de 1800. Heb net een 6 weken shred achter de rug.
Als je je gewicht hebt gevolgd tijdens deze 'shred', kun je je onderhoud vrij nauwkeurig bepalen.
 
Hallo,

Als je je macro's onder controle hebt, dan heb je je calorieën ook onder controle.
'Endomorph' is slechts een psychologische omschrijving van een fysiek. Als je spiergroei wil, dan zou je wel moeten bulken.

Houd je calorieën bij en begin bijvoorbeeld bij 1750 calorieën. Kom je niet aan, dan verhoog je de calorie inname.

Uiteindelijk zal je voor jezelf moeten bepalen wat het juiste aantal calorieën is.
 
Bedankt voor de reacties. Ik ga eens een paar weken uitproberen.
 
Back
Naar boven